با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس درگیری تحصیلی دانشجویان

مریم محسن پور؛ حورا الموسوی؛ ملوک خادمی اشکذری

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، ، صفحه 21-32

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70836.4177

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس درگیری تحصیلی فرد-موقعیت تدوین‌شده برای دانشجویان توسط آلونسو-تاپیا، مرینو-تجدور و هورتاس (2022)، انجام شد. در این مقیاس چهار مولفه شناختی، رفتاری، هیجانی و عاملیت در پنج موقعیت تحصیلی برای دانشجویان ارزیابی شد. جامعه آماری کلیه دانشجویان کارشناسی ورودی سال‌های 1398 تا 1401 دانشکده علوم ...  بیشتر