تقوی، ح.، عبادی، م.، و کاظمی، س (1400). طراحی و آزمون مدل علی سازگاری تحصیلی براساس تنظیم رفتاری هیجان با نقش میانجی ذهنآگاهی در دانشآموزان بیسرپرست و بدسرپرست: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 20(9)، 988-973.
جعفری، ص.، خاتمی، م.، نجاتی، و.، اخوان تفتی، م.، و صرامی، غ (1395). نقش واسطهای اهداف موفقیت در ارتباط بین ساختار هدف نظام آموزشی و شکست تحصیلی دانشجویان. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 8(27)، 58-35.
حاتمیان، پ.، و سپهرینژاد، م (1397). پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس دشواری تنظیم هیجان و حمایت اجتماعی در دانشجویان پرستاری. راهبردهای آموزش در علوم پژشکی، 11(1)،
حاج اکبری، ا.، و عباسی، ق (1400). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر شرم درونی شده و ترس از شکست دانشآموزان دختر. مجله رویش روانشناسی، 10(4)، 142-134.
حاج حسینی، ن.، درویشی، م.، درویشی، م.، و کریم نیا، ف (1397). بررسی رابطه نشخوار فکری و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه اول. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. 4(1):267-251.
خزاعی، م (1392). افت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 10(4)، 381-380.
خلیلی خضرآبادی، م.، رفیعیپور، ا.، صفری، ع.، و علیزاده، ا (1400). نقش واسطهای اضطراب امتحان در رابطه بین تنظیم شناختی هیجان و تعللورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 10(3)، 360-343.
رضایی شریف، ع.، هرنگ زا، م.، و فتحی (1400). بررسی نقش واسطهای ترس از شکست و دشواری تنظیم هیجان در رابطه بین کمالگرایی منفی با اهمالکاری تحصیلی. مجله روانشناسی مدرسه، 10(3)، 64-49.
زحمتکش، ز.، درتاج، ف.، صبحی قراملکی، ن.، و کیامنش، ع (1397). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر افزیش ظرفیت حافظه کاری و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(1)، 26-13.
سلیمی، ل.، و حسنی، ر (1400). بازنمایی معنایی پدیده افت تحصیلی دانشآموزان شاهد و ایثارگر و ارائه مدلی پارادایمیک: تحقیقی کیفی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 9(17)، 246-223.
سارانی، ز.، بازرلو، م.، و کلانتری، م (1394). بررسی رابطه نشخوار فکری و ذهن آگاهی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانشگاه گرگان. کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی.
سلیمانی فر، ا.، شعبانی، ف.، رضایی، ز.، و شجاعی، آ (1393). رابطه بین جهتگیریهای هدف تحصیلی و نشخوار فکری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز. مجله راهبردهای آموزش. 7(3):152-144.
سواری، ک.، و فرزادی، ف (1399). آزمون و طراحی الگوی رابطه علّی شایستگی تحصیلی و خودشفقتی با ترس از شکست تحصیلی از طریق اهداف پیشرفت. مجله دستآوردهای روانشناختی، 4(1)، 127-150.
صلاحیان، ا.، غریبی، ح.، و نبئی، ص (1399). بررسی رابطه امید تحصیلی با تعللورزی تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه دهم متوسطه. هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی.
صادقی، م.ف امیریان، ل.، وفاپور، ح.، و بزدوده، ع (1398). تدوین مدل علی از رابطه بین کمالگرایی تحصیلی و تعللورزی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی با نقش میانجیگری خودآگاهی هیجانی. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 12(2):88-79.
طاهرزاده، س.، احمدی، و.، شهبازی، ا.، و حیدری، س (1399). پیشبینی تعللورزی تحصیلی براساس ابعاد کمالگرایی، باورهای هوشی و وانمودگرایی در دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر ایلام. مجله پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش. 3(28):23-15.
طیبان، ش.، و کریمیان، حبیب ا (1397). بررسی و مقایسه میزان تاثیر عوامل خانوادگی و اجتماعی موثر بر افت تحصیلی دانشآموزان مطالعه موردی دانشآموزان دختر مقطع اول و دوم و سوم متوسطه. پژوهش اجتماعی، (4)، 53-17.
