اکبری بورنگ، محمد؛ جعفری ثانی، حسین؛ آهنچیان، محمدرضا؛ کارشکی، حسین (1391). "ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران بر اساس جهتگیریهای برنامة درسی و تجربة مدرسان". فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 66: 75-97.
اکبری بورنگ، محمد؛ جعفری ثانی، حسین؛ آهنچیان، محمدرضا؛ کارشکی، حسین (1391). "جهتگیریهای برنامة درسی استادان: نقش جنسیت، مرتبه علمی و نحوة ارائه آموزش (مجازی، حضوری) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد". مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12 (3): 210-223.
امام جمعه، محمدرضا (1385). "نقد و بررسی رویکردهای فکورانه ارائة چهارچوب نظری برنامة درسی تربیتمعلم فکور و مقایسه آن با رویکرد برنامة درسی تربیتمعلم ایران". چکیدة رسالة دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکدة علوم انسانی.
امانزاده، آمنه؛ نعماناف، منصور (1394). "بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب، رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاههای استان مازندران". پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 3 (9): 57-68.
امین خندقی، مقصود؛ پاکمهر، حمیده (1392). "حاکمیت سنت انضباطمحوری در جهتگیریهای برنامة درسی تربیت هنری معلمان دورة راهنمایی تحصیلی: چالشها و آسیبها". فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی دانشگاه اصفهان، پذیرش چاپ.
پاکمهر، حمیده؛ جعفری ثانی، حسین؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ کارشکی، حسین (1392). "نقش کیفیت تدریس اساتید و مؤلفههای آن در توسعة تفکر انتقادی دانشجویان: فرصتها و چالشهای برنامة درسی در آموزش عالی". فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی تربیتی دانشگاه زاهدان، پذیرش چاپ.
پاکمهر، حمیده؛ دهقانی، مرضیه (1389). "رابطة باورهای خودکارآمدی و گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان تربیتمعلم". دهمین همایش انجمن مطالعات برنامة درسی ایران: برنامه درسی تربیتمعلم، تهران: 10-11 اسفندماه.
پورعلی، پریناز؛ سیف نراقی، مریم؛ نادری، عزتالله (1394). "بررسی چگونگی کاربست مؤلفههای آموزش و پرورش انسانگرایانه با تأکید بر افزایش انگیزة تحصیلی دانشآموزان در مدارس ابتدایی تهران". پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 3 (11): 67-81.
جعفری ثانی، حسین؛ پاکمهر، حمیده؛ اسلامیان، حسن (1392). "بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامهریزی درسی به رویکردهای برنامة درسی". فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش در برنامهریزی درسی، 10 (2): 109- 122.
خسروجاوید، مهناز (1381). "اعتبار و روایی سازه مقیاس هوش هیجانی شوت در نوجوانان". پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
ملکی، مهدی؛ فرمهینی فراهانی، محسن؛ اسماعیلی، کوروش (1392). "اولویتبندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامة درسی از منظر اعضای هیئت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران". پژوهش در برنامهریزی درسی. 10 (2): 129-144.
Amin Khandaghi, Maghsood; Pakmehr, Hamideh. (2012). Critical thinking disposition: A neglected loop of humanities curriculum in higher education. Cypriot Journal of Educational Sciences, 7 (1): 1-13.
Bernard, R.M.; Zhang, D.; Abrami, P.C.; Sicoly, F.; Borokhovski, E. & Surkes, M.A. (2008). Exploring the structure of the Watson–Glaser Critical Thinking Appraisal: One scale or many subscales? Thinking Skills and Creativity, 3, 15–22.
Billings, Diane McGovern; Halstead, Judith A. (2005). Teaching in nursing: a guide for faculty, Publishing Services Manager: Deborah.L. Vogel.
Botelho, M.G. & Odonnel, D. (2001). Assessment of the use of problem-orientation, small-group discussion for learning of a fixed prosthodontic, simulation laboratory course, British Dental Journal, 191(11): 630-636.
Bowell, T. & Kemp, G. (2005). Critical thinking a concise guide, USA and Canada.
Cheung, Derek. (2000). Measuring Teachers' Meta-Orientations to Curriculum: Application of Hierarchical Confirmatory Factor Analysis. The Journal of Experimental Education, 68(2):149-165.
Facione, P.A. (2000). The Disposition Toward Critical Thinking: Its Character, Measurement and Relationship to Critical Thinking Skill. Informal Logic, 20(1): 61-84.
Facione, P.A. (2010). Critical Thinking: What It Is and Why It Counts. USA: Insight Assessment.
Glassner, A.; Schwarz, F. & Baruch, B. (2007). What stands and develops between creative and critical thinking? Argumentation? Thinking Skills and Creativity، 2: 10–18.
Jin, G.; Bierma, T.J. & Broadbear, J. (2004(. Critical thinking among environmental health undergraduates and implications for the profession. Journal Environment Health, 67(3): 15-20.
Ku, K.Y.L. (2009). Assessing students’ critical thinking performance: Urging for measurements using multi-response format. Thinking Skills and Creativity, 4: 70–76.
Lyutykh, E. (2009). Practicing critical thinking in an educational psychology classroom. Journal of educational studies, 45(4): 377-391.
Mangena, A. & Chabeli, M.M. (2005). Strategies to overcome obstacle s in the facilitate on of critical thinking in nursing education. Nurse Education Today, 25: 291–298.
Marin, L.M. & Halpern, D.F. (2011). Pedagogy for developing critical thinking in adolescents: Explicit instruction produces greatest gains. Thinking Skills and Creativity, 6: 1-13.
Marulcu, Ismail. & Akbiyik, Cenk. (2014). Curriculum Ideologies: Re - exploring Prospective Teachers’ Perspectives. International Journal of Humanities and Social Science. 5(1): 200-206.
Maso, M. (2008). Critical thinking and learning. USA: Blackwell Publishing.
McKernan, Jame. (2007). Curriculum and Emagination: Process Theory, Pedagogy and Action Research. Routledge.
Ornstein, Allan C; Hunkins, Francis P. (2009). Curriculum: Foundations, principles, and Issues. Fifth Edition. United States: Pearson Education.
Page, D. (2007). Promoting critical thinking skills by using negotiation exercises. Journal of education for business, 82(5): 251-257.
Piaw, Chua Yan. (2010). Building a test to assess creative and critical thinking simultaneously, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2:551–559.
Porter, O.T.; Igein, G.; Alexander, D.; Blaylock, J.; McComb, D. & Williams, S. (2005). Critical thinking for nursing leadership, Journal Nurse Leader, 3(4): 28-31.
Profetto, M.G.J. (2003). The relationship of critical thinking skills and critical thinking dispositions of baccalaureate nursing students. Journal Advance Nurse, 43(6): 569-577.
Renaud, Robert, D. & Murray, Harry, G. (2008). A comparison of a subject-specific and a general measure of critical thinking, Thinking Skills and Creativity. 3, 85–93.
Ricketts, J.C. (2003). The Efficacy of Leadership Development, Critical Thinking Dispositions, and Students Academic Performance on the Critical Thinking Skills of Selected Youth Leaders. Dissertation Presented to the Graduate School of the University of Florida in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy.
Stapleton, P. (2011). A survey of attitudes towards critical thinking among Hong Kong secondary school teachers: Implications for policy change. Thinking Skills and Creativity, 6(1): 14–23.