آجنتالیند و جانسون، ا (1378). سوادآموزی بزرگسالان در جهان سوم: بررسی هدفها و راهبردها. ترجمة مرتضی مشتاقی، تهران: انتشارات مدرسه، چاپ دوم.
ادیب حاج باقری، م؛ پرویزی، س؛ صلصالی، م (1390). روشهای تحقیق کیفی. چاپ سوم. تهران: بشری.
اورنگی، ع؛ قلتاش، ع؛ شهامت، ن؛ یوسلیانی، غ (1390). "بررسی تأثیر آموزشهای ضمن خدمت بر عملکرد حرفهای معلمان شهر شیراز". مجلة رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5): 114- 95.
حسینچاری، م؛ سماوی، ع؛ محمدی، م (1389). "بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه خودکارآمدی معلم". مجلة مطالعات آموزش و یادگیری، 2 (8): 99-85.
دانشفرد، ک؛ علیپور، ک (1389). "تأثیر آموزش ضمن خدمت بر ارتقای مهارتهای تدریس اعضای هیئتعلمی (مطالعه موردی واحد رودهن)". مجلة ارتباط و آموزش، 27 (3): 42-27.
رئوفی، م. ح؛ تاریخی قوچانی دروس، ا (1383). "تأثیر آموزش ضمن خدمت بر میزان کارایی و بهرهوری مدیران و کارکنان مدارس". فصلنامة مطالعات تربیتی و روانشناسی، 5 (12): 77-67.
فرزانه. م؛ پورکریمی، ج؛ عزتی، م (1394). "بررسی رابطۀ صلاحیتهای حرفهای با توانمندی روانشناختی دبیران دورة متوسطه شهرستان شیروان". فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(8): 94- 71.
میرزامحمدی، محمدحسین؛ قاضیزاده، مصطفی (1387). "بررسی نگرش معلمان در زمینة عوامل مؤثر بر گرایش آنها به تحصیل در دورههای ضمن خدمت". اندیشههای نوین تربیتی، 4 (2): 208-193.
ولیزاده، سوسن؛ عابدی، حیدرعلی؛ زمانزاده، وحید؛ فتحیآذر، اسکندر (1386). "چالشهای دوران تحصیل دانشجویان پرستاری: یک مطالعة کیفی". فصلنامة ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(2): 408-397.
هاشمی، تورج؛ گلپرور، فرشته؛ فتحیآذر، اسکندر (1394). "اثربخشی برنامۀ شناخت و مقابله با قلدری بر باورها و دیدگاههای معلمان دربارة قلدری و خودکارآمدی آنان در مدیریت رفتار کلاس". فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(7): 40- 27.
Centre for educational research and training. (2009). Report on Improving Learning Outcomes in Pri-mary School Project Report, Malawi. University of Malawi.
Chireshe, R.; Shumba, A. (2011). Teaching as a profession in Zimbabwe: Are teachers facing a motivation crisis? Journal of Social Science, 28: 113 – 118.
Conco, Z.P. (2004). How effective is in- service training for teachers in rural school contexts? Submitted in partial fulfillment of the requirements for the M.PHIL in education for community development. University of Pretoria.
Deci, E.L. & Ryan, R.M. (2002). Handbook of self-determination research. Rochester, NY: University of Rochester Press.
Fernet. C.; Guay. F.; Senecal. C. & Austin. F. (2012). Predicting intraindividual changes in teacher burnout: The role of perceived school environment and motivational factors. Journal of Teaching and Teacher Education, 28: 514- 545.
Friedman, I.A. (2003). Self-efficacy and burnout in teaching: the importance of interpersonal-relations efficacy. Journal of Social Psychology of Education, 6: 191-215.
Gagne, M. & Deci, E.L. (2005). Self- determination theory and work motivation. Journal of Organizational Behavior, 26: 331-362.
Mulholland. (2001). A methodological approach to supporting organizational learning. Journal of Human – Corputer Studies. 55: 367-337.
Patrick. H.; Anderman. L.H.; Bruening. P.S. & Duffin, L.C. (2012). The Role of Educational Psychology in Teacher Education: Three Challenges for Educational Psychologists. Educational Psychologist; 46(2): 71-83.
Reeve, J. (2005). Understanding motivation and emotion (4e.) Hoboken, NJ: Wiley.
Schober, H.M. (1984). The effect of in-service training on participating teachers and student in their economics classes. Economic education, 15 pp: 282.
Schwille, J.; Dembelé, M. (2007). Global Perspectives on Teacher Learning: Improving Policy and Prac-tice. Paris: IIEP/UNESCO.
Selemani-Meke, E. (2013). Teacher Motivation and Implementation of Continuing Professional Development Programmes in Malawi. Journal of Anthropologist, 15(1): 107-115.
Walter, D. (2000). Competency – based on the job training for ariation maintenance inspection international. Journal of Industrial Ergonomic J. 26, 249-259.