امینپور، فرزانه (1390). بررسی سهم مشارکت مجلات علمی پژوهشی در تولیدات علمی دانشگاه. مجلۀ دانشکده پزشکی اصفهان. سال بیست و نهم، شماره 134، صص 375-367.
پارسامهر، مهربان (1389). نقش عوامل جامعهپذیری بر مشارکت دختران نوجوان در فعالیتهای ورزشی- با تأکید بر نقش دوستان. تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش)، شماره 104، 139-156.
پارسامهر، مهربان (1389). نقش عوامل جامعهپذیری بر مشارکت دختران نوجوان در فعالیتهای ورزشی - با تأکید بر نقش دوستان. تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش)، شماره 104، 139-156.
تابعی، سید ضیاءالدین؛ محمودیان، فرزاد (1386). اخلاق در پژوهشگری. فصلنامۀ اخلاق در علوم و فناوری، سال دوم، شماره 1 و 2، ص 54-49.
تایلستون، داناواکر (1384). در جستجوی ده فعالیت تدریس برتر. ترجمه دکتر محمد امینی، چاپ اول، کاشان: انتشارات مرسل.
تایلستون، داناواکر (1384). در جستجوی ده فعالیت تدریس برتر. ترجمۀ دکتر محمد امینی، چاپ اول، کاشان: انتشارات مرسل.
توکل، محمد (1370). جامعهشناسی علم. انتشارات قومس، تهران.
توکل، محمد (1370). جامعهشناسی علم. انتشارات قومس، تهران.
توکل، محمد (1370). علم و تعیین اجتماعی. فصلنامۀ سیاستهای علمی و پژوهشی. سال اول. شماره2، 39-34.
توکل، محمد (1370). علم و تعیین اجتماعی. فصلنامۀ سیاستهای علمی و پژوهشی. سال اول. شماره2، 39-34.
جانسون، جیمز، ان (1373). روشهایی برای کاربستن یافتههای پژوهشی، ترجمۀ محمد مهرمحمدی، شورای تحقیقات وزارت آموزش و پرورش، تهران.
خنیفر، حسین (1385). ارکان و ویژگیهای نظام پژوهشی کارآمد در حوزۀ علوم دین و معارف اسلامی. مجلۀ پژوهشهای دینی. سال دوم. شماره پنجم. ص121-89.
راوالی، جیمز؛ دی لوهان، هرمن؛ دولنس، مایکل جی (1382). تغییر راهبردی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی: برنامهریزی برای بقا و موفقیت (حمیدرضا آراسته، مترجم). تهران: دانشگاه امام حسین (ع).
ساکی، رضا (1373). نگرش معلمان در مورد علل شکست و موفقیت تحصیلی دانشآموزان و ارتباط آن با میزان موفقیت آنان در تدریس. فصلنامۀ تعلیم و تربیت، سال دهم، شماره 3و 4، 127-142.
ساکی، رضا (1373). نگرش معلمان در مورد علل شکست و موفقیت تحصیلی دانشآموزان و ارتباط آن با میزان موفقیت آنان در تدریس. فصلنامۀ تعلیم و تربیت، سال دهم، شماره 3و 4، 127-142.
سلیمانپور، جواد (1380). مهارتهای تدریس و یادگیری. چاپ اول، تهران: انتشارات احسن.
صالحی، منیره (1390). میزان و عوامل مؤثر بر خودکارآمدی و انگیزش پژوهشی دانشجویان بر اساس نظریه شناختی – اجتماعی بندورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
صالحی، منیره (1390). میزان و عوامل مؤثر بر خودکارآمدی و انگیزش پژوهشی دانشجویان بر اساس نظریه شناختی – اجتماعی بندورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
طایفی، علی (1380). موانع فرهنگی توسعه تحقیق در ایران. تهران: آزاداندیشان.
عزیزینژاد، بهاره (1395). نقش حمایت اجتماعی مدارس بر سازگاری تحصیلی: اثر میانجی رضایت از مدرسه، امیدواری و خودکارآمدی دانشآموزان. فصلنامۀ علمی- پژوهشی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. سال چهارم، شماره سیزدهم: 57-68.
فتحی واجارگاه، کورش؛ عارفی، محبوبه؛ جلیلینیا، فروز (1389). بررسی برنامههای درسی پنهان در پایاننامههای کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامۀ مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال 1، شماره 1، ص 96-118.
