نوع مقاله : پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار، دانشگاه پیام نور، گروه علمی آموزش محیط زیست
2 کارشناس ارشد آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور
چکیده
این پژوهش با هدف مطالعة ارزیابی کیفیت درونی برنامة درسی رشتة علوم تربیتی با گرایش برنامهریزی درسی در دورة کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از دیدگاه استادان، دانشجویان و کارشناسان آموزشی بر اساس عناصر برنامة درسی، محتوا، گروهبندی و ارزشیابی برای بهبود کیفیت آموزشی میپردازد؛ که از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی با رویکرد پیمایشی است. جامعة آماری دارای سه زیرمجموعه شامل 1- دانشجویان رشتة علوم تربیتی گرایش برنامهریزی درسی دورة کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 2- استادان و اعضای هیئتعلمی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور 3- کارشناسان آموزشی رشتة علوم تربیتی دانشگاه پیام نور. برای نمونهگیری از روش تصادفی نسبی و از جدول مورگان استفاده شده است که نمونة دانشجویان به تعداد 170 نفر، استادان 49 نفر و کارشناسان آموزشی به تعداد 20 نفر میباشند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس لیکرت است؛ و از آزمون t مستقل استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که بین دیدگاه استادان، دانشجویان و کارشناسان آموزشی از بین عناصر برنامة درسی در رشتة علوم تربیتی گرایش برنامهریزی درسی دورة کارشناسی ارشد دانشگاه پیامنور به جز عنصر گروهبندی تفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Internal quality assessment program Master of Education degree from the perspective of teachers, students and educational experts Payam Noor University
نویسندگان [English]
- Seid Mohammad shobeiri 1
- S.Z Shamsi 2
چکیده [English]
This study aimed to evaluate the internal quality of educational science curriculum for graduate curricula in view of Payame Noor University Professors, Students and experts, based on curriculum content, grouping and evaluation to improve the quality of education. This research is applicable in purpose and its method is descriptive with survey approach. Population consists of three sub-categories:1- Graduate students of curriculum area of educational science in Payame Noor University 2- Professors and faculty members of educational science in Payame Noor University 3- Education Experts of Educational Science major in Payame Noor University. For sampling, relative random method and Morgan table was used. The sample is 170 students, 49 professors and 20 educational experts. The tools for gathering data was researcher-made questionnaire in Likert scale and independent t-test was used. The results show that there is meaningful difference between views of professors, students and educational experts in master's degree of curriculum area of educational science in Payame Noor University.
کلیدواژهها [English]
- Curriculum
- Assessment
- Quality Evaluation
- Higher Education