اسلامی چهرزادی، زهرا.، قربانی، مریم و آقایی، اصغر (1392). رابطه بین شیوههای فرزندپروری با نظریه ذهن در دانشآموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی. دوفصلنامه شناخت اجتماعی، 2(3)، 43-34.
انصار الحسینی، هادی و عابدی، محمدرضا و نیلوفرشان، پریسا (1399). بررسی تأثیر مشاوره انطباقپذیری شغلی بر اشتیاق تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان. فصلنامه علمی پژوهشهای مشاوره انجمن مشاوره ایران، 19(75)، 113-88.
حاج خدادادی، داود.، اعتمادی، عذرا.، عابدی، محمدرضا و جزایری، رضوان السادات (1400). اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر والدگری مؤثر و کیفیت رابطه والدفرزندی در مادران دارای نوجوان. مجله علوم روانشناختی، 20(98)، 197-185.
دانش، عصمت.، شمشیری، مینا.، کاکاوند، علیرضا و سلیمینیا، علیرضا (1392). رابطه بین کمالگرایی مادران با خودکارآمدی و خوشبینی. مطالعات روانشناختی. 9(3)، 151-125.
زارعی، احمد.، دهقانی، مرضیه.، صالحی، کیوان و محمدی پویا، سهراب (1399). شناسایی راهبردهای موجودِ جلب مشارکت والدین در مدارس متوسطه؛ با تأکید بر ابعاد مشارکتی اپستین. نشریه اندیشههای نوین تربیتی، 16(4)، 89-57.
سامانی، سیامک (1390). کفایت شاخصهای روانسنجی نسخۀ فارسی فرم کودکان. فصلنامه علمی - پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی، 2(5), 17-29.
سهیلی، منصور.، کاظمی، سلطانعلی.، سهرابی شگفتی، نادره و برزگر، مجید (1399). مدل علی سبکهای فرزندپروری و عملکرد تحصیلی با نقش واسطهگری سرزندگی تحصیلی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63(3)، 2483-2472.
طباطبایی، سیدموسی.، خداداد، مرضیه و صادقیراد، لیلا (1395). نقش سبکهای فرزندپروری و کمالگرایی والدین در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی. ششمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی
قدم پور، سمانه.، محمدخانی، شهرام و حسنی، جعفر (1398). نقش تشخیصی ترس از ارزیابی مثبت و منفی، کمالگرایی و توجه معطوف به خود در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی، پرخوری عصبی و افراد بهنجار. مجله روانشناسی بالینی، 1(1)، 12-1.
عطادخت، اکبر (1395). نقش کمال گرایی و هوش هیجانی در پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. فصلنامه روانشناسی مدرسه، 5(1)، 80-65.
کاکایی، فهیمه، و احمدی، محمدسعید (1397). رابطه شیوههای فرزندپروری با خوشبینی، امیدواری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان شهر ماهنشان. مجله رویش روانشناسی، 7(12)، 398-385.
کریمزاده، مهرسا.، خدابخشی کولایی، آناهیتا.، داوودی، حسین و حیدری، حسن (1400). اثربخشی برنامه والدگری مبتنی بر روانشناسی مثبتگرا بر خودکارآمدی، ناگویی هیجانی و بار روانی مادران کودکان با مشکلات رفتاری. مجله پرستاری کودکان، 7(3)، 11-1.
منوچهری، اعظم.، بهروزی، ناصر.، شهنیییلاق، منیجه و مکتبی، غلامحسین (138). آزمون مدل رابطه کمالگرایی مثبت و رویدادهای منفی زندگی با سبکهای مقابله و بهزیستی روانشناختی: نقش واسطهای سرمایه روانشناختی، روانشناسی تحولی ایران، 15(60)، 434-418.
نظری، محمدعلی.، زمانی اصل، مهدی و احمدی، محمد (1393). تأثیر درماندگی آموخته شده بر سوگیری حافظه آشکار، فصلنامه شناخت اجتماعی، 3(5)، 29-16.
نوروزی، محمد.، پورقاز، عبدالوهاب و مرزیه، افسانه (1399). نقش میانجیگری کمالگرایی در رابطه جهتگیری هدفی با مسئولیتپذیری دانشآموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(40)، 177-154.
