باقری، م. (1372). بررسی رابطه شیوههای فرزندپروری با انگیزه پیشرفت و رابطه متغیر اخیر با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر دوره راهنمایی اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
بحرانی، م. (1384). مطالعه انگیزش تحصیلی دانش آموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن.نشریه علوم انسانی و علوم اجتماعیدانشگاه شیراز.دوره 2 شماره 4 زمستان 1384. ص. 155-104.
تاجوند، ا. (1377). بررسی رابطه بین هوش، نیاز به پیشرفت، سبکهای فرزندپروری و زمان عضویت با عملکرد دانشآموزان در اهواز.کارشناس ارشد روانشناسی عمومی. اهواز. دانشگاه شهید چمران.
جوانبخت، ف. (1384) بررسی رابطه بین سبکهای فرزندپروری و نیاز به پیشرفت.کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران
حقیقی، ج؛ شکرکن، ح؛ شوشتری، م. (1381). شیوههای فرزندپروری. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، سال نهم و. شماره 1 و 2. ص. 108-79.
ریو، م. (2005). انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی، سیدمحمدی، (1386). Reeve, J. (2005). تهران. انتشارات ویرایش. چاپ چهارم.
سیف، ع. (1386). روانشناسی تربیتی. تهران. انتشارات آگاه
مولوی, پ؛ رستمی، خ؛ فدایینائینی, ع؛ محمدنیا, ح. (1386). بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. نشریه علمی سازمان نظام پزشکی اسلامی ایران. جلد 25. شماره 1.
نریمانی، م. (1384). بررسی انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی. کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. اردبیل. دانشگاه محقق اردبیلی.
هومن، ح. (1384). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. انتشارات سمت.
Busato, V; Prisb, F; Elshouta, J; Hamakera, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality ,achievement motivation and academic success of pcychology students in higher education. Personal and Individual Differences. Volume. 29. Issue 6.
Cassidy, T. (2000). Social background, achievment motivation, optimism and health:A longitudinal study. Counselling psychology Quartery. Volume. 12. Issue 4.
Fontyne, P ; Sarrazin ,P.,& Famose, J .P. (2001). Culture and achievement motivation in sport: Agualitative comparative study between Maghrebian. Volume. 12.
Issue. 2 .
Koutsoulis, M., & Ambell, J. (2001). Family processes affect students motivation, and science and math achievement in Cypriot high schools: Structural Equation Modeling. Personal and Individual Differences. Volume. 31. Issue 7.
Oriahi. C. (2009).Influence of motivation on student a performance. The Social Sciences.4(1),3-36
Pintrich, P; Schunk, H. (2011). Motivation in education (theory, research and applications), Mehrnaz Shahrarai. Tehran: ELM Publication. second edition.
Ryan, R; Deci , L. (2000). "Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology. Volume. 3.
Issue.5.
Sirin .S. (2005). Socioeconomic status and academic achievement: A meta-analytic review of research. Review of Educational Research. Volume 2. Number 6. pp.417-453.
Tucker, C; Zayco, R; Herman, K. (2002). Teacher and child variables as predictors of academic engagement among low-income Africa American children. Psychology in the School. Volume 3. Number 12.
Vallerend, R; Pelletier, L; Blais, M; Briere, N; Senecal, C & Vallieres, E. (1992). The Academic Motivation Scale:A measure of intrinsic, extrinsic, and A motivation in education. Journal of Educational and Psychological Measurement. Volume 3. Number 12.