با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
روان‌شناسی شناختی و یادگیری آموزشگاهی
رابطه ساختاری نیازهای بنیادین روان‌شناختی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌ای کمال‌گرایی

فریبا تابع بردبار

دوره 11، شماره 4 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 43-54

https://doi.org/10.30473/etl.2024.69944.4125

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ ساختاری بین نیازهای بنیادین روان‌شناختی و اشتیاق تحصیلی با واسطه‌گری کمال‌گرایی تحصیلی انجام گرفت. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‏آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان شیراز، در سال تحصیلی 1399-1400 با تعداد نمونه 150 نفر بود. ابزار‌های استفاده‌شده در این پژوهش، پرسش‌نامه نیازهای ...  بیشتر