با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
اعتبارسنجی پرسش‌نامۀ رضایت دانشجویان از سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور (LMS)

الهام حرّی نجف آبادی؛ سعید آیت

دوره 10، شماره 2 ، آذر 1401، ، صفحه 51-60

https://doi.org/10.30473/etl.2022.64160.3802

چکیده
  پژوهش حاضر از دیدگاه هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده‌ها جزو تحقیقات توصیفی- همبستگی است. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسش‌نامه محقق­ساخته شامل 21 گویه استخراج شده از پرسش‌نامه‌های معتبر مربوط به ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی است. روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای بوده و شامل 382 دانشجوی دانشگاه پیام نور استان اصفهان ...  بیشتر

طراحی و اعتبارسنجی الگوی مناسب برنامه درسی دوره اول متوسطه مدارس استعدادهای درخشان

یونس غلامی؛ حسن ملکی؛ علیرضا صادقی؛ مهدی محمدی

دوره 6، شماره 4 ، خرداد 1398، ، صفحه 45-60

https://doi.org/10.30473/etl.2019.5793

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر طراحی و اعتبار سنجی الگوی مناسب  برنامه درسی استعدادهای درخشان بوده است. این پژوهش از نوع پژوهش‌های ترکیبی اکتشافی متوالی از نوع ابزارسازی است که در بخش کیفی از روش مطالعه موردی چندگانه و رویکرد تحلیلی بافت نگاری و در بخش کمی از روش توصیفی از نوع پیماشی استفاده شد. در بخش کیفی با رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

شناسایی، تدوین و اعتباریابی شاخص‌های آموزش و یادگیری در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

شعبان حیدری؛ صمد ایزدی؛ ابراهیم صالحی عمران

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 47-56

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی، تدوین و اعتباریابی شاخص‌های آموزش و یادگیری رتبه‌بندی دانشگاه‌ها با توجه به نظرات خبرگان آموزش عالی، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان انجام شده است. داده‌ها طی دو مرحله کیفی و کمی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شد. در مرحله کیفی با 20 نفر از خبرگان حوزه آموزش عالی به صورت فردی و در غالب گروه‌های کانونی مصاحبه شد. ...  بیشتر

طراحی و ساخت ابزار میزان و نگرش به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بررسی رابطۀ آن با عملکرد تحصیلی

الهه حجازی؛ وحیده نامداری؛ مجید قاسمی؛ علی مقدم زاده

دوره 4، شماره 15 ، بهمن 1395، ، صفحه 65-78

چکیده
  هدف این پژوهش ساخت و اعتباریابی مقیاس میزان و نگرش به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی بود. بدین منظور تعداد ۳50 نفر (۱87 دختر و 163 پسر) از دانش‌آموزان مقطع سوم دبیرستان منطقه پنج شهر تهران که به روش تصادفی طبقه‌ای انتخاب شده بودند، به پرسش‌نامه محقق ساخته میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی جواب دادند. داده‌های ...  بیشتر