ابراهیمی،
صلاح الدین؛ حکیم زاده،
رضوان حجازی،
الهه (۱۳۹۵). رابطه هوشهای چندگانه با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر و پسر رشتههای علوم انسانی، ریاضی و تجربی.
مجله تدریس پژوهی، 4( 2)، 95-۱۱۲.
اسدیان، سیروس و همت یار، میر بشیر (1392). رابطه بین هوشهای چند گانه با مهارتهای حل مسئله دانشآموزان پایه چهارم دوره ابتدایی. کنفرانس بینالمللی مدیریت، چالشها و راهکارها، شیراز
اسلاوین، رای (1396). روانشناسی تربیتی، نظریه و کاربست، ترجمه: یحیی سیدمحمدی، تهران: نشر روان.
بذل، معصومه (1383). بررسی ارتباط مهارت حل مسئله و میزان سازگاری در دانشآموزان دختر و پسر پایه دوم مقطع دبیرستانی در شمال و جنوب تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
بردنجانی،
سعید رحیمی و
غباری بناب، باقر (1396). تأثیر مداخله مبتنی بر نظریه گاردنر بر خودکارآمدی عمومی دانشآموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان.
فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری،
1(۱)، 86 -73.
پناهنده، هومن (1393). راهنمای تفکر نقادانه: پرسیدن سؤالهای بهجا، چاپ سوم. انتشارات مینوی خرد.
حامدیان، صالحه (1390). بررسی میزان اثربخشی هوشهای چندگانه گاردنر بر عملکرد حل مسئلۀ ریاضی براساس طبقه بندی اصلاح شدۀ بلوم در دانشآموزان دختر دوم راهنمایی شهر قوچان، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته آموزش ریاضی: دانشگاه فردوسی مشهد.
خسروی، زهره. زهرا و رفعتی، مریم (1377). نقش حالتهای هومخلقی بر شیوه ارزیابی دانشآموزان دختر از توانایی مشکلگشایی خود. فصلنامه اندیشه و رفتار، 4(۱)، 35-45.
ربوبی، حسین (1393). آموزش مهارت حل مسئله و اثر آن بر افزایش هوش بهر هیجانی. مجله رشد، کاردرمانی ذهنی-آموزشی.
ربیعی نژاد، محمدرضا؛ کجباف، محمدباقر؛ مظاهری، محمدمهدی؛ طالبی، هوشنگ؛ عابدی، احمد (1394). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر مدل هوش چندگانه بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر نارساخوان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 5( 1)،85-69.
رحیمی، سعید و فضیلتی، منصوره (1395). کاربست نظریه هوشهای چندگانه گاردنر در آموزش و یادگیری،
زارع، حسین و برادران، مجید (1393). هنجاریابی پرسشنامه حل مسئله پارکر در دانشجویان دانشگاه پیامنور استان گیلان، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2( 5)، 18-26.
سیاهکوهی نیا، فائزه و اخوان، حمیده (۱۳۹۴). رابطه هوشهای چند گانه گاردنر و خودکارآمدی با یادگیری درس ریاضی دانشآموزان. ﮐﻨﻔﺮﺍﻧﺲ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﻋﻠﻮﻡ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ.
شمسی خانی، سهیلا و فرمهینی فراهانی، مولود (1393). بررسی تأثیر آموزش مهارت حل مسئله بر میزان افسردگی دانشجویان پرستاری اراک. فصلنامه مطالعات اجتماعی، ۳، 141- 162.
شهبازی راد، افسانه و کرمی، جهانگیر (1393).
رابطة فراشناخت و هوش معنوی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه. 6(22) .
صفری، مهشید (1392). هوشهای چندگانه در کلاسهای درس. تهران؛ انتشارات مدرسه.
فرامرزی، سالار؛ حسین، زارع و فتوت، اعظم (1394). اثربخشی برنامة آموزشی مبتنی بر نظریة گاردنر بر عملکرد هوشهای چندگانه دانشآموزان، فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال یازدهم، شماره سی و ششم.
فرامرزی، سالار؛ زارع، حسین و فتوت، اعظم (1393). اثربخشی برنامة آموزشی مبتنی بر نظریة گاردنر بر عملکرد هوشهای چندگانه دانشآموزان، فصلنامه روانشناسی تربیتی، ۱۱(۳۳)، 15-21.
نوری، سوده؛ فیاض، ایراندخت و سیف، اصغر (1393). تأثیر ذهنیت فلسفی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانشآموزان سال سوم راهنمایی شهرهمدان به تفکیک جنسیت. فصلنامه تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۴(۱) ،121- 139.
واحدی، شهرام؛ مرندی حیدرلو، مریم و ایمانزاده، علی (1394). ارتباط بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، ۲(۱)، ٥٧ – 47.
Arvink, l. (2018). The Introductory Study of Gardners Multiple Intelligence Theory, in the Field of Lesson Subjects and the Students Compatibility،Social and Behavioral Scinces, 6:107-119.
Becker-Weidman, E. G., Jacobs, R. H., Reinecke, M. A., Silva, S. G.,& March, J. S. (2010). "Social problem-solving among adolescents treated for depression". Behavior Research and Therapy, 48(1), 11-18.
Bellflower, JB. (2008). Case study on perceived benefits of Multiple Intelligence instruction: Examining its impact on student learning. Phd Dissertation, Fielding Graduate University, USA.
Byrg،Christian ،Tang ،Chaoying. (2016). Embodied creativity training: Effects on creative self-efficacy and creative production،Thinking Skills and Creativity, 16: 51–61.
Cassidy, T., & Long, C. (1996). Problem-solving style, stress and psychological illness: Development of a multifactorial measure. British Journal of Clinical Psychology, 35: 265-277.
Celia, A H. (2013). Student interactions with CD-ROM storybooks: A look at potentional relationships between multiple intelligence strengths and levels of interaction. Dissertation abstracts international section A: Humanities and social sciences,73(9-A).
Cojocariu, M V & Butnaru, T. (2014). Drama techniques as communication techniques involved in building multiple intelligences at lowerelementary students. Procedia social and behavioral sciences. 128:152-157.
Cojocariu, V. M., & Butnaru, C. E. (2014). Asking question – critical thinking tools. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 128: 22-28.
Gardner, H. (1983). Frames of mind: the theory of multiple Intelligence, New York: Basic book
Ikiz, F.E., Cakar, F.S. (2010). The relationship between multiple intelligences and academic achievements of second grade students. Mehmet Akrif Ersoy Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 2(3): 83-92.
Koksal, MS., Yel, M. (2007). The effect of multiple intelligences theory (MIT) based instruction on attitudes toward course, acadmic success and permanence of teaching on the topic Respiratory systems. Educational science, 4(6)231-239.
Mussen, KS. (2007). Comparision of effect of multiple intelligence pedagogy and tradional pedagogy on drade 5 students , schievement and attitudes towards science, phd Thesis, Walden University, USA.
Proctor, T. (2010) Creative Problem-Solving for Managers: Developing Skills for Decision Making and Innovation, London: Rutledge.
Smith, G. (2011). The Effect of Teaching Style (taken from the Theory of Multiple Intelligences) on Retention Rate and Mastery of Topic. Heathwood Hall Episcopal School, 3000 South Beltline, Columbia, SC 29205.
Uzunoz, A. (2011). Effect of multiple intelligence theory practice on student succeed by Bloom’s taxonmy. Educational Research and Reviews. 6(18),952-960.