با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
بررسی سرعت و درک خواندن در متون چاپی و الکترونیکی

بهمن زندی؛ مرضیه گرامی طیبی؛ بلقیس روشن؛ علی‌اصغر کاکوجویباری

دوره 3، شماره 11 ، اسفند 1394، ، صفحه 25-40

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تمایز خواندن در متون چاپی و الکترونیکی در زبان فارسی انجام گرفت. در این تحقیق، درک و سرعت خواندن در دو نوع ابزار، اندازه‌گیری و سپس مقایسه شده است. روش تحقیق، آزمایشی است که با طرح آزمونی جهت جمع‌آوری اطلاعات به منظور سنجش سرعت و درک خواندن انجام می‌گیرد. جامعة آماری تحقیق شامل نود و چهار دانشجو از میان حجم نمونه ...  بیشتر