سمیه نگهداری؛ محمد حسن صیف؛ مهران فرج الهی؛ احمد رستگار
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 103-117
چکیده
پژوهش حاضر با هدف ارائۀ مدل علی یادگیری ادراک شده مبتنی بر بازیهای دیجیتال در میان دانشآموزان دوره دوم متوسطۀ شهر شیراز در سال تحصیلی 97-96 به روش تحلیل مسیر انجام شده است. برای این منظور 600 نفر از دانشآموزان به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند و به ترکیبی از پرسشنامههای نیاز به شناخت کاچیو پو و پتی (1982)، جهتگیری ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف ارائۀ مدل علی یادگیری ادراک شده مبتنی بر بازیهای دیجیتال در میان دانشآموزان دوره دوم متوسطۀ شهر شیراز در سال تحصیلی 97-96 به روش تحلیل مسیر انجام شده است. برای این منظور 600 نفر از دانشآموزان به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند و به ترکیبی از پرسشنامههای نیاز به شناخت کاچیو پو و پتی (1982)، جهتگیری هدف وندوال و دیگران (2001)، هیجانات پکران و همکاران (2005)، جریان ذاتی یادگیری جکسون وایکلود (2008) ویرایش دوم، غوطهوری و عمیق شدن براون و فور (2010) و یادگیری ادراک شده رووال (2009) پاسخ دادند. نتایج پژوهش به شکل کلی نشان داد که، نیاز به شناخت با واسطهگری جهتگیری هدف، جریان ذاتی، غوطهوری و هیجانات بر یادگیری ادراک شده اثر غیر مستقیم دارد؛ همچنین جهتگیری هدف با واسطۀ هیجانات و جریان بر یادگیری ادراک شده، غوطهوری و عمیق شدن و نیاز به شناخت از طریق واسطهگری هیجانات، غوطهوری و جریان بر عمیق شدن و فرو رفتن دارای اثر غیر مستقیم و متغیر جریان با واسطه هیجانات بر یادگیری ادراک شده، غوطهوری و عمیق شدن اثر غیر مستقیم دارد. همچنین نتایج نشان داد که میزان واریانس تبیین شدۀ یادگیری ادراک شده در مدل برازش شده 42% است.