ابراهیمی قوام، صغری؛ عزیزی ابرقویی، محسن (1389). "رابطة بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
اسلامی، محمدعلی؛ سعدیپور، اسماعیل؛ درتاج، فریبرز (1390). "بررسی رابطة بین هوش معنوی و سلامت روانی- جسمانی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی."، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
اعتمادی، احمد؛ شهیدی، مهوش؛ طاهری، فرزانه (1390). "تعیین رابطه بین سخترویی و مسئولیتپذیری با فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
بهروزی، ناصر؛ شهنی ییلاق، منیجه؛ پورسید، سید مهدی (1391). "رابطة کمالگرایی، استرس ادراک شده و حمایت اجتماعی با تحلیلرفتگی آموزشی». راهبرد فرهنگ، شماره، بیستم. صص، 84-102.
جلیلیان، نوشین؛ فرخی، نورعلی؛ درتاج، فریبرز (1391). «بررسی تأثیر آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر میزان فرسودگی تحصیلی دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد". دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
ضمیرینژاد، سمیه (1390). "مقایسه اثربخشی آموزش تابآوری بهصورت گروهی و شناختدرمانی گروهی بر کاهش میزان افسردگی دانشجویان دختر خوابگاهی". پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم (1388). "بررسی ارتباط بین سرسختی روانشناختی و خودتابآوری با فرسودگی شغلی". فراسوی مدیریت، 2(8)، 92-75.
نعامی، عبدالزهرا (1388). "رابطة بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز". مطالعات روانشناختی. دورة 5، شماره 3، صص، 48-25.
Ahola, K. & Hakanen, J. (2007). Job strain, burnout and depressive symptoms: A prospective study among dentists, Journal of Affective Disorders. 77(1), 229-243.
Benard, B. (1991). Fostering resiliency in kids: Protective factors in the family, school, and community.
Breso, E.; Salanova, M. & Schoufeli, B. (2007). In search of the third dimension of Burnout. Applied psychology, 56(3), 460-472.
Brouwers, A. & Tomic, W. (2000). A longitudinal study of teacher burnout and perceived self - efficacy in classroom management. Teaching and Teacher education, 16(2), 239-253.
Cabrera, N. & Padilla, A.M. (2004). Entering and Succeeding in the "culture of college. Journal of Behavioral Sciences, 26(2), 152-175.
David. A.P. (2010). Examining the relationship of personality and burnout in college students: The role of academic motivation. Educational Measurement and Evaluation Review, Vol. 1, 90-104.
Farber, K.J. (2003). First year medical student stress and coping in a problem-based learning medical. Curriculum education 38, 482- 491.
Freudenberger, H.J. (1974). Staff burn‐out. Journal of social issues, 30(1), 159-165.
Green glass, E.R., Burke, R.J. & Fiksenbaum, L. (2001). Workload and Burnout in nurses, Journal of Community and Applied Social Behavior and Personality, 11, 211-215.
Hall, D.K.; Pearson, J. & Reaching, I.N. (2003). Resilience-giving children the skills to bounce back. Voices for Children.
Henderson, N.; Benard, B. & Sharp-Light, N. (Eds.). (2007). Resiliency in action: Practical ideas for overcoming risks and building strengths in youth, families & communities. Resiliency in Action.
Kwok, O.; Hughes, J.N. & Luo, W. (2007). Role of resilient personality on lower achieving first grade students' current and future achievement, Journal of School Psychology, 45(1). 61-82.
Lee, R.T. & Ashforth, B.E. (1996). A meta-analytic examination of the correlates of the three dimensions of job burnout. Journal of applied Psychology, 81(2), 123.
Martin, A.J. & Marsh, H. (2006). Academic resilience and its psychological and educational correlations: a construct validity approach, Psychology in the Schools, 43, 267-281.
Maslach, C.; Schaufeli, W.B. & Leiter, M.P. (2001). Job burnout, Annual Review of psychology, 52, 397-422.
Masten, A.S.; Best, K.M. & Garmezy, N. (1990). Resilience and development: Contributions from the study of children who overcome adversity. Development and psychopathology, 2(04), 425-444.
Mazerolle. S.M. (2012). An Assessment of Burnout in Graduate Assistant Certified Athletic Trainers. Journal of Athletic Training, 47(3):320–328.
Modin, B.; Östberg, V.; Toivanen, S. & Sandell, K. (2011). Psychosocial working conditions, school sense of coherence and subjective health. A multilevel analysis of ninth grade pupils in the Stockholm area. Journal of Adolescence, 34, 129–139.
Moneta, G.B. (2011). Need for achievement, burnout, and intention to leave; Testing an occupational model in educational setting. Personality and Individual Differences, 50(2) , 274-278.
Neumann, Y.; Finaly-Neumann, E. & Reichel, A. (1990). Determinants and consequences of students' burnout in universities. The Journal of Higher Education, 20-31.
Parker, Philip D, Salmela-Aro, katarina. (2011). Development processes in school burnout: A comparison of major developmental models, Learning and Individual Differences 21, pp 224-228
Polk, L.V. (1997). Toward a middle-range theory of resilience. Advances in Nursing Science, 19(3), 1-13.
Qinyi, T. & Jiali, Y. (2012). An analysis of the reasons on learning burnout of junior high school students from the perspective of cultural capital theory: a case study of Mengzhe Town in Xishuangbanna,China. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46: 3727 – 3731.
Salanova, M.; Schaufeli, W.; Martínez, I. & Bresò, E. (2010). How obstacles and facilitators predict academic performance: The mediating role of study burnout and engagement. Anxiety, Stress & Coping, 23(1), 53-70.
Salmela-Aro, K. & Tynkkynen, L. (2012). Gendered pathways in school burnout among adolescents. Journal of adolescence, 35(4), 929-939.
Salmela-Aro, K.; Kiuru, N.; Leskinen, E. & Nurmi, J. (2009). School Burnout Inventory (SBI): Reliability and validity. European Journal of Psychological Assessment, 25, 48−57.
Sand, G. & Miyazaki, A.D. (2000). The impact of Social support on salesperson burnout components, Psychology and Marketing, 17, 13-26.
Schwarzer, R. & Hallum, S. (2008). Perceived teacher self‐efficacy as a predictor of job stress and burnout: Mediation analyses. Applied Psychology, 57(s1), 152-171.
Tukaev, S.V.; Vasheka. T.V.; Dolgova, O.M. (2013). The Relationships Between Emotional Burnout and Motivational, Semantic and Communicative Features of Psychology Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 82: 553 – 556.
Van Wyk, L. (2004). The relationship between procrastination and Stress in the Life of the High School Teacher (Doctoral dissertation, University of Pretoria).
Zakari, S.; Walburg, V. & Chabrol, H. (2008). Study of burnout, depression and suicidal thoughts among French high-school students. Journal de thérapie comportementale et cognitive, 18, 113-118.
Zallars, K.L.; Perrewe, P.L. & Hochwarter, W. A. (2000). Burnout in health care: The role of the five factors of personality, Journal of Applied Social Psychology, 30, 1570-1598.
Zhang, Y.; Gan, Y. & Cham, H. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality and Individual Differences, 43(6), 1529-1540.