اسفندیاری، محمد (1390). ارزیابی مدل باورهای خودکارآمدی دانشجویان، انتظارات پیامد و اهداف عملکردی به عنوان تعیین کننده پیشرفت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم.
حجازی، الهه و نقشبندی، زهرا (1387). الگوی ساختاری ادراک از ساختار کلاس، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و خود نظم بخشی در درس ریاضی، تازههای علوم شناختی، سال 10، شماره 4، صفحه 27-38.
حسینی، اخترالسادات (1386). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و یادگیری خودنظمیافته با عملکرد درس ریاضی دختران سال اول متوسطه شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
دستا، مهدی (1389). نقش اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتظیمی در عملکرد حل مسائل ریاضی و عملکرد ریاضی دانشآموزان پایه دبیرستان شهر یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
رحمانی، خدامراد (1382). بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی و تاریخ بین دانشآموزان دورۀ راهنمایی نابینا و بینا. پایاننامه کارشناسی کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز.
سعیدیپور، بهمن و میرمعینی، فاطمه (1393). بررسی اثربخشی آموزش مؤلفههای یادگیری خودگران مبتنی بر الگوی پینتریچ بر ارزشگذاری درونی و میزان نمرۀ درس ریاضی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال دوم، شماره هفتم، ص 54-64.
عابدی، صمد؛ سعیدیپور، بهمن؛ فرجاللهی، مهران و صیف، محمدحسن (1394). مدلیابی روابط بین باورهای هوشی، معرفت شناختی و انگیزشی با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه پیام نور. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال دوم، شماره هشتم، ص 44-68.
کارشکی، حسین؛ خرازی، سید علی نقی؛ اژهای، جواد و قاضی طباطبایی، محمود (1388). رابطۀ ادراکات محیطی خانوادگی، باورهای انگیزشی و یادگیری خودتنظیمی: آزمون یک الگوی علّی. فصلنامه روانشناسی.50، 190-205.
محسنپور، مریم؛ حجازی، الهه و کیامنش، علیرضا (1387). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشآموزان سال سوم متوسطه رشته ریاضی شهر تهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. شماره 16، سال پنجم. ص 9-35.
نیکدل، فریبرز (1389). بررسی رابطه ادارک از محیط کلاس و باورهای انگیزشی (جهتگیری هدف و خودپنداره تحصیلی) با هیجانهای تحصیلی و یادگیری خودگردان: نقش واسطهای هیجانهای تحصیلی. پایاننامه رساله دکتری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
Ames, C. & Archer, J. (1988). Achievement goal in classroom: student, learning strategies and motivation processes. Journal of Educational Psychology. 80(3), 160-167.
Artino Jr, A.R. & Stephens, J.M. (2009). Academic motivation and self-regulation: A comparative analysis of undergraduate and graduate students learning online, Internet and Higher Education, 12, 146–151.
Barnard, A.L. Lan, Y.W. To, M.Y. Paton, O.V. & Lai, S. (2009). Measuring self-regulation in online and blended learning environments. Internet and Higher Education, 12, 1–6.
Beger, j.l. & Karabenick, S.A. (2011). Motivation and students use of learning strategies: Evidence of unidirectional effects in mathematics classroom. Learning and instruction, 21, 416-428.
Chen, C.S. (2002). Self-regulated learning strategies and achievement in an introduction to information systems course. Information Technology, Learning and Performance Journal, 20 (1), 11-25.
Cleary, J.C. & Zimmerman, B.J. (2004). Self-regulation empowerment program: A school based program to enhance self-regulated and self-motivation cycles of student learning. Psychology in the Schools, 41(5), 527-550.
Diseth, A. & Kobbeltvedt, T. (2010). A mediation analysis of achievement motives, goals learning strategies, and academic achievement. British journal of educational psychology. Vol. ISS.A: P 671
Eccles, J.S.; Adler, T.F.; Futterman, R.; Goff, S.B.; Kaczala, C.M.; Meece, J.L. & Midgley, C. (1983). Expectancies, values and academic behaviors. In J. T. Spence (Ed.), Achievement and achievement motives (pp. 75–146). San Francisco: W.H. Freemen. Educational
Elliot, A.J. (1999). Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educational Psychology, 34, 169-189.
