آیزنک، مایکل؛ کین، مارک (1394). زبان و تفکر (ترجمه حسین زارع و مهدی باقرپسندی). تهران: ارجمند.
اصغرنژاد، طاهره؛ احمدی، محمد (1385). "مطالعة ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی شرر". مجلة روانشناسی، 39.
بلاک، آلن؛ هرسن، مایکل (1384). فرهنگ شیوههای رفتار درمانی. ترجمة فرهاد ماهر و سیروس ایزدی. تهران: رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1985).
پوراصغر، نصیبه؛ زارع، حسین (1394). "تجربیات قبلی و عملکرد تکالیف مرتبط با رایانه دانشجویان: نقش خودکارآمدی رایانه، اضطراب رایانه و جنسیت". پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی،3، 9، 69-82.
تابش، فهیمه؛ زارع، حسین (1391). "تأثیر آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر سبکهای تصمیمگیری عقلایی، شهودی، اجتنابی، وابسته و آنی". نشریه علوم رفتاری. 22، 330-323.
دهقانی فیروزآبادی، طیبه؛ آذین، سیده خدیجه (1389). "بررسی میزان اثربخشی خودگوییهای درونی مثبت بر افزایش باورهای خودکارآمدی عمومی زنان". فصلنامة روانشناسی و علوم تربیتی، 5، 15، 144-127.
ذبیحی حصاری، نرگس خاتون؛ غلامعلی لواسانی، مسعود (1393). "رابطه باورهای هوشی و اهداف پیشرفت با خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه پیام نور". پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و آموزش مجازی، 1، 4، 9-17.
زارع، حسین؛ رستگار، احمد (1393). "مدل عِلّی پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش مجازی: نقش باورهای هوشی، اهداف پیشرفت و هیجانهای تحصیلی". شناختی اجتماعی، 3, 2 ( 6); 19 - 32.
سلمانی، نیره (1392). "تأثیر خودگویی مثبت بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری". راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 1،6، 16-13.
عبداللهی عدلیانصار، وحیده؛ فتحیآذر، اسکندر؛ عبدالهی، نیدا (1393). "ارتباط تفکر انتقادی با خلاقیت، باورهای خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجومعلمان". پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2، 7، 41-52
علوی، خدیجه؛ امیرپور، لیلا؛ مدرس غروی، مرتضی (1392). "رابطة سبک خودگویی و مشکلات عاطفی در دانشجویان". مجلۀ اصول بهداشت روانی. 15، 2، 529-518.
مایکنبام، دونالد (1386). آموزش ایمنسازی در مقابل استرس. ترجمه سیروس مبینی. تهران: رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1985).
مسیبی چناربن، حسین؛ اسماعیلی، معصومه؛ فلسفینژاد، محمدرضا (1389). "بررسی اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر فن خودگویی و کاهش میزان هراس اجتماعی و تصحیح تعابیر مربوط به خود و دیگران". مطالعات تربیتی و روانشناسی، 11، 2، 102-87.
مقیمیان، مریم؛ کریمی، طیبه (1392). "تأثیر آموزش گروهی تکنیکهای خودگویی مثبت و تنآرامی و ترکیب آنها بر هراس اجتماعی دانشجویان پرستاری". مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، نشریه پرستاری ایران، 26، 85 ،75-66.
نهروانیان، پروانه؛ زارع، حسین؛ مهدویان، علیرضا (1388). "تأثیر محتوای عاطفی بر حافظه آشکار و ناآشکار به تفکیک جنسیت". تازههای علوم شناختی، 11, 3 (43); 37- 46.
سعید، نسیم؛ زارع، حسین (1393). روش تدریس پیشرفته. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
میردریکوند، فضلاله؛ سبزیان، سعیده؛ گراوند، هوشنگ (1394). "اثربخشی آموزش تکنیکهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان". پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2، 8، 97-110.
همپتن، الوود (1381). نگرش مثبت. ترجمه فهیمه نظری. تهران: مؤسسۀ ایزایران. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1987).
Calvete, E. & Cardenoso, O. (2002). Self-talk in adolescents: Dimensions, states of mind, and Psychological maladjustment. Coyn Ther Res; 26(4): 473-850.
Ferla, J.; Valcke, M. & Cai, Y. (2009). Academic self-efficacy and academic self - concept: Reconsidering structural relationships. Learning and Individual Differences; 19: 499-505.
Hatzigeorgiadis, A.; Galanis, E.; Zourbanos, N. & Theodorakis, Y. (2014). Self-talk and Competitive Sport Performance. Journal of Applied Sport Psychology; 26, 82-94.
Kolbe, Andrew, W. (2003). Dissertation Abstracts International: The humanities and social sciences, Ed. D; University of Massachusetts Lowell.
Kozulin, A. (2012). Thought and language. London: MIT Press Cambridge.
Lepadatu, I. (2012). Use self-talking for learning progress. Procedia. Social and Behavioral Sciences, 33, 283-287.
Lund, N. (2003). Language and thought. London and New York: Routldege.
Manfra, Louis. (2006). The effects of speech awareness and speech instructions on young children’s self-talk and cognitive self-regulation during a dimensional change counting task. publisher, George mason university.
Pajares, F. (2003). Self-efficacy beliefs, motivation and achievement in writing: A Review of the literature reading & writing quarterly; 19: 139-158.
Safern, SA.; Heimberg, RG.; Lerner, AH.; Warman, M. & Kendall, PC. (2000). Differentiating anxious and depressive self-statements: Combined factor structure of the anxious self-statements questionnaire and the automatic thoughts questionnaire revised. Cogn Ther Res; 24(3), pp: 327-344.
Van Raalte, L.; Vincent Andrew, Brewer Britton W. (2016). Self-talk: Review and sport-specific model. Psychology of Sport and Exercise.