ابیلی، خدایار؛ هداوندی، محمدرضا (1383). ارزشیابی کیفیت دورههای آموزشی موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو. مجله روانشناسی و علومتربیتی. ،1،34.
بروجردی، مرضیه (1391). بررسی اثربخشی آموزش انگیزش پیشرفت بر ادراک از ساختار کلاس و درگیری تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
پارسونز، ریچارد؛ هینسون، استفن؛ براون، دیبوراساردو (1388). روانشناسی تربیتی (پژوهش، تدریس، یادگیری). (ترجمه حسن اسدزاده و حسین اسکندری). تهران: انتشارات عابد.
پاغنده، الهام (1391). بررسی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی در دانشجویان علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه علوم تحقیقات تهران.
خالدی، محمد (1387). ارزیابی اثربخشی آموزشهای فنی و حرفهای، هنرستانها و دورههای علمی و کاربردی به تفکیک خصوصی و دولتی بر اشتغال (کد طرح: 104- 8702- Soc). تهران. موسسه کار و تأمین اجتماعی.
رستگار، احمد؛ حجازی، الهه؛ لواسانی، مسعود و قربان جهرمی، رضا (1388). باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی. پژوهشهای روانشناختی، 12، 1 و 2، 25-11.
صالحی، کیوان؛ زینآبادی، حسنرضا و پرند، کورش (1388). کاربست رویکرد سیستمی در ارزشیابی هنرستانهای فنی و حرفهای: موردی از ارزشیابی هنرستانهای فنی و حرفهای دخترانة شهر تهران. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 29، 203- 152.
صالحی، کیوان؛ زینآبادی، حسنرضا و کیامنش، علیرضا (1386). نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کار و دانش موردی از ارزشیابی کیفیت بروندادهای هنرستانهای کار و دانش منطقة 2 شهر تهران. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 5(16)، 163-119.
صفوی فرخی، ضیاالدین؛ بختیاری، امیرهوشنگ؛ فاطمی، الهام؛ حاجی حسنی، عبدالحمید؛ عموزاده خلیلی، محمد (1390). نقش ارزیابی درونی در بهبود کیفیت آموزشی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش، جلد 12 .40، 355-349.
عابدینی، یاسمن؛ حجازی، الهه؛ سجادی، حسین و قاضی طباطبایی، محمود (1387). نقش واسطهای درگیری تحصیلی در ارتباط بین اهداف اجتنابی – عملکردی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر در رشتة علوم انسانی. پژوهشهای تربیتی و روانشناختی، 1، 9، 58-41.
کاوسیان، جواد؛ فراهانی، محمدنقی؛ کدیور، پروین؛ هومن، عباس؛ شهرآرای، مهرناز؛ فرزاد، ولیالله (1386). مطالعة عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای سراسر کشور در سال تحصیلی 84-1383. فصلنامه علمی_ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز.2،8، 108-85.
گنجی، لیلا (1390). تدوین و اعتباریابی استرس حرفهای معلمان شهر تهران. رساله دکتری دانشگاه علامه طباطبایی.
موسوی، سیده ماهرخ (1393). روانشناسی تربیتی، انتشارات ساوالان.
موسوی، سیده ماهرخ؛ اخوان تفتی، مهناز؛ کیامنش، علیرضا و خادمی، ملوک (1393). ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش یادگیری به کمک همسالان دانشآموزان هنرستانی، فصلنامه روانشناسی تربیتی. 10(34) 127-150.
نقش، زهرا (1392). مقایسه عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانشآموزان پایه سوم راهنمایی در کشورهای ایران، ترکیه، عربستان، قطر و کره: براساس دادههای تیمز 2011 (رساله دکتری). دانشگاه تهران.
یوسفی، علیرضا؛ قاسمی، غلامرضا؛ فیروزنیا، سمانه (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9 (1): 85-79.
Areepattamannil, S. (2011). Academic Self-Concept, Academic Motivation, Academic Engagment, and Academic Achievement: A Mixed Methods Study of Indian Adolesents in Canada and India. (unpublished Doctor of Philosophy). Kingston. Queen‘s University.
Baker, M. (1999). Training Effectiveness Assessment, Naval Air Warfare center Training System Devision.
Capstick, S. & Fleming, H. (2002). Peer Assisted Learning in an Undergraduate Hospitality Course: Second Year Students Supporting First Year Students in Group Learning. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education 1(1), 69-75.
Clark, M. H. & Schroth, C. A. (2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students. Journal of Learning and Differences, 20, 19–24.
Diaz, A. Eisenberg, N. Valiente, C. VanSchyndel, S. Spinrad, T.L. Berger, R. Hernandez, M.M. Silva, K.M. &
Southworth, J. (2017). Relations of positive and negative expressivity and effortful control to kindergarteners’ student–teacher relationship, academic engagement, and externalizing problems at school.
Journal of research in personality. 67, pp. 3-14.
Dupeyrat, C. & Marian, C. (2005). Implict theories of intelligence, goalorientation, congnitive engagement and achievement: A test of Dweck's model with returning to school adults. Contemporary Educational Psychology. 30, 43 _ 59.
Dreyfus, A. E. (2002). How are we doing? Steady growth in implementing peer-led team learning. Progressions: Peer-Led Team Learning, 3, 1–5.
