هدف عمده این نشریه فراهم نمودن بستر و زمینه تحقیقاتی برای محققین به منظور به اشتراک گذاشتن آخرین دستآوردها و یافته های تحقیقاتی در محورهای نشریه می باشد. لذا، انتظار می رود این نشریه بتواند وضعیت پژوهشی مرتبط با اهداف و زمینه های مرتبط را بهبود بخشیده و راه حل های مناسبی برای حل معظلات و مسائل پیش روی را فراهم نماید. بدین منظور این نشریه از دستآوردهای پژوهشی اصیل که مطابق با ضوابط و دستورالعمل های جاری است جهت چاپ در این نشریه استقبال می نماید.
این نشریه طبق نامه شماره 3/18/244709 مورخ 93/12/24وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شماره 4 موفق به دریافت مجوز علمی- پژوهشی از وزارت علوم گردید و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC جزو نشریات دارای ضریب تاثیر شناخته شده و در این پایگاه نمایه گردید.
در حال حاضر ضریب تاثیر این نشریه در این پایگاه ISC= 0.764 است. (ISSN:23456523)
و مقالات آن از طریق پایگاه های noormags، ISC ، magiran و Google Scholar قابل دسترسی می باشد.
محورهای فعالیت نشریه:
_ روانشناسی شناختی و یادگیری آموزشگاهی
_ فناوریهای جدید و یادگیری آموزشگاهی
_ انگیزش و یادگیری
_ هنجاریابی و بومیسازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
_ جنبههای اخلاقی، ارزشی و اجتماعی مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
_ حافظه، فراموشی و انتقال یادگیری
_ فنون و روشهای نوین آموزش و یادگیری
_ یادگیرنده مستقل و یادگیرنده محوری و نقش آن در ارتقای یادگیری
_ آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
_ مبانی نظری و فلسفی آموزش و یادگیری
_ روشهای نوین ارزشیابی در یادگیری آموزشگاهی
_ مدیریت کلاس درس