آجورلو، م.، ایرانی، ز.، و علیاکبری دهکردی، م (1395). تأثیر قصهدرمانی بر کاهش اضطراب و بهبود عادات خواب کودکان مبتلا به سرطان تحت شیمیدرمانی. روانشناسی سلامت، 5(18)، 107-87.
احدی، ح.، و بنیجمال، ش (1385). روانشناسی رشد. تهران: انتشارات پردیس.
چگنی، گ.، و چگنی، م (1395). اثربخشی قصهگویی در کاهش پرخاشگری و اضطراب امتحان در پسران پرورشگاههای شهر رشت. توسعۀ آموزش جندیشاپور، 7(1)، 35-26.
حشمتی، ر.، اصل اناری، و.، و شکراللهی، ر (1395). اثربخشی تکنیکهای بازیدرمانی گروهی بر اضطراب حالت، احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 5(4)، 24-7.
دادستان، پ (1382). روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی، جلد اول. تهران: انتشارات سمت.
دخت محمد، سحر و نریمانی، محمد (1395). تأثیر قصهدرمانی در کاهش اضطراب و گوشهگیری کودکان پیشدبستانی. چهارمین کنفرانس ملی توسعة پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل.
رضایی، م.، و حسینی نسب، س (1396). اثربخشی نمایش عروسکی بر مهارتهای اجتماعی و خلاقیت در کودکان پیشدبستانی شهرستان مراغه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 40(2)، 26-13.
رمضانی، ف.، جهانیان، م.، و محمدی، ی (1391). بررسی تأثیر قصهدرمانی در کاهش اضطراب کودکان عقبمانده ذهنی شهر تهران. چهارمین همایش بینالمللی روانپزشکی کودکان و نوجوانان.
عمادی، س. ر.، و عروتی موفق، م (1395). تأثیر بازیهای آموزشی گروهی مبتنی بر محیط یادگیری سازندهگرا بر پرورش مهارت تفکر خلاق کودکان پیشدبستانی. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی 2(1)، 44-19.
قاسمتبار، ن.، و اللهویردیانی، خ (1391). تأثیر نمایش خلاق بر تحول اجتماعی کودکان پیشدبستانی. روانشناسی تحولی، 32(6)، 413-405.
قمری گیوی، ح.، عباسی، ا.، و فلاح زاده، م (1388). بررسی میزان شیوع اختلالات اضطرابی منتشر در بین دانشآموزان پایه پنجم و اثربخشی روشهای خودگویی درونی و بیرونی بر کاهش آن. مجله مطالعات روانشناختی، 5(2)، 45-32.
کاپلان و سادوک. (1388). خلاصه روانپزشکی جلد سوم. ترجمه فرزین رضایی. تهران: انتشارات ارجمند.
لطفی کاشانی، ف.، و وزیری، ش (1376). روانشناسی مرضی کودک، جلد دوم. تهران: نشر ارسباران.
لطیفی، ز.، و امیری، ش (1390). درمان اختلالات اضطرابی. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
محمد اسماعیل، ا (1381). بازیدرمانی در درمان کودکان مبتلا به اختلال رفتاری. تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
محمد اسماعیل، ا. (1383). بازیدرمانی نظریهها، روشها و کاربردهای بالینی. تهران: انتشارات دانژه.
نادری، ن.، و بشلیده، ک (1394). اثربخشی کتابدرمانی و نمایش خلاق بر مشکلات رفتاری کودکان دختر پیشدبستانی. دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی، دانشگاه رامهرمز.
ناظمی، ی (1385). ادبیات کودکان: رویکردی بر قصهگویی و نمایش خلاق. تهران: انتشارات چاپار.
Althy, A. L. (2005). Effects of a trained therapy dog in child-centered play therapy on children bio behavioral measures of anxiety. Master’s thesis. University of north Texas.
Atas, M. (2015). The reduction of speaking anxiety in EFL learners through drama techniques. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 961–969.
Birmaher, B., Brent, D. A., Chiappetta, L., Bridge, J., Monga, S., & Baugher, M. (1999). Psychometric properties of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED): a replication study. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 38(10), 1230-1236.
