آزادعبدالهپور، محمد. (1382). بررسی رابطه بین سبکهای شناختی (وابسته به زمینه، مستقل از زمینه)، راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه اول دبیرستانهای دولتی منطقه 6 شهر تهران. پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
امینی، شهریار. (1382). بررسی نقش خودکارآمدی، خود-تنظیمی و عزت نفس در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستان، رشته علوم تجربی شهرستان شهرکرد. پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
حجازی، الهه؛ رستگار، احمد؛ قربان جهرمی، رضا. (1387). الگوی پیشبینی پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش اهداف پیشرفت و ابعاد درگیری تحصیلی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال 7، شماره 28.
خانمحمدی، ذبیحاله. (1384). بررسی رابطه کارآمدی استاد و باورهای خودکارآمدی ریاضی با عملکرد ریاضی دانشآموزان پایه اول دبیرستان شهرستان ابهر. پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
رستگار، احمد. (1385). رابطه باورهای هوشی با پیشرفت تحصیلی: نقش واسطهای اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی در دانشآموزان سال سوم رشته ریاضی فیزیک. پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
سیف، علیاکبر. (1382). روانشناسی پرورشی. تهران، آگاه.
عبدالهی، حسین. (1378). عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. پژوهشنامه آموزشی، شماره 20.
محسنپور، مریم. (1384). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان سال سوم متوسطه (ریاضی) شهر تهران. پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
نصراصفهانی، زهرا. (1382). نقش خودکارآمدی ریاضی، خودپنداره ریاضی، اضطراب ریاضی و سودمندی ادراک شده ریاضی در پیشرفت ریاضی دانشآموزان سال اول دبیرستان شهر تهران. پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
Bandura, A., & Locke, E. (2003). Negative self-efficacy and goal effects revisited. Journal of Applied Psychology, 88(1), 87-99.
Finn, J. D., & Voelkl, K. E. (1993). School charac-terristics related to student engagement. The Journal of 9egro Education, 62(3), 249-268.
Fredricks, J. A., Blumenfeld, P., Friedel, J., & Paris, A. (2005). School engagement. In K. A. Moore & L. Lippman (Eds.), what do children need to flourish? Conceptualizing and measuring indicators of positive development (pp. 305-321). New York: Springer.
Fredricks, J., Blumenfeld, P., & Paris, A. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59-109.
Greene, B. A., Miller, R. B., Crowson, H. M., Duke, B. L., & Akey, K. L. (2004).
Herrington, J., Oliver, R., & Reeves, T. C. (2003). Patterns of engagement in authentic online learning environments. Australian Journal of Educational Technology, 19(1), 59-71.
Linnenbrink , E.A., & Pintrich , P.R. (2003). The role of self-efficacy beliefs in student engagement & learning in the classroom. Reading & Writing Quarterly, 19 , 119-37.
Locke, E. A., & Latham, G. P. (1990). A theory of goal setting & task performance. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall.
McIlroy, D., & Bunting, B. (2002). Personality, behavior, & academic achievement: Principles for educators to inculcate & students to model. Contemporary Educational Psychology, 27, 326-37.
Ormrod, J. E. (2006). Educational psychology: Developing learners (5th ed.). Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Merrill Prentice Hall.
Pajares, F., & Miller, M., & Johnson, M.J. (1999). Gender differences in writing self-beliefs of elementary school students. Journal of Educational Psychology, 91,50-61.
Pajares, F., & Valiante, G. (1997). Influence of self-efficacy on elementary students’writing. The Journal of Educational Research, 90, 353-360.
Patrick, H., Allison, R., & Kaplan, A. (2007). Early adolescents' perceptions of classroom social environment, motivational beliefs, and engagement. Journal of Educational Psychology, 99(1), 83-98.
Pintrich, P.R. (1999). The role of motivation in promoting & sustaining self-regulated learning. International Journal of Educational Research, 31, 459-70.
Predicting high school students' cognitive engage-ment and achievement: Contributions of classroom perceptions and motivation. Contemporary Educational Psychology, 29(4), 462-482.
Schunk, D. H., Pintrich, P. R., & Meece, J. L. (2008). Motivation in education: theory, research, and applications (3rd ed.). Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Merrill Prentice Hall.
Tuckman, B.W. (2007). The effect of motivational scaffolding on procrastinators' distance learning outcomes.Computers & Education 49(2),414-422.
Wolters, C. A., Pintrich, P. R., & Karabenick, S. A. (2005). Assessing academic self regulated learning. In K. A. Moore & L. Lippman (Eds.), What do children need to flourish? Conceptua-lizing and measuring indicators of positive development (pp.251-270). New York: Springer.