وکیلی، پریوش و آقاحسینی، نسترن (1398). تأثیر آموزش سبکهای فرزندپروری والدین بر انگیزه پیشرفت و حرمت خود کودکان. دوفصلنامه آسیبشناسی، مشاوره و غنیسازی خانواده، 5(2)، 22-1
ویسکرمی، حنسعلی.، سبزیان، سعیده.، پیرجاوید، فاطمه و گراوند، هوشنگ (1393). بررسی رابطه بین ادراک از سبکهای فرزندپروری با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(5)، 99-81.
Agberotimi, S. F., & Oduaran, C. (2020). Moderating effect of self-esteem on the relationship between optimism and life satisfaction in final year university students. Global Journal of Health Science, 12(3), 12-19.
Anderson, K., Kochan, F., Kensler, L. A., & Reames, E. H. (2018). Academic optimism, enabling structures, and student achievement: Delving into relationships. Journal of school leadership, 28(4), 434-461.
Burcaş, S., & Creţu, R. Z. (2020). Multidimensional perfectionism and test anxiety: A meta-analytic review of two decades of research. Educational Psychology Review, 1-25.
Cenk, D. S., & Demir, A. (2016). The relationship between parenting style, gender and academic achievement with optimism among Turkish adolescents.
Current Psychology: A Journal for Diverse Perspectives on Diverse Psychological Issues, 35(4), 720–728.
https://doi.org/10.1007/ s12144-015-9375-1
Chang, E., Seong, H., & Lee, S. M. (2020). Exploring the relationship between perfectionism and academic burnout through achievement goals: a mediation model. Asia Pacific Education Review, 21, 409-422.
Chibuike, N. E. (2021). Parenting Styles as a Correlate of academic achievement of primary school pupils in awka south, Nigeria, Educația Plus, 28(1), 30-39.
Ding, X., Zhibing, Z., & Ge, G. (2019, August). The study on the relationship among parenting style, negative perfectionism and academic burnout of college students. In 2019 10th Conference on Information Technology in Medicine and Education, 237-240
Dunn, J. G., Gotwals, J. K., Dunn, J. C., & Lizmore, M. R. (2020). Perfectionism, pre-competitive worry, and optimism in high-performance youth athletes. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 18(6), 749-763
Garinger, L. M., Chow, G. M., & Luzzeri, M. (2018). The effect of perceived stress and specialization on the relationship between perfectionism and burnout in collegiate athletes. Anxiety, Stress, & Coping, 31(6), 714-727.
Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling (4th Ed.), New York: The Guilford Press.
Kuan, P., & Wang, C. (2021). The Joint Impact of Paternal and Maternal Parenting Styles on Children’s High-School Academic Achievement in Taiwan. Academia Letters, 2-6.
Miegel, F., Moritz, S., Wagener, F., Cludius, B., & Jelinek, L. (2020). Self-esteem mediates the relationship between perfectionism and obsessive-compulsive symptoms. Personality and Individual Differences, 167, 110239.
Miki, T., Fujiwara, T., Yagi, J., Homma, H., Mashiko, H., Nagao, K., & Okuyama, M. (2019). Impact of parenting style on clinically significant behavioral problems among children aged 4-11 years old after disaster: a follow-up study of the Great East Japan Earthquake. Frontiers in Psychiatry, 10, 45.
Ran, H., Fang, D., Donald, A. R., Wang, R., Che, Y., He, X., & Xiao, Y. (2021). Impulsivity mediates the association between parenting styles and self-harm in Chinese adolescents. BMC public health, 21(1), 1-9
Sarra, A., Fontanella, L., & Di Zio, S. (2019). Identifying students at risk of academic failure within the educational data mining framework. Indicators Research, 146(1), 41-60.
Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures Methods of psychological research online, 8 (2), 23-74.
Shelton, K. K., Frick, P. J., & Wootton, J. (1996). Assessment of parenting practices in families of elementary school-age children. clinical child psychology, 25(3), 317-329.
Stavrulaki, E., Li, M., & Gupta, J. (2021). Perceived parenting styles, academic achievement, and life satisfaction of college students: the mediating role of motivation orientation. European Journal of Psychology of Education, 36(3), 693-717.
Terry-Short, L. A., Owens, R.G., Slade, P. D., & Dewey, M.E. (1995). Positive and negative perfectionism. Personality and Individual Differences, 18(5), 663-668
Thakre, N., & Sebastian, S. (2021). The Role of Perfectionism on Self Regulation and Defensive Pessimism at Workplace. Jour nal of Psychosocial Research, 16(1), 75-84.
Yatuha, V., Nakiziyivu, S., & Nabidde, R. (2021). Parenting styles, academic performance and juvenile delinquency among the adolescents in Kawempe division in Kampa la district (Doctoral dissertation, Makerere University).