قاضی طباطبائی، محمود؛ مرجایی، هادی (1380). «بررسی عوامل مؤثر بر خودکارآمدی دانشگاهی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تهران». فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره91، 31- 58.
قاضی طباطبائی، محمود؛ مرجایی، هادی (1380). «بررسی عوامل مؤثر بر خودکارآمدی دانشگاهی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تهران». فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره91، 31- 58.
قانعیراد، محمد امین (1385). تعاملات دانشجویان، انگیزش و کنشگری رشتهای. مجلۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. شماره 40، 1-22.
قانعیراد، محمد امین (1385). نقش تعاملات دانشجویان و اساتید در تکوین سرمایه اجتماعی دانشگاهی. مجلۀ جامعهشناسی ایران، شماره 25، 3- 29.
قانعیراد، محمد امین (1385). تعاملات دانشجویان، انگیزش و کنشگری رشتهای. مجلۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. شماره 40، 1-22.
قانعیراد، محمد امین (1385). نقش تعاملات دانشجویان و اساتید در تکوین سرمایه اجتماعی دانشگاهی. مجلۀ جامعهشناسی ایران، شماره 25، 3- 29.
کارشکی، حسین (1387). نقش الگوهای انگیزشی و ادراکات محیطی در یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان پسر پایۀ سوم دبیرستانهای شهر تهران. پایاننامۀ درجۀ دکتری دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
کارشکی، حسین (1387). نقش الگوهای انگیزشی و ادراکات محیطی در یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان پسر پایۀ سوم دبیرستانهای شهر تهران. پایاننامۀ درجۀ دکتری دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
گداگز و علیزاده اقدم (1385). مطالعه عوامل مؤثر بر تولید علم در بین اعضای هیئت علمی دانشگاهها. مجلۀ علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، 2 ، 123-148.
گداگز و علیزاده اقدم (1385). مطالعه عوامل مؤثر بر تولید علم در بین اعضای هیئت علمی دانشگاهها. مجلۀ علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، 2، 123-148.
نیلی، محمدرضا؛ نصر، احمدرضا؛ اکبری، نعمتالله (1386). بررسی کیفیت راهنمایی پایاننامههای دورۀ کارشناسی ارشد. دانشور رفتار، سال 14، شماره 24، 122- 111.
نیلی، محمدرضا؛ نصر، احمدرضا؛ اکبری، نعمتالله (1386). بررسی کیفیت راهنمایی پایاننامههای دورۀ کارشناسی ارشد. دانشور رفتار، سال 14، شماره 24، 122- 111.
Arshadi, N. (2009). Motivational Traits and Work Motivation: Mediating Role of Self-Efficacy. Journal of Education & Psychology, 3(2), 67-80.
Bakken, L.L., Byars-Winston, A., Gundermann, D.M., Ward, E.C., Slattery, A., King, A., et al. (2010). Effects of an educational intervention on female biomedical scientists’ research self-efficacy. Advances in health sciences education, 15(2), 167-183.
Balaram, P. (2000). Research Facilities. Current Sciece, 78( 4), 355-356.
Baltes, B., Hoffman-Kipp, P., Lynn, L. & Weltzer-Ward, L. (2010). Students’ research self-efficacy during online doctoral research courses. Contemporary Issues in Education Research (CIER), 3(3), 51-58.
Bandura, A & Jourdan, F.J. (1991). Self-regulatory mechanisms governing the impact of social comparison, on complex decision-making. Journals of personality and social psychology.60.941-951
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action; Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall
Bard, C.C., Bieschke, K.J., Herbert, G.T., Eberz, A.B. (2000). Predicting research intrest among rehabilitation counseling students and faculty. Rehabil Couns Bull,44,48-55
Bieschke, K.J. (2006). Research self-efficacy beliefs and research outcome expectations: Implications for developing scientifically minded psychologists. Journal Of Careeer Assessment,14, 77-91
Bussell, Mark E. (n.d). ResearchInfrastture at predomintalyundersraduate Institutions. Retrived at 21, 2, 2008, fromhttp://abacus.-bates.edu/acad/depts/chemistry/twenzel/infrastructure.pdf.
Eisner, E. (2006). The Satisfaction (how we teach is ultimately a reflection of why we teach). Pub Routledge, education leadership. Vol 5, 2486
Gao, Z., Lee, A.M. & Harrison, L. (2008). Understanding students' motivation in sport and physical education: From the expectancy-value model and self-efficacy theory perspectives. QUEST - ILLINOIS-NATIONAL ASSOCIATION FOR PHYSICAL EDUCATION IN HIGHER EDUCATION, 60(2), 236.
