با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاس‌های برخط

فهیمه عباسی؛ الهه حجازی؛ رضوان حکیم زاده

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/etl.2023.66879.3950

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاس‌های برخط بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش آزمایشی با طرح اندازه‌گیری‌های مکرر بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را معلمان مدارس ابتدایی دولتی دوره دوم منطقه 11 شهرتهران در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تشکیل می‌دادند. با روش نمونه‌گیری در دسترس ...  بیشتر

آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
بررسی بارشناختی مطلوب در آموزش مجازی براساس دانش‌فراشناختی و کیفیت خدمات الکترونیک ( SERVQUAL)

عفیفه قنبری؛ سهیلا هاشمی؛ خسرو رشید

دوره 10، شماره 4 ، خرداد 1402، ، صفحه 93-102

https://doi.org/10.30473/etl.2023.65504.3872

چکیده
  این پژوهش با هدف پیش‌بینی بارشناختی مطلوب حاصل از آموزش مجازی براساس کیفیت آموزشSERVQUAL و دانش فراشناختی دانشجویان انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران در سال تحصیلی ۱400-۱399 با تعداد 1911 دانشجو بود که از طریق نمونه گیری طبقه ای نسبتی، ۳۸۰ نفر از آن ها در انجام پژوهش همکاری ...  بیشتر