بردبار، غلامرضا (1391). تبیین راهبرد ارتقای کیفیت فنون مذاکره، مجله مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 11، 41-15.
حکیم زاده و همکاران (1393). بررسی نیازهای آموزشی پرستاران با روش دیکوم، فصلنامه مدیریت پرستاری، سال سوم، دوره سوم، شماره اول، بهار 1393.
حکمت شرف، مریم (1390). ارزیابی فرایند آموزش کارکنان براساس استاندارد ایزو 10015 در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و ارائه راه کارهای مناسب، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
حیدری، مسعود (1384). اصول و فنون مذاکره، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران.
خراسانی، اباصلت و عیدی احمد (1389). تکنیکهای کاربردی نیازسنجی آموزشی با تأکید بر الزامات استاندارد بین المللی ایزو 10015، چاپ اول، انتشارات مرکز آموزش وتحقیقات صنعتی ایران، تهران.
خراسانی، اباصلت (1380). جایگاه آموزش در استانداردهای بین المللی، ماهنامه روش، دوره یازدهم، شماره 74.
دهقانی، محمدرضا و همکاران (1393). نیازسنجی آموزشی و تدوین برنامههای آموزشی با بهرهگیری از مدل دیکوم، فصلنامه گامهای توسعه در آموزش پزشکی، دوره یازده، شماره سوم، 312-299.
زندی، بهمن؛ موسوی نژاد، روح الله؛ احمدی قراچه، علی محمد و جمال زاده، محمد (1392). بررسی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارائه الگوی مناسب آموزشی و بهسازی منابع انسانی، فصلنامه علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دوره اول، شماره 2، 76-70.
صالحی، محمد؛ فلاح، وحید و قصابی، زهرا (1389). تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت تغییر، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، دوره دوم، شماره 1، 116-105.
عبدالهی، مژگان (1393). طراحی الگوی آموزش و بهسازی مبتنی بر شایستگی برای مدیران آموزش سازمانها، فصلنامه پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال ششم، شماره 4، زمستان 94، پیاپی 24.
فتحی آذر، اسکندر؛ ادیب، یوسف و گل پرور، فرشته (1395). پدیدارشناسی عوامل موثر و برانگیزاننده در کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت معلمان، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره سوم، شماره 12، 56-47.
فتحی و اجارگاه، کورش (1391). راهنمای تجزیه و تحلیل دیکوم (رهیافت جامع در نیازسنجی آموزشی). تهران: انتشارات سیمای، دانش چاپ دوم.
فتحی و اجارگاه، کورش (1384). نیازسنجی آموزش (الگوها و فنونها). تهران: انتشارات آییژ، چاپ سوم.
فتحی و اجارگاه، کورش (1392). برنامهریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان.، تهران: انتشارات سمت، چاپ هشتم.
فرانک پی، سالادیس. هارولد، کرزنر (1391). PMBOK در عمل، فرامرز خجسته، مترجم. تهران : انتشارات آریانا قلم.
مرادی، فرشته و شفیع پور مطلق، فرهاد (1392). کاربرد استاندارد آموزشی ایزو 10015 در ارزیابی عملکرد آموزشی یک شرکت تولیدی، کنفرانس بینالمللی مدیریت چالشها و راهکارها، دی ماه 1392، شیراز.
میرزایی کارزان، علیرضا؛ کیخاونی، ستار؛ حسین زاده، مرتضی و اشرف عیوضی، علی (1392). نیازسنجی آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان، دوره 6، شماره 11، 61-71.
نجفی کلیانی، وحید و همکاران (1391). انعطافپذیری منابع انسانی و عملکرد سازمان در صنعت بیمه، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (هبود و تحول) سال بیست و دوم شماره 76، بهار و تابستان 91، 921-951.
وظیفهدوست، حسین؛ فروغ نژاد، حیدر (1393). تأثیر مدیریت دانش استراتژیک برنوآوری و عملکرد شرکتهای کارگزاری بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال سوم، شماره نهم، 173-161.
هاشمی؛ سید حامد و پور امین زاد، سعیده (1390). چالشهای فرا روی توسعه منابع انسانی و راهکاری برای رفع آن. کار و جامعه، شماره 136، 21-5.
Abdul Aziz, S.F., and Ahmad, S. (2011). Stimulating training motivation using the right training characteristic. Industrial and Commercial Training, 43 (1).