فدوی رودسری، آ.، صالحی، ک.، خدایی، ا.، مقدمزاده، ع.، و جوادیپور، م (1399). فراروش بررسی کیفیت مطالعات افت تحصیلی در مجلات علوم پزشکی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دوره بیست وپنجم، 114-103.
فریدوننژاد، م (1400). نقش و تأثیر بلوغ دختران در افت تحصیلی و راهکارهایی جهت حل مشکل. مجله پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، 4(43)، 179-162.
گلستانیبخت، ط.، و شکری، م (1392). رابطه تعللورزی (اهمالکاری) تحصیلی با باورهای فراشناختی. دوفصلنامه شناخت اجتماعی. 2(3):100-89.
مختاری، ف.، و ذوالفقاری، م (1398). رابطه بین ذهنآگاهی و تنظیم هیجان با تعللورزی تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر تهران، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، 7(2)، 47-41.
محمدخانی، ش.، بهاری، ع.، اکبریان فیروزآبادی، م (1396). سبکهای دلبستگی و نشانههای افسردگی با نقش واسطهای نشخوار فکری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 23(3):335-320.
مردانی، ل.، احمدی، ع (1398). روابط ساختاری افکار ناکارآمد و نشخوار فکری با علایم اختلال خوردن با میانجیگری عملکرد اجتنابی. مجله اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 14(53):56-47.
میرزایی، س.، قنبرپور، م.، سرپرست، م.، اسلامی، ح.، حسن پور، ا.، مرتضینژاد، ح.، و دلپسند، ک (1400). ارتباط بین اجتناب تجربهای، همجوشی شناختی و دشواری تنظیم هیجان با ترس از زایمان زنان باردار نخستزا. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 30(2)، 128-118.
نیکاندام کرمانشاهی، ح.، صفائی راد، ا.، عرفانی، ن.، و یاراحمدی، ی (1400). الگوی ساختاری دشواری در تنظیم هیجان و دلزدگی تحصیلی: نقش میانجی خودناتوانسازی تحصیلی در دانشآموزان. روانشناسی مدرسه، 10(4)، 45-31.
هاشمیزاده، ن.، جاجرمی، م.، و مهدیان، ح (1399). اثربخشی امید درمانی گروهی بر تعللورزی تحصیلی و خودتنظیمی در یادگیری دانشآموزان دختر. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(39)، 102-77.
یاری، آ.، طالبی، س.، و قاسمی، ق (1399). ارائه مدل علی روابط نشخوارفکری با آمادگی برای امتحان با نقش واسطهای ذهن آگاهی و بیعلاقگی تحصیلی. فصلنامه پژوهشهای تربیتی، 39(2)، 124-103.
یاری، آ.، قاسمی، ق.، و طالبی، س (1398). ارائه مدل علی روابط نشخوار فکری با آمادگی برای امتحان با نقش واسطهای ذهن آگاهی و بیعلاقگی تحصیلی. نشریه پژوهشهای تربیتی، 6(39)، 124-103.
یزدانی، ف.، و اکبرپور، م (1400). رابطه بین تابآوری و اهمالکاری تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم پارس آباد. نخستین کنفرانس ملی آیندهپژوهی.
یزدانی، ن.، گنجی، ح.، پاشاشریفی، ح.، و ابوالعمالی الحسینی، خ (1397). مدل ساختاری روابط بین ویژگیهای شخصیتی، باورهای هوشی و آگاهی فراشناختی با اضطراب امتحان با میانجیگری خودکارامدی تحصیلی در دانشآموزان پسر. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(1)، 214-195.
Ajjawi, R., Dracup, M., Zacharias, N., Bennett, S., & Boud, D. (2020). Persisting students’ explanations of and emotional responses to academic failure. Higher Education Research & Development, 39(2), 185-199.