Hanson, J. (2003). “Encouraging Lecturers to Engage with New Technologies in Learning and Teaching in a Vocational University: the Role of Recognition Reward. Journal of Higher Education Management and Policy, Vol. 15, P. 3.
Kahn, J.H. & Gelso, C.J. (1997). Factor Structure of the Research Training Environment Scale-Revised. The Counseling Psychologist, 25(1), 22-37.
Kahn, J.H. & Scott, N.A. (1997). Predictors of research productivity and science-related career goals among counseling psychology doctoral students. The Counseling Psychologist, 25(1), 38.
Kahn, J.H. (2000). Research Training Environment Changes: Impacts on Research Self-Efficacy and Interest Paper presented at the Annual Conference of the American Psychological Association. (Washington, DC, August 4-8, 2000).
Kenrick, M. & Luker, K.A. (1996). An Exploration of the Influence of Managerial Factors on Research Utilization in District Nursing Practice. Journal of Advanced Nursing, 23: 697–704.
King, Margaret. (2000). "The Mentoring of Graduate Students"Ethics in Science and Engineering National Clearinghouse. Paper 295.
Lambie, G.W. & Vaccaro, N. (2011). Doctoral Counselor Education Students' Levels of Research Self-Efficacy, Perceptions of the Research Training Environment, and Interest in Research. Counselor Education and Supervision, 50(4), 243-258.
Lent, R.W., Sheu. H., Singley, D., Schmidt, J.A., Schmidt, L.C., Gloster, C.S. (2008). Longitudinal relations of self-efficacy to outcome expectations, interests, and major choice goals in engineering students. Journal of Vocational Behavior, 73, 328–335
Lev, E.L., Kolassa, J. & Bakken, L.L. (2010). Faculty mentors’ and students’ perceptions of students’ research self-efficacy. Nurse Education Today, 30(2), 169-174.
Moorefield-Lang, H.M. (2010). Arts Voices: Middle School Students and the Relationships of the Arts to their Motivation and Self-Efficacy. The Qualitative Report, 15(1), 1-17.
Mullikin, E.A., Bakken, L.L., Betz, N.E. (2007). Assessing research self-efficacy in physician-scientists: the clinical research appraisal inventory. Journal Of Career Assessment, 15, 367–387
Nilsen, H. (2009). Influence on student academic behaviour through motivation, self-efficacy and valueexpectation: an action research project to improve learning. Issues in Informing Science and Information Technology, 6, 545-556.
Russell, S.H., Hancock, M.P. & McCullough, J. (2007). Benefits of undergraduate research experiences. Science, 316(5824), 548-549.
Salami, S.O. (2008). Psychopathology and Academic Performance among Nigerian High School Adolescents: The Moderator Effects of Study Behaviour, Self-Efficacy and Motivation.Indian Journal of the Social Sciences, 16(2), 155-162.
Sawtelle, V., Brewe, E. & Kramer, L.H. (2011). Sequential Logistic Regression: A Method to Reveal Subtlety in Self-Efficacy.COERC 2011, 216.
Schunk, D.H. (1991). Self-efficacy and academic. Journal Educational Psychologist, Volume. 26. Issue 384.jun.pp: 207-231
Taraban, R. & Logue, E. (2012). Academic factors that affect undergraduate research experiences. Journal of Educational Psychology. Advance online publication. doi:10.1037/a0026851, 1-16.
Teo, T. & Koh, J.H.L. (2010). Assessing the dimensionality of computer self-efficacy among pre-service teachers in Singapore: a structural equation modeling approach. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 6(3), 7-18.
Thornton, R. and Nardi, P.M. (1975). The dynamics of role acquisition". American Journal of Sociology, 80(4), pp. 870–885.
Vaccaro, N. (2009). The relationship between research self-efficacy, perceptions of the research training environment and interest in research in counselor education doctoral students: An ex-post-facto, cross-sectional correlational investigation. ProQuest. Dissertation.
Woods, F. (1990). "Factors Influencing Research Performance of University Staff. Journal of Higher Education, Vol.19, pp.81-100.
Yegidis, B.L., Weinbach, R.W. & Morrison-Rodriguez, B. (1999). Research methods for social workers: Allyn and Bacon Boston, MA.
Zhang, LF. (2001). Do thinking styles contribute to academic achievement beyond self-rated abilities? J Psychol. 135(6): 621-637.