Afful-Broni,Anthony. (2012). Relationship between Motivation and Job Performance at the University of Mines and Technology, Tarkwa, Ghana: Leadership Lessons, Creative Education,. Vol.3, No.3, 309-314.
de Onna J. (2002). DACUM: A versatile competency-based framework for staff development. Journal for Nurses in Staff Development, 18(1), 5-13
Dixon, R. A., & Stricklin, L. S. (2014). Lessons learned using the modified DACUM approach to identify duties and tasks for CADD technicians in North Central Idaho. Online Journal for Workforce Education and Development, 7(1), 1-14.
Ford, j. k. (2014) Improving training effectiveness in work organization.New York, Psychology Press.
Hasanah, H., & Malik Muh, N. (2015). Competency mapping based work area electrical industry classification for vocational education and training. International Conference on Technical and Vocational Education and Training (TVET) (pp. 87-90). Paris: Atlantis Press
Hye-eun Cho, and Choong-Ho Choi. (2018) Development of practical curriculum for dental coordinator based on DACUM, Journal of Korean Academy of Oral Health, Dec;42(4):187-198. Korean.
Johnson J. (2010). What GIS Technicians do: A synthesis of DACUM job analyses. URISA J; 22(2):31-40.
Kang M.-J., Seo J.-S., Kim E.-M., Park M.-S., Woo M.-H., Ju D.-L. et al. (2015). Development of job standards for clinical nutrition therapy for dyslipidemia patients. Clinical Nutrition Research, 4(2), 76-89.
Kim, S., and Lee, H. (2006). The Impact Organizational Context and Information Technology on Employee Knowledge Sharing Capabilities, Public Administration Review, Pp: 370-385.
Kosidlak J. G. (1987). DACUM: Setting maternity nursing competency standards for public health nurses. Management Review, 76, 19-20
Lee S. M., Kim Y. H., Shim Y. M., Choi J. S., Yu M. (2017). Development of hospital nurses’ job description based on DACUM method: Focusing on general ward and intensive care unit. Journal of Korean Academic Nursing Administration, 2(5), 535-547.
Lin, W. T., Wu, Y. C., Tung, C. L., Huang, M. R., & Qin, R. S. (2010). Establishing ISO 10015 accreditation system performance model for domestic enterprises. Expert Systems with Applications, 37(6), 4119-4127.
Linton R. H., Nutsch A., McSwane D., Kastner J., Bhatt T., Hodge S. et al. (2011). Use of stakeholder-driven DACUM process to define knowledge areas for food protection and defense. Journal of Homeland Security and Emergency Management, 8(2), 1-18.
Lu, L. S., Guan, S. S., Chang, W. S., & Huang, C. C. (2013). A Study on the Curriculum Structure and Industry Needs for Digital Media Design Education in Taiwan. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 895-899.
Martha, B., et. al. (2018). Developing a culturally relevant counselling psychology degree programme in Afghanistan: Results from a DACUM study. Intervention Journal of Mental Health and Psychosocial. 16 (3), 231-242.
Nonaka I. and H. Takeuchi. (1995). The Knowledge-Creating Company. How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press Oxford.
Noruzy, A., Majazi Dalfard, V., Azhdari, B., Nazari, S., & Rezazadeh, A. (2013). Relations between transformational leadership, organizational learning, knowledge management, organizational innovation, and organizational performance: an empirical investigation of manufacturing firms. International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 64 (5), 1073-1085.
Riaz, M. K., Bibi, S. (2014). Turning around Pakistani Police: Need for a Comprehensive Training Need Assessment. Conference Proceedings of 6th South International Conference (SAICON 2014) Islamabad.
Stephens, K. K., Dailey, S. L. (2015). Human Resources Development in a TechnologyInfused Workplace. infused workplace. In M. Khosrow-Pour (Ed.), Encyclopedia of information science and technology (3rd ed; 3694-3702). Hershey, PA: IGI Global
Wang, Pei- Chun & Wu, Hsin- Hung. (2009). “Intergrating Quality Function Deployment with ISO 10015 to Discuss the Quality of Human Capital”.
demy72@ms55.hinet.net.
Wang, P. C., and Wu, H. H. (2011). “Integrating quality function deployment with ISO 10015 to discuss the quality of human capital”. P7. www.adequate.org. View in 2010/1.Paper: 02-06.
Wang, S., & Noe, R.A,. (2010). Knowledge Sharing: A Review and Directions for Future Research, Human Resource Management Review, Vol. 20, pp: 115–131.
Zaied, A., Soliman Hussein, G., & Hassan, M. (2012). The role of knowledge management in enhancing organizational performance. International Journal of Information Engineering and Electronic Business, 4 (5), 27-35.