Akinci, T. (2021). Determination of Predictive Relationships between Problematic Smartphone Use, Self-Regulation, Academic Procrastination and Academic Stress through Modelling. International Journal of Progressive Education, 17(1), 35-53.
Carroll, A., Sanders-O’Connor, E., Forrest, K., Fynes-Clinton, S., York, A., Ziaei, M., ... & Reutens, D. (2022). Improving Emotion Regulation, Well-being, and Neuro-cognitive Functioning in Teachers: a Matched Controlled Study Comparing the Mindfulness-Based Stress Reduction and Health Enhancement Programs. Mindfulness, 13(1), 123-144.
Cunningham, M. L., Griffiths, S., Baillie, A., & Murray, S. B. (2018). Emotion dysregulation moderates the link between perfectionism and dysmorphic appearance concern. Psychology of Men & Masculinity, 19(1), 59-68.
Dardara, E., & Al-Makhalid, K. A. (2022). Procrastination, Negative Emotional Symptoms, and Mental Well-Being among college students in Saudi Arabia. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 38(1), 17-24.
Honicke, T., Broadbent, J., & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2020). Learner self-efficacy, goal orientation, and academic achievement: exploring mediating and moderating relationships. Higher Education Research & Development, 39(4), 689-703.
Itach, H., Hen, M., & Ferrari, J. (2022). Managing Academic Procrastination: A Brief Exploratory Intervention Program with Israeli Students. Education, 142(2), 81-90.
Jardat, AKM. (2004). Test anxiety in Jordanian students: measurement, correlates and treatment (Doctoral dissertation, Philipps-Universität Marburg).
Kocalar, H. E. (2019). The Investigation of Psychometric Properties of Self-Critical Rumination Scale and Mediating Role of Self-Critical Rumination In Perfectionism and Academic Procrastination among University Students.
Lenggono, B., & Tentama, F. (2020). Construction measurement of academic procrastination of eleventh grade high school students in Sukoharjo. Journal of Scientific and Technology Research, 9(01), 454-459.
Milia, C., Kolubinski, D., & Spada, M. (2020). The effects of self-critical rumination on shame and stress. Behavioural and Cognitive Psychotherapy.
Morelli, M., Chirumbolo, A., Baiocco, R., & Cattelino, E. (2021). Academic Failure: Individual, Organizational, and Social Factors. Psicología Educativa. Revista de los Psicólogos de la Educación, 27(2), 167-175.
Sándor, A., Bugán, A., Nagy, A., Bogdán, L. S., & Molnár, J. (2021). Attachment characteristics and emotion regulation difficulties among maladaptive and normal daydreamers. Current Psychology, 1-18.
Santyasa, I. W., Agustini, K., & Pratiwi, N. W. E. (2021). Project Based E-Learning and Academic Procrastination of Students in Learning Chemistry. International Journal of Instruction, 14(3), 909-928.
Soomro, B. A., & Shah, N. (2021). Is procrastination a “friend or foe”? Building the relationship between fear of the failure and entrepreneurs’ well-being. Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies.
Rothblum, ED, Solomon, L.J., & Murakami, J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. Journal of counseling psychology. 33(4):387-394.
Wartberg, L., Thomasius, R., & Paschke, K. (2021). The relevance of emotion regulation, procrastination, and perceived stress for problematic social media use in a representative sample of children and adolescents. Computers in Human Behavior, 121, 106788.
Wypych, M., Matuszewski, J., & Dragan, W. (2018). Roles of impulsivity, motivation, and emotion regulation in procrastination–path analysis and comparison between students and non-students. Frontiers in psychology, 9, 891.
Yu, L. C., Lee, C. W., Pan, H. I., Chou, C. Y., Chao, P. Y., Chen, Z. H., ... & Lai, K. R. (2018). Improving early prediction of academic failure using sentiment analysis on self‐evaluated comments. Journal of Computer Assisted Learning, 34(4), 358-365.
Zarrin, c, S. A., Gracia, E., & Paixão, M. P. (2020). Prediction of academic procrastination by fear of failure and self-regulation. Educational Sciences: Theory & Practice, 20(3), 34-43.