با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
مقایسه آگاهی واج‌شناختی زبان سوادآموزی در کودکان یک، دو و سه زبانه

مهدیه سرشار؛ فرزانه میکائیلی منیع

دوره 9، شماره 4 ، خرداد 1401، ، صفحه 9-18

https://doi.org/10.30473/etl.2022.57858.3444

چکیده
  هدف اصلی تحقیق حاضر، مقایسه آگاهی واج‌شناختی زبان سوادآموزی در کودکان یک، دو و سه زبانه گستره سنی 7 الی 9 سال بود که از روش تحقیق علی- مقایسه‌ای مقطعی استفاده شد. جامعه آماری دانش‌آموزان 7 تا 9 ساله دبستان‌های دولتی پسرانه شهر تهران و ارومیه در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. نمونه با روش در دسترس و هدفمند، برای هر زبان 40 نفر تعیین شد. داده‌ها ...  بیشتر