امانزاده، آمنه و نعمان اف، منصور (1394). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب، رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاههای استان مازندران، فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال سوم، شماره 9، تابستان 1394، صفحات 68-57.
بابایی، محمود (1389). مقدمهای بر یادگیری الکترونیکی. تهران: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران.
بروور، ای. ربلیو و دوژونج، ژ. اُ و استوت، و. ژ (1382). به سوی یادگیری برخط (الکترونیکی)، گذار از تدریس سنتی و راهبردهای ارتباطی آن. (ترجمۀ فریده مشایخ و عباس بازرگان)، تهران: انتشارات آگاه.
بنی سی، پریناز؛ ملائیان، صدیقه و پیکریفر، فاطمه (1388). سازمان و مدیریت آموزش مجازی، اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی. تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران.
حسنزاده، علیرضا و کنعانی، فاطمه (1389). ارایۀ چارچوبی برای عوامل مؤثر در سنجش موفقیت سیستمهای یادگیری الکترونیکی. پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بینالمللی یادگیری و آموزش الکترونیکی، تهران.
حمیدیان، امیرحسین؛ عباسپور، محمدرضا و سپهری، محمدمهدی (1385). طرح مطالعاتی ارایه چهارچوب استاندارد برای تولید و ارایۀ درس الکترونیکی برای دانشگاههای کشور. دفتر منطقهای یونسکو در تهران.
حمیدیان، امیرحسین؛ مرتضوی، محمدرضا و عباسپور، محمدرضا (1384). طرح مطالعاتی طراحی روش ارزیابی و کنترل کیفیت تولید و ارایۀ دروس الکترونیکی برای دانشگاههای کشور. مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تهران.
خان، بدرول (1390). مدیریت یادگیری الکترونیکی. (ترجمۀ بابک عبدحق، عماد قائنی). تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
ربیعی، مهدی (1388). بررسی اثربخشی دورۀ آموزش مجازی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال 88. پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی.
رستگارپور، حسن و گرجیزاده، سحر (1390). ارزیابی کارآمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه کاربران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
زارعی زوارکی، اسماعیل (1387). سنجش و ارزشیابی آموزش الکترونیکی. سومین کنفرانس آموزش الکترونیکی، تهران.
زندی، بهمن؛ گرامی طیبی، مرضیه؛ روشن، بلقیس؛ و کاکوجویباری، علیاصغر (1394). بررسی سرعت و درک خواندن در متون چاپی و الکترونیکی، فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال سوم، شماره 11، زمستان 1394، صفحات 40-25.
سعید، نسیم و عظیمی همت، منیره (1395). طراحی یک سیستم خبره فازی جهت سنجش میزان رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی، فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال چهارم، شماره 15، زمستان 1395، صفحات 92-79.
سیروسبخت، ساناز (1390). ارزیابی مدل یادگیری الکترونیکی و تأثیر آن بر رضایتمندی یادگیرندگان در دانشگاههای مجازی تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد EMBA، دانشگاه پیام نور مرکز کرج.
علوی، سیده شهره و شریعتی، محمد (1389). رضایت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران از دورههای آموزش ضمن خدمت الکترونیکی. مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره 27، 210-200.
فرهادی، ربابه (1384). آموزش الکترونیکی پارادایم جدید در عصر اطلاعات. مجلۀ علوم و فناوری اطلاعات، دوره 21، شماره 1، 66-49.
فضلی، حسین (1391). بررسی تأثیر دورههای آموزشی فنآوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری.
کاظمپور، اسماعیل؛ غفاری، خلیل و هدایتی، فرشته (1390). طراحی برنامۀ درسی فاوا و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد دانشآموزان دوره متوسطه. فصلنامۀ فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3)، 66-43.
کریمی، احمدرضا (1385). ارزیابی و تحلیل کیفی ظرفیتهای یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران. تهران: دانشگاه تربیت مدرس، پایاننامه کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی.
همتی، فاطمه (1394). آموزش رو در رو در مقابل آموزش الکترونیکی: تحقیق درباره عملکرد دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش رو در رو و آموزش الکترونیکی رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور، فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال سوم، شماره 11، زمستان 1394، صفحات 58-49.
یزدانی، فریدون؛ ابراهیمزاده، عیسی؛ زندی، بهمن؛ علیپور، احمد و زارع، حسین (1389). ارزشیابی میزان اثربخشی نظام یادگیری الکترونیکی دانشکدۀ مجازی علوم حدیث. فصلنامۀ علمی پژوهشی اندیشههای نوین تربیتی، 6(3)،183-137.
یعقوبی، جعفر؛ ملک محمدی، ایرج؛ ایروانی، هوشنگ و عطاران، محمد (1387). ویژگیهای مطلوب دانشجویان و اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران: دیدگاه دانشجویان دورههای مجازی. فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 47، 173-159.
Alfervic, Niksa, cukusic, Maja, Granic, Andrina, Garaca, zeljko. (2010). E-learning process management and the e-learning performance. Computers & Education, vol. 55, pp. 554-565.
Anderson, T. (2004). “Theory and Practice of Online Learning”. Athabasca University.
Cerf, V. & Schutz, C. (2002). Tehching in 2025: Education and Technology transformed. In Evans D. L., Bond P. j., & Mehlman B. P. Visions 2020. Transforming education and training through advanced technologies. USA: Technology Administration Publications, U.S. Retrieved from
http://-www.ait.org.tw/infousa/enus/education/overview/docs /2020 visions.pdf
Choi, H. (2003). “A Problem-Based Learning Trail on the Internet Involving Undergraduate Nursing Students”. Nurs Education , 42(8), 359- 363.
Hong, K.S. (2002). “Relationships between Student,s and Instructional Variables with Satisfaction and Learning from a Web-Based Course”. Internet and Higher Education, 5, 267-281.
Jefferson, R.N. & Arnold, L.W. (2009). “Effects of Virtual Education on Academic Culture Perceived Advantages”. US-China Education Review, Volume 6, No.3 (Serial No.52), 61-66.
Kimberly, A. Jentsch-smith, Shannon, A. Scielzo, Charyls. Yarbrough, Patrich, J. Rosopa. (2008). “A Comparision of Face-to-Face and Electronic Peer-Mentoring: Interactions with Mentor Gender”. Journal of vocational Behavior, vol 72, Issue 2, pp 193-206.
King, R.B.; McInerney, D.M. & Watkins, D.A. (2012). “How you Think about your Intelligence determines how you feel in school: The Role of Theories of Intelligence on Academic Emotions”. Learning and Individual Differences, 22, 814–819.
Linnenbrink-Garcia, L. & Pekrun, R. (2011). “Students' Emotions and Academic Engag-Ement: Introduction to the Special Issue”. Contemporary Educational Psychology, 36,1–3.
Maier, Brigitte, paechter, Manuela, Macher, Daniel (2010). Student,s Expectations of, and Experiences in E-Learning: Their Relation to Learning a Chievements and Course Satisfaction. Computers & Education. vol. 54, pp. 222-229.
Sherry, L. (1996). “Issues in distance learning”. International journal of Educational Telecomunications, vol. 1, no. 4, 337-365.
The Ninth Annual Survey. (2011). “Going the Distance: Online Education in The United States”. Retrieved from http://sloancon-sortium.org/publications/survey/going_distance_2011.
Woodill, G. (2004). “Where is the Learning in e-Learning? Acritical Analysis of the e-Learning Indystry. Retrieved from www.operitel.com.