با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
اعتبارسنجی و هنجاریابی مقیاس کمال‌گرایی تحصیلی (CAPS)

اسماعیل سلیمانی؛ هانیه پاکروان

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70182.4133

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش اعتبارسنجی و هنجاریابی مقیاس کمال‌گرایی تحصیلی دانشگاهی بود. مواد و روش‌ها: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع اعتباریابی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه ارومیه در سال ۱۴۰۲ بودند که ۳۳۸ نفر به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. داده‌ها به روش آنلاین جمع‌آوری شدند. ابزارهای به‌کارگرفته‌شده ...  بیشتر

هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس درگیری تحصیلی دانشجویان

مریم محسن پور؛ حورا الموسوی؛ ملوک خادمی اشکذری

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70836.4177

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس درگیری تحصیلی فرد-موقعیت برای دانشجویان تدوین شده توسط آلونسو-تاپیا، مرینو-تجدور و هورتاس (2022)، انجام شد. در این مقیاس چهار مولفه شناختی، رفتاری، هیجانی و عاملیت در پنج موقعیت تحصیلی برای دانشجویان ارزیابی می‌شود. جامعه آماری کلیه دانشجویان کارشناسی ورودی سال‌های 1398 تا1401 دانشکده ...  بیشتر