حکمی، زهرا و شکری، امید (1394). رابطة بین جهتگیریهای هدف پیشرفت و بهزیستی تحصیلی: الگوی اثرهای میانجیگر هیجانات پیشرفت. فصلنامة مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال پنجم، شمارة 11، 65-31.
ستاری، بهزاد؛ پورشهریار، حسین و شکری، امید (1394). اثربخشی بستة مداخلهای تنظیم هیجانهای پیشرفت بر کاهش هیجانهای منفی دانشآموزان. مجلة روانشناسی مدرسه، شمارة 4، 93-76.
ستاری، بهزاد؛ پورشهریار، حسین و شکری، امید (1394). تحلیل عاملی تاییدی و همسانی درونی مقیاسهای هیجان مرتبط با یادگیری. فصلنامة اندازهگیری تربیتی، دورة ششم، شمارة 2، 53-31.
سرمد، ز؛ بازرگان، ع و حجازی، ا (1383). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
عبداللهپور، محمد آزاد (1394). تحلیل معادلات ساختاری الگوی شناختی ـ اجتماعی هیجانات پیشرفت: آزمون الگوهای رقیب. رسالة دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران.
عبداللهپور، محمد آزاد؛ درتاج، فریبرز و احدی، حسن (1393). ارزیابی ساختار عاملی پرسشنامة هیجانات پیشرفت در دانشجویان ایرانی. فصلنامة مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، دورة 4، شمارة 8، 186-161.
فلسفین زینب، شکری امید (1393). روابط ساختاری بین اسنادهای علّی، هیجانهای پیشرفت و خودنظمجویی تحصیلی در دانشجویان. فصلنامة روانشناسی شناختی، ۲ (۲) :۴۶-۵۸.
فولادی، اسما؛ کجباف، محمدباقر و قمرانی، امیر (1395). اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر معنای تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر پایة سوم دورة اول متوسطه شهر مشهد. فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال 4، شمارة 3، 103-93.
منصوری، الهام؛ شکری، امید؛ پورشهریار، حسین؛ پوراعتماد، حمیدرضا و رحیمینژاد، پیمان (1393). اثربخشی برنامة تابآوری پنسیلوانیا بر سبکهای اسنادی و سازگاری روانشناختی دانشجویان. فصلنامة روانشناسی کاربردی، سال 8، شمارة 30، 144-129.
یعقوبی، ابوالقاسم و بختیاری، مریم (1395). تاثیر آموزش تابآوری بر فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال 4، شمارة 13، 16-70.
Artino, A.R. & Jones, K.D. (2012). Exploring the complex relations between achievement emotions and self-regulated learning behaviors in online learning. Internet and Higher Education, 15, 170–175.
Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annual Review of Psychology, 52, 1-26.
Burić, I. & Sorić, I. (2012). The role of test hope and hopelessness in self-regulated learning: Relations between volitional strategies, cognitive appraisals and academic achievement. Learning and Individual Differences, 22, 523–529.
Compton, R.J.; Wirtz, D.; Pajoumand, G.; Claus, E. & Heller, W. (2004).Association between positive affect and attentional shifting. Cognitive Therapy and Research, 28 (6), 733–744.
Dreisbach, G. & Goschke, T. (2004). How positive affect modulates cognitive control: Reduced perseveration at the cost of increased distractibility. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 30(2), 343–353.
Goetz, T.; Frenzel, A.C.; Pekran, R. & Hall, N.C. (2007). Between- and Within-domain relations of students, academic emotions. Journal of educational psychology, 99, 715-733.
Goetz, T.; Pekrun, R.; Hall, N. & Haag, L. (2006). Academic emotions a social-cognitive perspective: Antecedents and domain specificity of students, affect in the context of Latin instruction. British Journal of Educational Psychology, 76, 289-308.
Hirokawa, K.; Yagi, A. & Miyata, Y. (2002a). An examination of the effects of stress management training for Japanese college students of social work. International Journal of Stress Management, 9 (2), 113-123.
Hirokawa, K.; Yagi, A. & Miyata, Y. (2002b). Effects of stress coping strategies on psychological and physiological responses during speeches in Japanese and English. Social Behavior and Personality, 30 (2), 203-212.
Huang, C. (2011). Achievement Goals and Achievement Emotions: A Meta-analysis. Educational Psychology Review, 23, 359–388.
Keogh, E.; Bond, F.W. & Flaxman, P.E. (2006). Improving academic performance and mental health through a stress management intervention: Outcomes and mediators of change. Behavior Research and Therapy, 44, 339-357.
Martin, A.J. (2008). Enhancing student motivation and engagement: The effects of a multidimensional intervention. Contempor-ary Educational Psychology, 33, 239–269.
Pekran, R., Frenzel, A. Goetz, T. & Perry, R. (2007). The control- value of achievement emotions: An integrative approach to emotions in education. In P.A. Shutz, & R. Pekrun, (Eds.). Emotion in Education (pp.13-36). San Diego, CA: Academic Press.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18, 315–341.
Pekrun, R.; Goetz, T. & Perry, R.P. (2005). Achievement Emotions Questionnaire (AEQ), User’s manual. Munich, Germany: Department of psychology, University of Munich.
Peterson, C. & Steen, T. (2009). Optimistic explanatory style. In: Snyder, C., Lopez, S. (Eds.), Oxford handbook of positive psychology. Oxford University Press, New York, 313–321.
Phillips, L.H.; Bull, R.; Adams, E. & Fraser, L. (2002). Positive mood and executive function: Evidence from stroop and fluency tasks. Emotion, 2 (1), 12–22.
Pyone, J.S. & Isen, A.M. (2011). Positive affect, intertemporal choice, and levels of thinking: Increasing consumers’ willingness to wait. Journal of Marketing Research, 48(3), 532–543.
Rowe, G.; Hirsh, J.B. & Anderson, A.K. (2007). Positive affect increases the breadth of attentional selection. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 104 (1), 383–388.
Salmela-Aro, K. & Upadyaya, K. (2012). The schoolwork engagement inventory: Energy, dedication and absorption (EDA). European Journal of Psychological Assessment, 28, 60–67.
Schaufeli, W. & Bakker, A. (2004). Job demands, job resources and their relationship with burnout and engagement; a multi-sample study. Journal of Organizational Behavior, 25, 293–299.
Schaufeli, W.B.; Martinez, I.; Marques-Pinto, A.; Salanova, M. & Bakker, A.B. (2002a). Burnout and engagement in university students: A cross-national study. Journal of Cross-Cultural Psychology, 33, 464–481.
Schaufeli, W.B.; Salanova, M.; Gonzalez-Roma´, V. & Bakker, A. (2002b). The measurement of burnout and engagement: A confirmatory factor analytic approach. Journal of Happiness Studies, 3, 71–92.
Schauffeli, W.B. & Salanova, M. (2007). Efficacy or inefficacy, that's the question: Burnout and work engagement, and their relationships with efficacy believes. Anxiety, Stress and Coping, 20, 177–196.
Schwarzer, R. & Knoll, N. (2007). Functional roles of social support within the stress and coping process: A theoretical and empirical overview. International Journal of Psychology, 42 (4), 243–252.
Seifert, T.L. (2004). Understanding student motivation. Educational Research, 46(2), 137-149.
Steinhardt, M.A. & Dolbier, C.L. (2008). Evaluation of a resilience intervention to enhance coping strategies and protective factors and decrease symptomatology. Journal of American College Health, 56 (4), 445-453.
Zeidner, M. (2007). Test anxiety in educational contexts: What I have learned so far. In P. A.