اسمعیلی، ن.، شکری، ا.، فتح آبادی، ج. و حیدری، م (1394). آزمون روابط ساختاری بین باورهای خودکارآمدی تحصیلی، الگوهای اسنادی، راهبردهای مقابله، هیجانهای پیشرفت و اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان. فصلنامة پژوهش در نظامهای آموزشی، سال 9، شمارة 30، 112-63.
باغی، ز.، شکری، ا.، فتح آبادی، ج. و حیدری، م (1396). مدل یابی پیشایندها و پسایندهای هدف پیشرفت در دانشجویان: یک تحلیل میانجیگر. فصلنامة پژوهش در نظامهای آموزشی، شمارة 37، 92-59.
حسین آبادی، م.، و شکری، ا (1394). آزمون همارزی جنسی ساختار عاملی نسخة کوتاه پرسشنامة نظمدهی شناختی هیجان. فصلنامة روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، سال دوازدهم، شمارة 46، 211-199.
داودوندی، فرزانه.، و شکری، امید (1395). فرایندهای ارزیابی شناختی، هیجانات پیشرفت و تعهد تحصیلی: یک تحلیل واسطهای. فصلنامة روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، سال سیزدهم، شمارة 50، 198-183.
شکری، ا.، کرمی نوری، ر.، فراهانی، م. ن.، و مرادی، ع. ر (1389). آزمون ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه استرس تحصیلی. مجله علوم رفتاری. دورة 4، شمارة 4، 283-277.
شکری، امید.، شهیدی، شهریار.، مظاهری، محمدعی.، فتح آبادی، جلیل.، رحیمی نژاد، سیدپیمان.، و خانجانی، مهدی (1393). اثربخشی برنامة مداخلهای ایمنسازی روانی دانشجویان در برابر تجربههای هیجانی منفی بر اساس الگوی پیشگیری پنسیلوانیا. فصلنامة مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال چهارم، شمارة 7، 190-165.
طاعتی، ف.، شکری، ش.، و شهیدی، ش (1392). نقش واسطهای خوشبینی در رابطة بین تجارب تحصیلی تنیدگی زا و واکنش به این تجارب. دوفصلنامه روانشناسی معاصر، شمارة 15، 90-73.
عبدالله پور، م. آ.، درتاج، ف.، و احدی، ح (1395). تحلیل روانسنجی نسخة فارسی سیاهة فرسودگی تحصیلی. فصلنامة اندازهگیری تربیتی،
عبدالله پور، م. آ.، و شکری، ا (1394). تحلیل مشخصههای روان سنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی. مجلة مطالعات آموزش و یادگیری، دورة هفتم، شمارة 2، 108-90.
گشتاسبی، زهرا.، شکری، امید.، فتح آبادی، جلیل.، و شریفی، مسعود (1396). تاثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان. فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال چهارم، شمارة 4، 38-23.
موسوی، الهام.، علیپور، احمد.، آگاه هریس، مژگان. و زارع، حسین (1393). تاثیر برنامة جدید لرن (LEARN) در کاهش استرس ادراک شده و نگرانی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی سلامت، سال 3، شمارة 2، 63-47.
Ang, R. P. & Huan, V. (2006). Academic Expectations Stress Inventory: Development, Factory Analysis, Reliability, and Validity. Educational and Psychological Measurement, 66 (3), 522-539.
Bataineh, N. (2013). Academic Stress among Undergraduate Students : The Case of Education Faculty at King Saud University, International Interdisciplinary Journal of Education, 2 (1), 82-88
Berking, M. & Znoj, H. (2008). Development and validation of a self-report measure for the assessment of emotion regulation skills (SEK-27). Zeitschrift Fur Psychiatrie Psychologie Und Psychotherapie, 56 (2) , 141–153.
Bolger, N. & Amarel, D. (2007). Effects of social support visibility on adjustment to stress: Experimental evidence. Journal of Personality and Social Psychology, 92, 458-475.
Bonanno, G. A., Papa, A., Lalande, K., Westphal, M. & Coifman, K. (2004). The importance of being flexible: The ability to both enhance and suppress emotional expression predicts long-term adjustment. Psychological Science, 15 (7), 482-487.
Bridges, L. J., Denham, S. A. & Ganiban, J. M. (2004). Definitional issues in emotion regulation research. Child Development, 75 (2), 340-345.
Busari, D. A. (2016) Comparative Evaluation of the academic performance of single-sex and co-educational Secondary School students in Ibadan, South West Nigeria Africa Journal for Psychological Study of Social Issues Vol. 19 No. 1 2016.
Calkins, S. D. (2010). Commentary: Conceptual and methodological challenges to the study of emotion regulation and psychopathology. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 32 (1) , 92-95.
Cleary, T. J., Velardi, B. & Schnaidman, B. (2017). Effects of the Self-Regulation Empowerment Program (SREP) on middle school students' strategic skills, self-efficacy, and mathematics achievement. Journal of School Psychology, 64, 28–42.
D’Acremont, M. & Van der Linden, M. (2007). How is impulsivity related to depression in adolescence? Evidence from a French validation of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Journal of Adolescence, 30, 271-282.
Desai, M. (2010). A Rights-Based Preventative Approach for Psychosocial Well-Being in Childhood, Children’s Well-Being. Indicators and Research 3, Springer Science+Business Media B. V.
