با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
تجارب دانشجویان دختر از مفهوم جنس در کتب درسی: پژوهشی پدیدارشناسانه

ژیلا کاردان؛ اسکندر فتحی آذر؛ یوسف ادیب

دوره 5، شماره 3 ، اسفند 1396، ، صفحه 9-20

چکیده
  با توجه به نقش کتاب‌های درسی در مفهوم جنسیت، این پژوهش با هدف درک تجربه دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنس در کتاب‌های درسی دورۀ متوسطه انجام گرفت. پژوهش حاضر، از نوع کیفی بوده و بر پارادایم تفسیری استوار است که با پژوهش پدیدارشناسی به اجرا درآمده است. شیوه گردآوری داده ها، مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته بود که با هفده نفر از دانشجویان ...  بیشتر