الهام حرّی نجف آبادی؛ سعید آیت
چکیده
پژوهش حاضر از دیدگاه هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و بر اساس روش گردآوری دادهها جزو تحقیقات توصیفی- همبستگی است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محققساخته شامل 21 گویه استخراج شده از پرسشنامههای معتبر مربوط به ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی است. روش نمونهگیری تصادفی خوشهای بوده و شامل 382 دانشجوی دانشگاه پیام نور استان اصفهان ...
بیشتر
پژوهش حاضر از دیدگاه هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و بر اساس روش گردآوری دادهها جزو تحقیقات توصیفی- همبستگی است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محققساخته شامل 21 گویه استخراج شده از پرسشنامههای معتبر مربوط به ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی است. روش نمونهگیری تصادفی خوشهای بوده و شامل 382 دانشجوی دانشگاه پیام نور استان اصفهان است که در سال تحصیلی 1400-1401 با سامانۀ LMS تعلیم دیده و به پرسشنامه پاسخ دادهاند. روایی محتوایی پرسشنامه مورد تأیید متخصصان و صاحبنظران قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 94 درصد برآورد گردید که نشان دهنده پایایی قابل قبول آزمون است.با تحلیل اکتشافی اعمال شده تعداد 2 عامل شامل رضایت از کیفیت آموزش و رضایت از کیفیت فنی سامانه استخراج شد. این دو عامل در کل 42/53 درصد از واریانس کل را تبیین میکند. مطابق نتایج حاصل عاملها با یکدیگر رابطه معنادار دارند و مقادیر شاخصها در محدوده مورد پذیرش قرار دارد.پرسشنامه رضایت دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اصفهان از سامانۀ آموزش الکترونیکی LMS از برازش قابل قبولی برخوردار است و میتوان از این پرسشنامه در این دانشگاه استفاده کرد.