آیزنک و کین (1392). روانشناسی شناختی حافظه. (ترجمه حسین زارع، پروانه نهروانیان و حسن عبدالهزاده) تهران: آییژ. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2010).
آیزیک و کین (1392). روانشناسی حافظه (ترجمه حسین زارع، پروانه نهروانیان و حسن عبداللهزاده، تهران: آیثر. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2010)
انجمن روانپزشکی آمریکا (1395). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی. (ویرایش پنجم)، (ترجمه فرزین رضائی، علی فخرایی، آتوسا فرمند، علی نیلوفری، ژانت هاشمی آذر و فرهاد شاملو). تهران: ارجمند، (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2013).
بیان فر، فاطمه (1394). اختلال سلوک و رفتار ضد اجتماعی و پرخاشگرانه کودکان و نوجوانان. تهران: دانژه.
بیانفر، فاطمه (1393). لجبازی کودکان (چگونه با کودک لجباز و نافرمان خود رفتار کنم؟). تهران: دانژه.
تهرانی دوست، صمدی، خادمی، مژگان؛ مطلق، ماریا و زرگرینژاد، غزاله (1386). حافظه بینایی کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی – کمتوجهی در مقایسه با افراد طبیعی. مجله تازههای علوم شناختی. شماره 35، ص 35-206.
خیریه، منصوره، شعیری، محمدرضا، آزادفلاح، پرویز و رسولزاده طباطبائی، کاظم (1388). اثربخشی روش آموزش فرزندپروری مثبت بر کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای. مجله علوم رفتاری.
دوپل، جرج، جی و استونر، گری (1394). اختلال کمبودتوجه – بیشفعالی در مدرسه (شیوههای ارزیابی و راهبردهای مداخلهای). (ترجمه پروانه محمدخانی و سیروان آسمائی مجد). تهران: دانژه. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).
زارع، حسن و امینی، فهیمه (1395). اثربخشی نرمافزار آموزش حافظه کاری بر کارکردهای توجه دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی، مجله ناتوانیهای یادگیری، دوره 6، شمارۀ 1 صفحه 79-60.
زارع، حسین و عبدالهزاده، حسن (1393). کاربرد آزمون ها در روانشناسی شناختی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
زارع، حسین، رضائی، اکبر و مصطفائی، علی (1395). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
سعدیپور، اسماعیل (1396). تأثیر آموزش ذهن آگاهی بر حافظه کاری و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان. مجله پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 5، 18، 91-99.
شمیم، سیما (1373). کاربرد مقیاس هوش وکسلر کودکان در ایران. مجله پژوهشهای روانشناختی، 1 (3و 4). 15-5
شوشتری، مژگان، عابدی، احمد، گلشنی، فرشته و اهرمی، راضیه (1390). اثربخشی مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازیهای کودکمحور بر میزان بیش فعالی – تکانشگری کودکان پیش دبستانی. روانشناسی افراد استثنائی. سال اول، شماره 2، ص 118-103 .
صاحبان، فاطمه، امیری، شعله، کج باف، محمدباقر و عابدی، احمد (1389). بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی بر کاهش نشانههای کمبود توجه و بیشفعالی در دانشآموزان پسر دوره ابتدائی شهر اصفهان، تازههای علوم شناختی. سال دوازدهم، شماره 1، ص 58-52.
قدرتی میرکوهی، مهدی، شریفی درآمدی، پرویز و عبداللهی بقرآبادی، قاسم (1394). اثربخشی آموزش والدین شناختی – رفتاری بر نشانههای اختلال نافرمانی – مقابلهای. روانشناسی افراد استثنائی. شماره 20- ص 162-139
گشتاسبی زهرا، شکری امید، فتح آبادی جلیل، و شریفی مسعود (1396). تأثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان. مجله پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4، 16، 23-38.
فرامرزی سالار، مرادی رضا، قلمزن شیما (1395). اثربخشی بازیهای واجی بر نادرستنویسی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. مجله پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4، 15، 4-19.
کجباف، محمدباقر، لاهیجانیان، زهرا و عابدی، احمد (1389). مقایسه نیمرخ حافظه کودکان عادی با کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری در املاء ریاضی و روخوانی، تازههای علوم شناختی، 12(1)، ص 25-17.
مارنات، گری- گراث (1386). راهنمای سنجش روانی. (ترجمه حسن پاشا شریفی و محمدرضا نیکخو). تهران: رشد (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2003).
محمدی، محمدرضا، مسگرپور، بیتا، سهیمی ایزدیان، الهه و محمدی، محمد (1392). آزمونهای روانشناختی و روان داروئی کودکان و نوجوانان. تهران: تیمورزاده، نشر طبیب.
نوریزاد، نرگس، میکاییلی منیع، فرزانه و رستمی، رضا (1394). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر پردازش شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه / بیشفعالی. روانشناسی مدرسه. شماره 15، ص 136-119.
هادیانفرد، حبیب، نجاریان، بهمن، شکرکن، حسین و مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1379). تهیه و ساخت فرم فارسی آزمون عملکرد پیوسته. مجله روانشناسی، 4 (4)، 404-388.
Baddeley, A. D. (2007). Working memory: thought and action. Oxford: Oxford university press. has made.
Faraone, S. V. (2011). Epidemiology of Attention Deficit Hyperactivity Disorder. "In Tsuang, Mt. tohen, MT. Tohen,M.Jones. P. textbook of psychiatric Epidemiology (3rd ed). John wiley & sons. P. 450. ISBN 9780470977408.
Fernandez, T. Garcia, F., Prado, A. R.A, Santiago, E., Harmony, t. comas, L and Belmont, H. (2008). Positive Vs, Negative reinforcement in neuron feedback applied to learning disabled children. Clinical Neurophysiology 119(9), 163.
Huang, Y. S. and Tsai, M. H. (2011): long – term outcomes with medications for attentions – deficit hyperactivity disorder. Current Status of Knowledge. CNS Drugs. 25(7): 5349-554. doi: 10.2165/11589380-PMID 21699268.
John, M. and Grohol, D. (2016). Social (pragmatic) communication Disorder. Psych central com.
https://psych central. com/disorders/social-pragmatic-communication-disorder.
Kibby, M. Y. Marks, W. Morgan, S. and Long, Ch. J. (2004). Specific impairment in developmental reading disabilities: A working memory approach. Journal of learning disabilities, 37(4), 349-363.
Kleinberg, T. (2010). Training and plasticity of working memory. Department of neuroscience, Krolinka institute. Journal of Cognitive sciences, 19(7), 317-322.
Kruesi, M. J. P., Casanova, M. E., Mannheim. G. and Johnson – Bilder, A. (2004). Reduced temporal lobe volume in early onset conduct disorder. Psychiatry Research: Neuroimaging, 732, 1-11.
Landerl, K. and will burger, E. (2010). Temporal processing attention, and learning disorders. Learning and Individual Differences. 20,393-401.
Mash, E. J. and wolfe, D. A. (2013). Abnormal child psychology (5th ed). Belmont, CA: wadsworth cengage Learning.
Pastor, P. N. and Reuben, C. A. (2002). Attention deficit disorder and learning disability: United States, 1997-98. In National Center for Health Statistics (DHHS publication No. PHs 2002-1534). Hyatt- Ville, MD: Department of Health and Humor Services.
Repovs, G. and Baddeley, A. (2006). The multi-component model of working memory: Exploration in experimental cognitive psychology. Neuroscience, 139, 5-21.
Santrock, J. (2011). Educational psychology. New York. MC Graw- Hill.
Stroubek, A., Kelly, M. and Li, X. (2013). Inattentiveness in attention – deficit / hyperactivity disorder. Neuroscience Bullet ion. 29(1): 103-110. doi: 10/ 1007/ s 12264-1295-6 PMID 23299117.
Willcutt, E. G. (2012). The prevalence of DSM-IV attention – deficit/ hyperactivity disorder: A meta – analytic review. Neurotherapeutrics. 9(3): 490-499. Doi: 10.1007/s13311 – 012 – 0135 - 8 PMC 3441936. PMID 22976615.