با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
مبانی نظری و فلسفی آموزش و یادگیری
تربیت اقتصادی به مثابه تکنولوژی دینی: چیستی و امکان تحقق

سعید افشاری؛ محمدرضا سرمدی؛ سیدعلی علم‌الهدی؛ مهران فرج الهی

دوره 11، شماره 2 ، آذر 1402، ، صفحه 97-108

https://doi.org/10.30473/etl.2023.68359.4022

چکیده
  اندیشه مربوط به علوم انسانی به مثابه تکنولوژی با هدف اعمال تغییرات مختلف در حوزه‌ها و موقعیت‌های مختلف انسانی، اهمیت فراوانی یافته است. در مقاله حاضر استدلال می‌شود که تربیت اقتصادی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دربردارنده اهداف معرفتی و غیر معرفتی است؛ تربیت اقتصادی پیش گفته، علاوه بر اینکه شناخت صاحب عالم را هدف غایی ...  بیشتر