Garnefski, N. & Kraaij, V. (2007). The Cognitive Emotion Regulation Questionnaire psychometric features and prospective relationships with depression and anxiety in adults. European Journal of Psychological Assessment, 23 (3) , 141-149.
Garnefski, N., Kraaij, V. & Spinhoven, P. (2001). Negative life events, cognitive emotion regulation, and emotional problems. Personality and Individual Differences, 30, 1311–1327.
Garnefski, N., Legerstee, J., Kraaij, V. V., Van Den Kommer, T. & Teerds, J. (2002). Cognitive coping strategies and symptoms of depression and anxiety: A comparison between adolescents and adults. Journal of Adolescence, 25, 603-611.
Goetz, T., Cronjaeger, H., Frenzel, A. C., Lüdtke, O. & Hall, N. C. (2010). Academic self-concept and emotion relations: Domain specificity and age effects. Contemporary Educational Psychology, 35, 44–58.
Goetz, T., Frenzel, A. C., Hall, N. C. & Pekran, R. (2008). Antecedents of academic emotions: Testing the internal/external frame of reference model for academic enjoyment. Contemporary Educational Psychology, 33, 9-33.
Gratz, K. L. & Tull, M. T. (2010). Emotion regulation as a mechanism of change in acceptance and mindfulness- based treatments. In R. A. Baer (Ed.), Assessing mindfulness and acceptance: Illuminating the processes of change. Oakland, CA: New Harbinger Publications.
Kline, R. B. (2005). Principles and practices of Structural Equation Modeling (2nd Eds. ). New York: Guilford.
Klink, J. L., Byars-Winston, A. & Bakken, L. L. (2008). Coping efficacy and perceived family support: potential factors for reducing stress in premedical students. Medical Education, 42, 572–579.
Kormi-Nouri, R., Macdonald, S., Farahani, M. N., Trost, K, & Shokri, O. (2015). Academic stress as a health measure and its relationship to patters of emotion in collectivist and individualist cultures: Similarities and differences. International Journal of Higher Education, 4 (2), 92-103.
Lazarus, R. S. (1999). Stress and emotion: A new synthesis. New York: Springer.
Lazarus, R. S. (2006). Stress and Emotion: A new synthesis. New York: Springer.
Li, M. H. (2008). Relationships among stress coping, secure attachment, and the trait of resilience among Taiwanese college students. College Student Journal, 42 (2), 312-325.
Martin, A. J. (2008). Enhancing student motivation and engagement: The effects of a multidimensional intervention. Contemporary Educational Psychology, 33, 239–269.
Mauss, I. B., Bunge, S. A. & Gross, J. J. (2007). Automatic emotion regulation. Social and Personality Psychology Compass, 1, 146-147.
Mauss, I. B., Levenson, R. W., McCarter, L., Wilhelm, F. H. & Gross, J. J. (2005). The tie that binds? Coherence among emotion experience, behavior physiology. Emotion, 5 (2) , 175-190.
Meyers, L. S., Gamest. G. & Goarin, A. J. (2006). Applied multivariate research, design and interpretation. Thousand oaks. London. New Deihi, Sage publication.
Pekrun, R., Goetz, T. & Perry, R. P. (2005). Achievement Emotions Questionnaire (AEQ), Users manual. Munich, Germany: Department of psychology, University of Munich.
Pekrun, R., Goetz, T., Frenzel, A, C., Barchfeld, P. & Perry, R. P. (2011). Measuring emotions in students learning and performance: the Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). Contemporary Educational Psychology, 36, 36 - 48.
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W. & Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students’ self-regulated learning and achievement: A program of quantitative and qualitative research. Educational Psychologist, 37, 91–106.
Peng, L., Li, M., Zuo, X., Miao, Y., Chen, L., Yu, Y., Liu, B. & Wang, T. (2014). Application of the Pennsylvania resilience training program on medical Students. Personality and Individual Differences, 61–62, 47–51.
Roberton, T., Daffern, M. & Bucks, R. S. (2012). Emotion regulation and aggression. Aggression and Violent Behavior, 17, 72-82.
Schwarzer, R. & Knoll, N. (2007). Functional roles of social support within the stress and coping process: A theoretical and empirical overview. International Journal of Psychology, 42, 243–252.
Steinhardt, M. A. & Dolbier, C. L. (2008). Evaluation of a resilience intervention to enhance coping strategies and protective factors and decrease symptomatology. Journal of American College Health, 56 (4), 445-453.
Tomba, E., Belaise, C., Ottolini, F., Ruini, C., Bravi, A., Albieri, E., Rafanelli, C., Caffo, E., Fava, G. A. (2010). Differential effects of well-being promoting and anxiety-management strategies in a non-clinical school setting. Journal of Anxiety Disorders, 24, 326–333.
weston, R. & Gore, Jr. P. A. (2006). A brief guide to structural equation modeling. Journal of Counseling Psychology, 5, 719-751.
Wilks, S. E., Spivey, C. A. (2009). Resilience in Undergraduate Social Work Students: Social Support and Adjustment to Academic Stress. Social Work Education: The International Journal, 14, 1470-1227.
You, J. W. & Kang, M. (2014). The role of academic emotions in the relationship between perceived academic control and self-regulated learning in online learning. Computers & Education, 77, 125-133.
Zajacova, A., Lynch, S. M. & Espenshade, T. J. (2005). Self-efficacy, stress, and academic success in college. Research in Higher Education, 46 (6), 678-706.