Eccles, J.S. & Roeser, R. (2009). Schools, academic motivation and stage environment fit. Handbook of adolescent psychology, second edition. John Wiley & Song, Inc.
Elliot, A. J. & McGregor, H. A. (1999). Test anxiety and the hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 76(4), 628−644.
Froiland, J.M. & Davison, M.L. (2016). The longitudinal influences of peers, parents, motivation, and mathematics course-taking on high school math achievement, Learning and Individual Differences, 50, pp. 252-259.
Froiland, J.M. & Worrell, F.C. (2016). Intrinsic motivation, learning goals, engagement, and achievment in a diverse high school. Psychology in the Schools, 53, pp. 321-336.
Ginsburg-Block., M., Rohrbeck, C., Lavigne. & Fantuzzo, J. W. (2012). Peer-Assisted Learning: An Academic Strategy for Enhancing Motivation Among Diverse Students. pages 247-273. Oxford University.
Green, B. A., Miller, R. B., Crowson, H. M., Duke, B. L. & Akey, K. L. (2004). Predicting high school students, cognitive engagement and achievement: contributions of classroom perceptions and motivation. Contemporary Educational Psychology, 20(4), 462 – 482.
Green, J., Martin, A. J. & Marsh, H. W. (2007). Motivation and engagement in English, mathematics and science high school subjects: Towards an understanding of multidimensional domain specificity. Learning and Individual Differences, 17(3), 269-279.
Gottfredson, G., Gottfredson, D., Payne, A. & Gottfrendson, N. (2005). School climatepredictor of school disorder: Journal of Research in Crime and Deliquency, 42(4), 412-444.
Hair, J. F., Black, W., Babin, B. & Anderson, R. E. (2009). Multivariate data analysis. New Jersey, NJ: Prentice Hall.
Henning, J. M., Weidner, T. G. & Marty, M. C. (2008). Peer Assisted Learning in Clinical Education: Literature Review. Athletic Training Education Journal, 3(3), 84-90.
Jang, H. (2008). Supporting Students Motivation, Engagement, and Learning During an Uninteresting Activity. Journal of Educational Psychology, 100, 4.
Lee. C. (2010). The Effect of Learning Motivation, Total Quality Teaching and Peer-Assisted Learning on Study Achievement: Empirical Analysis from Vocational Universities or Colleges’ students in Taiwan. The Journal of Human Resource and Adult Learning. 6. )2(.56-73.
Liljeberg, J. Freidentfelt, E., klund, J. M., Fritz, M. & Klinteberg Britt, A. (2010). Poor school bonding and delinquency over time: Bidirectional effects and sex differences. Journal of Adolescenc, 54, 1-9.
Mass, C. J. M. & Hox, J. (2004). The influence of violations of assumptions on multilevel parameter estimates and their standard errors. Computational Statistics& Data Analysis 46, 427-440 Conference.May 24.
McInnerney, D. M. (2005). Helping Kids Achieve Their Best: Understanding and using motivation in the classroom. St. leonardes. N.S.W.
Meertens, R. (2016). Utilisation of a peer assisted learning scheme in an undergraduate diagnostic radiography module. Radiography, 22, pp. 69-74.
Palme, D. (2005). A Motivational View of Constructivistinformed Teaching. International Journal of Science Education. 27, 15, 16. 1853–1881.
Pintrch, P.R. (2002). The role of mitovation in Promoting and sustaining Self-regulated learning-Educational Reearch, 31, 459_470.
Pintrich, R. & DeGroot, E. (1994). Classroom and individual differences in Early adolescents motivation. Journal of Early Adolescence, 14, 139-161.
Pintrich, P. R. & Schunk, D. H. (2002). Motivation in Education.Theory, Research and Application. (2nd ed.). N.J.: Merrill.
Santrock, J. W. (2008). Educational Psychology (3rd. ed.). New York: Mc Graw.Hill.
Schunk, D.H. (1989). Self-Efficacy and achievement behaviors. Educatonal Psychology. Review, 1, 173_208.
Schlechty, P.C. (2005). Creation create schools: six critical systems at the heart of educational innovation. Sanfrancisco: John wiley Sons.
Skinner, E. A. & Pitzer, J. R. (2012). Developmental Dynamics of Student Engagement, Coping, and Everyday Resilience. In S. L. Christenson, A. L. Reschly & C. Wylie (Eds.), Handbook of Research in Student Engagement. New York: Springer.
Stipek. D. (2002). Motivation to learn: from theory to practice. Englewood Cliffs. NJ: Prentice Hall.
Vallerend, R. J., Pelletier, L.G., Blais, M.R., Briere, N.M., Senecal, C. & Vallieres, E.F. (1992). The Academic Motivation Scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Journal of Educational and Psychological Measurement, 52, 1003-1017.
Waters, C. & Runions, K. (2009). Social and ecological structures supporting adolescent connectedness to school: A theoretical model. Journal of School Health, 79, 516-524.
Woolfolk, A. E. (2001). Educational psychology. (8th ed.). Boston: Allyn and bacon.
Wormington, S., Henderlong, J. & Anderson, C. G. (2011). A Person-Centered Investigation of Academic Motivation, Performance, and Engagement in a High School Setting. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans.