بحرانی، محمود (1384). "مطالعة انگیزش تحصیلی دانشآموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن". مجلة علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دورة بیست و دوم، شمارة 4، صص 115-104.
رمضانی، فرشاد (1389). "بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهرستان ایذه". پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
صیف، محمدحسن (1394). "مدل علّی بسط یافته تمایل رفتاری به یادگیری تحت وب: نقش جهتگیری هدف یادگیری و یادگیری خودتنظیمی". فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، شماره 11، صص 59-66.
شریعتپناه، شکوفه؛ مشهدی، علی (1394). "نقش جهتگیری اهداف در موفقیت تحصیلی دانشآموزان (مورد مطالعه: دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم)". فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، شماره 9، صص 47-41.
مکتبی، غلامحسین؛ فرامرزی، حمید (1394). "بررسی رابطة جهتگیریهای انگیزشی و خودکارآمدی تحصیلی با هویت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه جندیشاپور اهواز". مجلة توسعه آموزش جندیشاپور، در دست چاپ.
مروتی، ذکرالله (1390). "رابطة علّی محیط یادگیری سازندهگرایی ادراکشده و عملکرد ریاضی با میانجیگری جهتگیری درونی هدف، ارزش تکلیف، نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانی شهر اهواز". پایاننامه دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
Abbott, D.H. (2010a). Self-efficacy for creative thinking: A structural equations reanalysis of Gist. Journal of personality and social psychology, vol. 3, 61 – 73.
Ames, C. & Archer, J. (1992). Achievement goals in the classroom: Students’ learning strategies and motivational processes. Journal of Educational Psychology, 80, 260–267.
Bandura, A. & Schunk, D.H. (1981). Cultivating competence, self-efficacy, and intrinsic interest through proximal self-motivation. Journal of personality and social psychology, vol. 41. 586 – 598.
Beghtto, R.A. (2006). Creative self-efficacy: Correlates in middle and secondary students. Creativity Research Journal, vol. 18, 447–457.
Brophy, J. (1986). On motivation students. Journal of Learning and individual differences, vol. 21, 201–245.
Carmeli, J. (2014). The influence of leaders' and other referents' normative expectations on individual involvement in creative work. Leadership Quart, vol. 18, 35 – 48.
Dickhauser, C.; Buch, S.R. & Dickhauser, O. (2011). Achievement after failure: The role of achievement goals and negative self-related thoughts. Learning and instruction, vol. 21, 152–162.
Elliot, A.J. & Mcgregor, H. (2011). A 2*2 achievement goal framework. Journal of personality and social psychology, vol. 80, 501–519.
Furnham, A.; Batey, M.; Anand, K. & Manfield, J. (2013). Personality, hypomania, intelligence and creativity. Personality and Individual Differences, 44, 1060–1069.
Guilford, J.P. (1950). Creativity. American psychologist, vol. 5, 444 – 454.
Hill, A.; Tan, AG.; Kikuchi, A. (2008). International high school students' perceived creativity efficacy. Kor J Thinking Problem Solving, vol. 1, 105–116.
James, L.R.; James, L.A. & Ashe, D.K. (1990). The meaning of organizations: The role of cognition and values. In B. Schneider (Ed), Organizational climate and culture, vol. 21, 40–48.
Kaufman, J. & Beghetto, R. (2011). Beyond big and little: The four c model of creativity. Review of General Psychology, 13(1), 1-12.
Kaufman, J.C.; Evans, M.L. & Baer, J. (2012). The American Idol Effect: Are students good judges of their creativity across domains? Empirical Studies of the Arts, 28, 3–17.
Li, J. & Rotgans, J. (2011). Creativity Self-Efficacy Scale as a Predictor for Classroom Behavior in a Chinese Student Context. Open Education Journal, 4, 90-94.
Luo, W.; Hogman, D. & Paris, S.G. (2011). Predicting Singapore students’ achievement goal in their English study: self-construal and class room goal structure. Journal of Learning and individual differences, vol. 7, 1 – 10.
Martin, A.J. & Marsh, H.W. (2008). Academic buoyancy: Towards an understanding of Students’ everyday academic resilience. Journal of School Psychology, vol. 46, 53–83.
Midgley, C.; Kaplan, A. & Middleton, M.L.; T. (1950). The development and validation of scales assessing student achievement goal orientation. Contemporary educational psychology, vol. 23, 113.
Niemiec, C.P.; Lynch, M.F. & Vansteenkiste, M.J. (2006). The antecedents and consequences of autonomous after regulation for college: A self-determination theory perspective on socialization. Journal of adolescence, vol. 29, 691 – 775.
Ryan, R. & Deci, E.I. (2000a). Self –determination theory and facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American psychologist, vol. 55, 58 – 70.
Ryan, R. & Deci, E.I. (2000b). Intrinsic and extrinsic motivation: classic Definition and new direction. Journal of Contemporary educational psychology, vol. 25, 54 – 67.
Tan AG, Ho V, Ho E, Ow S. (2008). High School Students’ perceived creativity self-efficacy and emotions in a service learning context. Int J Creat Problem Solving, vol. 2, 115 – 126.
Tierney, P. & Farmer, S.M.F. (2002). Creative self-efficacy: Its potential antecedents and relationship to creative performance. Academy of management Journal, vol. 5, 113 – 148.
Torrance, E.P. (2008). The Torrance Tests of Creative Thinking Norms- Technical Manual Figural (Streamlined) Forms A & B. Bensenville, IL: Scholastic Testing Service.
Vallerand, R.J.; Pelletier LG. & Blais MR. (2010). The Academic motivation scale: A measure intrinsic, extrinsic and a motivation in education. Academy of management Journal, vol. 55, 101 –110.
Walls, T.A. & Little, T.D. (2005). Relations among personal agency, motivation, and school adjustment in adolescence. Journal of educational psychology, vol. 14, 23 –31.