با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
تقویت پردازش زایشی از طریق بارشناختی مطلوب: یک مطالعة کیفی

مریم کابلی؛ پروین کدیور؛ محمدحسین عبدالللهی؛ مهدی عرب زاده

دوره 8، شماره 2 ، آذر 1399، ، صفحه 33-48

https://doi.org/10.30473/etl.2021.54470.3292

چکیده
  یکی از چالش‌های اساسی در محیطط‌های یادگیری، تسلط یادگیرندگان بر محتوای آموزشی و کاربرد دانش جدید در زندگی واقعی است. پردازش زایشی شامل درک فعالانه اطلاعات آموخته‌شده از طریق سازمان‌دهی دوبارة ذهنی و یکپارچه‌سازی آن با دانش قبلی فرد است که در نتیجة آن یادگیرندگان آنچه را آموخته‌اند، در موقعیت‌های جدید به کار می‌گیرند. با توجه ...  بیشتر