Brown, L., & Sholinder, K. (2016). Response-Based Drama Therapy: a Viable Option for Youth Experiencing Anxiety. City University of Seattle.
Dimililer, Ç. Kurt, M., Kaşot, N., & Sözüdoğru, O. (2017). Technology and Drama based Creative Collaborative Writing in Teaching. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(8), 5095–5106.
Friedberg, R. D., & Wilt, L. H. (2010). Metaphors and stories in cognitive behavioral therapy with children. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 28(2), 100-113.
Hall, T. M., Kaduson, H. G., & Schaefer, C. E. (2002). Fifteen effective play therapy techniques. Professional psychology: Research and practice, 33(6), 515.
Kanchan, L., Chandra, S. M., & Aarti, S. (2015). A Randomized Clinical Trial to Evaluate the Effectiveness of Storytelling by Researcher on the Hospitalization Anxiety of Children Admitted in Pediatric Ward of Selected Hospitals of District Patiala, Punjab. International Journal of Science and Research (IJSR), 4(10), 706–709.
Karakelle, S. (2009). Enhancing fluent and flexible thinking through the creative drama process. Thinking Skills and Creativity, 4(2), 124-129.
Kardas, M. N., & Koç, R. (2017). Effect of Drama Instruction Method on Students’ Turkish Verbal Skills and Speech Anxiety. International Journal of Progressive Education, 13(1), 64–78.
Kuimova, M. V., Uzunboylu, H., Startseva, D. A., & Devyatova, K. P. (2016). Advantages of extracurricular drama activities in foreign language teaching. Ponte, 72(6), 5.
Landreth, G. L. (2002). Play Therapy: The art of the relationship second edition. New York: Brunner.
Park, R. J., & Goodyer, I. M. (2000). Clinical guidelines for depressive disorders in childhood and adolescence. European child & adolescent psychiatry, 9(3), 147-161.
Phipps, W. J., Monahan, F. D., Sands, J. K., Marek, J. F., & Neighbors, M. (2003). Medical-surgical nursing: Health and illness perspectives. St. Louis: Mosby.
Porter, M. L., Hernandez‐Reif, M., & Jessee, P. (2009). Play therapy: a review. Early Child Development and Care, 179(8), 1025–1040. https://doi.org/10.1080/03004430701731613
Prins, P. J., & Ollendick, T. H. (2003). Cognitive change and enhanced coping: Missing mediational links in cognitive behavior therapy with anxiety-disordered children. Clinical Child and Family Psychology Review, 6(2), 87-105.
Ray, D. C., Schottelkorb, A., & Tsai, M. H. (2007). Play therapy with children exhibiting symptoms of attention deficit hyperactivity disorder. International Journal of Play Therapy, 16(2), 95.
Shafiee, S. M., Gharibvand, S. S., & Hemmatipour, A. (2018). The Effectiveness of Storytelling on Separation Anxiety in Hospitalized Children with Chronic Diseases. Journal of Research in Medical and Dental Science, 6(5), 284–290.
Soniya, S., & Solomon, R. J. (2019). Effectiveness of Play Therapy on Anxiety among Hospitalized Preschool Children. Asian Journal of Nursing Education and Research, 9(2), 193–196.
Stulmaker, H. L., & Ray, D. C. (2015). Child-centered play therapy with young children who are anxious: A controlled trial. Children and Youth Services Review, 57, 127–133.
Swan, K. L., Kaff, M., & Haas, S. (2019). Effectiveness of Group Play Therapy on Problematic Behaviors and Symptoms of Anxiety of Preschool Children. The Journal for Specialists in Group Work, 44(2), 82-98.
Warner, C. M., Reigada, L. C., Fisher, P. H., Saborsky, A. L., & Benkov, K. J. (2009). CBT for anxiety and associated somatic complaints in pediatric medical settings: an open pilot study. Journal of clinical psychology in medical settings, 16(2), 169-177.
Weber, S. (2017). Drama pedagogy in intermediate German: Effects on anxiety. German as a Foreign Language, (1), 1–21.