آموزش و پرورش ایالت بریتیش کلمبیا (1394). اختلالات یادگیری، راهبردهایی برای معلمان (ترجمۀ معصومۀ خسروی و عباس عبدالحسینزاده). سمنان: انتشارات دانشگاه سمنان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2011).
استرنبرگ، رابرت (1387). روانشناسی شناختی (ترجمۀ کمال خرازی و الهۀ حجازی).تهران: انتشارات سمت. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2006).
السون، متیو. اچ؛ هرگنهان، بی. آر. (1390). مقدمهای بر نظریههای یادگیری (ویرایش هشتم). ترجمۀ علی اکبر سیف. تهران: دوران. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2009).
برگ، لورا .ای. (1386) روانشناسی رشد (جلد اول). (ترجمۀ یحیی سید محمدی). تهران : ارسباران. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2001).
تامس، رابرت موری (1385). نظریههای نوین در تحول انسان. ترجمۀ حامد برآبادی و حمیدرضا آقا محمدیان. تهران: نی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).
تکلوی، سمیه (1390). تأثیر آموزش بازیدرمانی مادران بر مشکلات رفتاری کودکان دارای نا توانیهای یادگیری، مجله نا توانایی یادگیری، 1(1)، 59-44.
جویس، بروس؛ ویل، مارشا و کالهون، امیلی (1388). الگوهای تدریس، 2004 (ترجمۀ محمد رضا بهرنگی). تهران: انتشارات کمال تربیت. ( تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2004).
خوشابی،کتایون (1381). بررسی میزان شیوع اختلال بیشفعالی / کمبود توجه در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. تهران: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
رحیمیان بوگر، اسحاق (1391). پیشبینیکنندههای جمعیتشناختی اختلالهای یادگیری در دانشآموزان مقطع ابتدایی استان گلستان، مجلۀ ناتوانیهای یادگیری. 1(2)، 42-22.
ریو، جان مارشال (1385). انگیزش و هیجان (ترجمۀ یحیی سید محمدی). تهران: ویرایش. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2005).
شریفی ساکی، شیوا؛ فلاح، محمدحسین؛ زارع، حسین (1393). نقش خودکارآمدی ریاضی، خودپنداری ریاضی و ادراک از محیط کلاسی در پیشرفت ریاضی دانشآموزان با کنترل جنسیت. مجلۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی 1(4). 28-18.
شهیم، شیما (1383). مقیاس تجدید نظر شده هوش وکسلر برای کودکان. انطباق و هنجاریابی شیراز. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
عزیزی ابرقویی، محسن (1387). رابطۀ بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
علایی خرایم، رقیه؛ نریمانی، محمد و علایی خرایم، سارا (1391). مقایسۀ باورهای خودکارآمدی و انگیزۀ پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری مجلۀ ناتوانیهای یادگیری، 1(3)،104- 85. .
قرائی، نفیسه و فتح آبادی، جلیل (1392). اثربخشی بازیدرمانی عروسکی بر ارتقای مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی دچار نشان گان داون. فصلنامۀ روانشناسی کاربردی، 2(26)،40-25.
کریمی، یوسف (1389). اختلالات یادگیری. تهران: انتشارات ساوالان.
محمد اسماعیل، الهه و هومن، حیدرعلی (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. تهران: انتشارات آموزش و پرورش استثنایی کشور.
محمودی، مریم؛ برجعلی، احمد؛ علیزاده، حمید؛ غباری بناب، باقر؛ اختیاری، حامد؛ اکبری زردخانه، سعید (1395). تنظیم هیجان در کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی. مجلۀ پژوهش در یادگیری اموزشگاهی و مجازی. 4(13)، 48-69.
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره (1392). مقایسۀ نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(1)،91-78.
هالاهان، دانیل پی؛ کافمن، جیمز. ام و پولین، پیچ سی (1393). یادگیرندگان استثنایی (ترجمۀ علی مشهدی، سعید تیموری و نادر باقری). مشهد: به نشر. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2009).
هومن، حیدرعلی (1377). اندازهگیری روانی و فن تهیه تست تهران: پارسا.
American psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical Manual Disorders. DSM - Fifth Edition.
Astramovich, R.L.; Lyons, C. & Hamilton, N.J. (2015). Play therapy for Children with Intellectual Disabilities. Journal of child and Adolescent counseling.1,27-36.
Bagherizadeh, H. (2015). The Effect of play Therapy on symptoms of oppositional defiant disorder in Boys Aged 5 to 10 Years old. International. Journal of Learning & Development. 5(2),48 – 55.
Bailey, D.H.; Sigler, R.S. & Geary, D.C. (2014). Early predictors of middle school fraction knowledge. Developmental. Science, 10, 775-785.
Bandura, A. (1997). Self – efficacy in changing societies. Newyork: Cambridge university press.
Butterworth, B.; varma, S. & Laurillard, D. (2011). Dyscalculia:from brain to education. Science, 332, 1049-1053.
Carmichael, K.D. (2006). Play therapy:A introduction.Glenview,il.prentice Hall.
Chung–Hung, L. (2013). Game– based remedial instruction in mastery Learning for upperprimary school student. Journal of Educational Technology & society,16(2), 271-281.
Clark, C. (2006). Therapeutic advantages of play. Mahwah,Nj; Lawrence Erlbaum.
Clements,D.H; sarama, j, spitler, M; lange, A.A; & wolfe, C.B. (2011). Mathematics learned by young children in an intervention based on learning trajectories.Journal for Research in Mathematics Educution,42,127- 166.
Geary, D.C. (2011). Cognitive predictors of achievement growth in mathematics: A five year longitudinal.Devpsychol, 47 (6), 1539-1552.
Geary, D.C. (2013). Consequences, character-istics and causes of mathematical Learning disabilities and persistent low achievehen. J Dev-Be ha Pediatr. 32(3), 250,253.
Geary, D.C. (2013). Eerly foundations for mathematics Learning and their realations to learning disabilities.Current Directions in Psychological Science,22(1),23-27.
Geary, D.C.; Hoard, M.K.; Nugent, L. & Bailey, D.H. (2012). Muthematical cognition deficits in children Learning disabilities and persistent Low achievement:A five – year prospeetive study.journal of Educational Psychology.104(1),206- 223.
Herrero, D.; Castillo, H.D. & Monjelut, N. (2014). Evolution and natural selection: Learning by Playing and reflection.New Approaches in Educational Research, 3(1)26-33.
Jafari, M; Nasirian, M. & Barzegar, K. (2014). Effectiveness of the training,play therapy Axlin approach on improving childrem's coping with attention deficit hyperactivity disorder, affention deficit.Techical journal of Engineering and Applied Science,u(3),170- 175.
Leben, N.Y. (2000). Directive Group play therapy:60 structured games for the treatment of ADHD, law self – Esteem and Traumatized children.Morning Glory Tretment center for children. Pflugerville, TX, (512 – 251 - 3298).
Linnet, K.M.; Dalsgaard, S.; Obel, C.; Wisborg, K.; Henriksen, T.B. & Rodrigues, A. (2003). Maternal lifestyle factors in pregnancy risk of attention deficit/ hyperactivity disorder and associated behaviors: Review of the current evidence.American Journal Psychiatry, 160(6), 1028-1040.
Rennie, J. (2007). Learning disability. Physical therapy treatment and management collaborative approach. Padstow: cornwall.
Sohrabi, R; Mohammadi, A. & Adalatzadeh, G.A. (2013). Effectiveness Of group counseling with Problem Solving approach on educational Self – efficacy improving. Original Research Article –Social and Behavioral Sciences, 84,1782- 1784.
Swan, K.L. & Ray, D.C. (2014). Effeccts of child – centered play therapy on irritability and hyperactivity behaviors of children with intellectual disabilities.journal of Humanistic counseling.53,120-133.
Tekin, G. & Sezar, O. (2010). Applicability of play therapy in turish early childhood education system to day and future. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5,50-54.
Wong, T. & Tang, J. (2015). Identification of children with mathematics learning disabilities (MLD) using Latent class growth analysis. Res Dev Disabil. 35(11), 2906-20.