با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
اعتبارسنجی نسخة فارسی پرسش‌نامة حمایت تحصیلی ادراک‌شده برای نوجوانان

زهرا ملکی؛ امید شکری؛ فاطمه الماسی

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، ، صفحه 69-80

https://doi.org/10.30473/etl.2024.68956.4071

چکیده
  پیشتر تاثیر حمایت تحصیلی بر تحولِ فردی و تحصیلی یادگیرندگان نشان داده شده است. بر این اساس، این پژوهش با هدف اعتباریابی نسخه فارسی پرسش‌نامة حمایت تحصیلی ادراک‌شده برای نوجوانان انجام شد. 400 نوجوان (200 دختر و 200 پسر) که با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند به پرسش‌نامه حمایت تحصیلی ادارک‌شده (رییز و همکاران، 2022)، علاقه تحصیلی برای ...  بیشتر

ساختار عاملی، پایایی و تغییرناپذیری اندازه‌گیری پرسش‌نامة سرمایة روان‌شناختی در معلمان زن و مرد ایرانی

امید شکری؛ پانته آ مهدویان مشهدی؛ علی خدایی

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 21-34

https://doi.org/10.30473/etl.2020.52725.3215

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آزمون روان‌سنجی نسخة فارسی پرسش‌نامة سرمایة روان‌شناختی (PCQ، لوتانز، آولیو، آوی و نورمن، 2007) در بین گروهی از معلمان زن و مرد انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر، 381 معلم (158 مرد و 223 زن) به پرسش‌نامة سرمایة روان‌شناختی و سیاهة هیجان معلم (چن، 2016) پاسخ دادند. به منظور تعیین روایی عاملی نسخة فارسی پرسش‌نامة سرمایة روان‌شناختی ...  بیشتر