Hartley, K. & Bendixen, I. (2001). Educational research in the Internet age: Examining the role of individual characteristics. Educational Research, 39(9), 22-26.
Liem, A.D.; Lau, S. & Nie, Y. (2008). The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Contemporary Educational Psychology, 33, 486–51.
Linenbrink, E.A. & Pintrich, P.R. (2002). Motivational as enabler of academic success. School Psychology Review, 31 (3), 313-327.
Middlton, M.J. & Midgley, C. (1997). A voiding the demonstration of lack ability: An underexplored aspect of goal theory. Journal of psychology, 89 (4), 710-718.
Mojarad, S.N.; Gavam, S.E.; Shabani, S. & Gatab, T.A. (2013). Studying the Effects of Teaching Cognitive and Meta Cognitive Strategies on Self-regulation of Orphan Girl Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 84, 1745 – 1749.
Moore, J.L.; Dickson-Deane, C. & Galyen, K. (2011). E-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? Internet and Higher Education, 14, 129-135.
Ozer, E.A. & Akgun, O.E. (2015).The Effects of Irrational Beliefs on Academic Motivation and Academic Self-Efficacy of Candidate Teachers of Computer and Instructional Technologies Education Department. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 1287-1292.
Pajares, F. & Kranzler, J. (1995). Self-efficacy beliefs and general mental ability in methodical problem-solving. Contemporary Educational Psychology. 20, 426-443.
Pajares, F. & Miller, M.D. (1994). The role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problem solving: Path analysis. Journal of Educational Psychology, 86,193-203.
Pajars, F. (1999). Current direction in self-efficacy research. Advances in motivational achievement, 10, 132-149.
Perels, F. & Dignath, C. (2009). Is it possible to improve mathematical achievement by means of self-regulation strategies? Evaluation of an intervention in regular math classes. European journal of Psychology of Education, 24 (1), 17-31.
Pintrich, P.R.; Smith, D.A.F.; Garcia, T. & McKeachie, W.J. (1993). Reliability and predictive validity of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53,810–814.
Pintrich, P.R. & DeGroot, E.V. (1990). Motivational and self-regulated learning component of classroom academic performance. Journal of educational Psychology, 82(1), 33-40.
Pintrich, P.R. (1999). The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning. International Journal of Educational Research, 31,459-470.
Pintrich, P.R. (2000). Multiple goals, multiple pathways: The role of goal orientation in learning and achievement. Journal of educational Psychology, 92, 544-555.
Pintrich, P.R. & De Groot, E.V. (2010). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal Psychology of Education, 82(1), 33-40.
Pintrich, P.R.; Smith, D.A.F.; Garcia, T. & McKeachie, W.J. (1991). A manual for the use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and learning.
So, H. & Brush, T.A. (2008). Student perceptions of collaborative learning, social presence and satisfaction in a blended learning environment: Relationships and critical factors, Computers & Education, 51, 318–336.
Wang, A.Y. & Newlin, M.H. (2002) Predictors of web-student performance: the role of self-efficacy and reasons for taking an on-line class. Computers in Human Behavior, 18, 151–163.
Wigfield, A. (1994). Expectancy-value theory of achievement motivation: A developmental perspective. Educational Psychology Review, 6, 49–78.
Wigfield, A. & Eccles, J. (2000). Expectancy-value theory of achievement motivation. Contemporary Educational Psychology, 25, 68−81.
Winters, F.I.; Greene, J.A. & Costich, C.M. (2008). Self- Regulation of learning within computer- based Learning environments: A critical analysis. Educational psychology Review, 20(4), 26-38.
Wolters, C.A. (2004). Advancing achievement goal theory: Using goal, structures and goal orientations to predict student’s motivation, cognition and achievement. Journal of Educational Psychology, 96(2), 236-250.
Zimmerman, B.J. (1990). Self-regulated learning and academic learning achievement: The emergence of a social cognitive perspective. Educational Psychology Review, 2,307-323.
Zimmerman, B.J. & Martinez-Pons. (1986). Development of a structural interview for assessing student use of self-Regulated learning strategies, American Educational Research, 23,614-628.
Zimmerman. B.J. (2000). Self-efficacy: An Essential motive to learn Contemporary. Educational psychology. Vol.25, P, 82-91.