مریم مهدیان؛ زهرا کرمی باغطیفونی
چکیده
پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی آموزشهای فوق برنامه پیشتازان بر افزایش خلاقیت و شادکامی دانشآموزان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی، با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر متوسطه پایه دوم شهرستان جوین در سال تحصیلی 98-97 بود. نمونه پژوهش شامل 30 نفر بود که از طریق نمونهگیری ...
بیشتر
پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی آموزشهای فوق برنامه پیشتازان بر افزایش خلاقیت و شادکامی دانشآموزان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی، با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر متوسطه پایه دوم شهرستان جوین در سال تحصیلی 98-97 بود. نمونه پژوهش شامل 30 نفر بود که از طریق نمونهگیری در دسترس انتخاب و به صورت کاملا تصادفی در دو گروه آزمایش وکنترل گمارده شدند و سپس به گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 90 دقیقهای، فوق برنامه پیشتازان آموزش داده شد. ابزار گردآوری اطللاعات، پرسشنامههای خلاقیت تورنس و شادکامی اکسفورد بود. یافتههای حاصل از تحلیل کوواریانس حاکی از تفاوت معنادار بین گروه آزمایش وکنترل به لحاظ خلاقیت و شادکامی است. نتایج پژوهش نیز نقش و اهمیت آموزشهای فوق برنامه پیشتازان را در افزایش خلاقیت و شادکامی دانشآموزان نشان داد.