ادراکی، میترا؛ رامبد، معصومه؛ عبدلی، روحالله (1390). ارتباط رضایت از تحصیل با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11 (1)، 32-39.
حسینبگلو، کوروش؛ پیری، موسی (1398). طراحی آموزش چندرسانهای مبتنی بر نظریه بارشناختی سوئلر و تأثیر آن بر هیجان تحصیلی درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی، نشریه علمی- آموزشی ارزشیابی، 12 (46).
خانی، فریبا (1399). بررسی و تحلیل فراشناخت، پنجمین کنفرانس بینالمللی نوآوری و تحقیق در علومتربیتی، مدیریت و روانشناسی، تهران.
رشیدی، علی؛ بدری، مرتضی (1394). ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاه علامه طباطبایی تهران براساس مدل ارزشیابی SERVQUAL، دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علومتربیتی و سبکزندگی، تهران.
رضازاده شرمه، محمد؛ هاشمی، سهیلا (1399). مقایسه تأثیر روشهای آموزش مبتنی بر نظریه بارشناختی، چندرسانهای و سخنرانی بر یادگیری درس علوم دانشآموزان، فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8 (2).
رضایی، محمدعلی؛ دلاور، علی (1398). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ایرانی ارزشیابی دانشجویان از کیفیت آموزشی (ISEEQ).
زاهد، سیعده؛ درتاج، فریبرز؛ اسدزاده، حسن (1400). ساختار عاملی و اعتباریابی نسخه فارسی پرسشنامه بار شناختی. فصلنامه روانشناسی شناختی، 9 (1).
زنگنه، حسین؛ ولایتی، الهه؛ پورجمشیدی، مریم (1394). مدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکی، مجله فناوری آموزش و یادگیری، 1 (4).
سلیمی، سمانه؛ فردین، محمدعلی (1399). نقش کرونا ویروس در آموزش مجازی با تاکید بر چالشها و فرصتها، فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8 (2).
شاهرضایی، سید رسول (1389). بررسی وضعیت ارزیابی در آموزش عالی کشور بهمنظور ارائه یک چارچوب ادراکی.
صالحی، وحید؛ مرادی مخلص، حسین؛ قراباغی، حسن (1396). بررسی اثر پیشآموزی بر بارشناختی درونی، یادگیری و بهرهوری آموزشی دانشجویان پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9 (3).
صیادی، صادق (1397). بررسی نظریه بارشناختی و اثرات مرتبط با آن در طراحی آموزشی، دهمین همایش ملی آموزش، تهران.
عبدی، حمید؛ نصر، احمدرضا؛ ربیعی، مهدی (1389). رابطه دانش فراشناختی و میزان اثربخشی تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی. مجله اندیشههای نوین تربیتی، 7 (2).
فارغزاده، نفیسه؛ کاشی، علی (1393). بررسی روشها و ابزارهای آموزش مجازی بهمنظور ارتقا کیفیت آموزش از دیدگاه استادان دانشگاه آزاد واحد خدابنده، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزش، 5 (1).
فتحی واجارگاه، کوروش؛ ربیعی، مهدی (1390). ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)، فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1 (4).
فریدیان، کبری؛ رضایی، اکبر؛ مصرآبادی، جواد (1400). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر آمادگی به یادگیری الکترونیکی و یادگیری خود راهبر در دانشجویان مشغول به تحصیل در دورههای مجازی، نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 14 (55)، 165-183.
ولایتی، الهه؛ سعدیپور، اسماعیل (1397). طراحی الگوی آموزش مبتنی بر نظریه بارشناختی براساس تحلیل محتوای کیفی و اعتباریابی درونی و بیرونی آن، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 14 (49).
محمدزاده، حسن (1398). طراحی پرسشنامه ارزشیابی کیفیت خدمات در مراکز آموزش مجازی و ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران.
مصطفیپور، زهرا (1400). ارائه الگوی برابری کیفیت آموزش در آموزش عالی.
مظلومیان، سعید؛ ایازیقره بابا، داوود (1397). فراشناخت در آموزش و عملکرد تحصیلی. کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیم و تربیت، روانشناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی- اجتماعی.
معروفی، یحیی؛ کیامنش، علیرضا؛ مهرمحمدی، محمود؛ علیعسکری، مجید (1396). ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی، بررسی برخی دیدگاهها. مطالعات برنامه درسی، 2 (5)، 81-112.
مقامی، حمیدرضا؛ دلاور، علی (1393). مقایسه تأثیر سه روش آموزش حضوری، الکترونیکی و تلفیقی بر یادگیری و یادداری دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزش، 8 (24).
موحدنصر، جواد؛ جلیلی، منصوره (1397). بررسی تأثیر فضای مجازی بر یادگیری مطالب درسی دانشآموزان. دومین کنفرانس بینالمللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی، تهران.
Abdelrahman, Rasha M. (2020). Meta-Cognitive Awareness And Academic Motivation And Their Impact On Academic Achievement Of Ajman University Student. Heliyon, 9 (16).
Blayney P, Kalyuga S, Sweller J. (2010). Interactions between the isolated–interactive elements effect and levels of learner expertise: Experimental evidence from an accountancy class. Instructional Science; 38.
Cerdan, Requal; Candel, Carmen; Leppink, Jimmie. (2018). Cognitive Load And Learning In The Study Of Multiple Documents.
De Jong, T. (2010). Cognitive load theory, educational research, and instructional design: some food for thought. Instr. Sci. 38, 105–134.
Flavel, John. (2014). Theories Of Learning In Educational Psychology.
Klepsch, Mellina; Schmitz, Florian. (2017). Development and validation of two instruments measuring Intrinsic, Extraneous, and Germane cognitive load.
Pass, Fred; Van Merrienboer, Jeroen J.G Van. (2020). Cognitive Load Theory: Methods To Manage Working Memory Load In The Learning Of Complex Tasks.
Ribeiro, Fabiana. (2020). Who is going to pay the price of COVID-19? Reflections about an unequal Brazil. International Journal for Equity in Health; 19 (91).
Soykan, Emrah; Adedoyin, Olasia. (2020). COVID-19 pandemic and online learning: the challenges and oppertunies.
Sweller, John (2012). Cognitive Load Theory: Recent Theoretical Advances. Sweller, John; Ayres, Paul; Kalyuga, Slava. (2011th Edition). Cognitive Load Theory.
Udo, Godwin J.; Bagchi, Kallol. (2011). Using SERVQUAL to assess the quality of e-learning experience, Computer and Human Behavior, 27.