با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
دوره 11 (1402 -1403)
دوره 10 (1401 -1402)
دوره 9 (1400-1402)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
تعداد دوره‌ها 12
تعداد شماره‌ها 45
تعداد مقالات 315
تعداد نویسندگان 689
تعداد مشاهده مقاله 605,152
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 390,484
نسبت مشاهده بر مقاله 1921.12
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1239.63
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 3,154
تعداد مقالات رد شده 2,575
درصد عدم پذیرش 82
تعداد مقالات پذیرفته شده 313
درصد پذیرش 10
زمان پذیرش (روز) 335
تعداد پایگاه های نمایه شده 8
تعداد داوران 212

«پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی» نشریه‌ای است با رویکرد علمی که با رسالت توسعه دانش و انتشار نتایج تحقیقات حاصل از پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در موضوعات مختلف مربوط به آموزش و فرایند های یادگیری  را به صورت فصلنامه با صاحب امتیازی دانشگاه پیام نور منتشر می‌کند. سایر اطلاعات این نشریه به شرح زیر می‌باشد:

  • نشریه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی با همکاری مشترک  انجمن روانشناسی تربیتی ایران در قالب تفاهم‌نامه همکاری منتشر می‌شود.
  • ضریب تاثیر (ISC):  0.947
  • فلودیاگرام مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده‌است.
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
  • نوع نشریه: نشریه علمی 
  • شیوه انتشار: الکترونیکی
  • نوع مقالات قابل انتشار: علمی-پژوهشی/علمی مروری
  • توالی انتشار: فصلنامه
  • زبان نشریه: فارسی و علاوه بر آن چکیده و منابع مقالات به انگلیسی
  • متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از سامانه مشابه یاب متون علمی  سامانه مشابه یاب متون علمی همیاب استفاده می‌شود.
  • دسترسی رایگان و آزاد به مقالات
  • چنانچه مقاله از حامی یا تامین‌کننده اعتبار پژوهشی برخوردار باشد، درج آن در مقاله توسط نویسنده الزامی می‌باشد.
  • کشور محل انتشار: ایران
  • ناشر: دانشگاه پیام نور، معاونت پژوهش و فناوری
  • حوزه فعالیت تخصصی:   آموزش و فرایند های یادگیری
  • شروع انتشار: پاییز 1392
  • هزینه بررسی و پذیرش مقاله: در حال حاضر سه میلیون ریال تا مرحله پذیرش قطعی و سه میلیون ریال هزینه انتشار (جمعاً 6000000 ریال)
  • نوع داوری: فرایند داوری تخصصی به صورت داوری بسته و دوسو ناشناس و حداقل دو  داور و یک داور تطبیقی
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته کاری
  • نحوه انتشار: الکترونیکی
  • شماره و تاریخ مجوز کمیسیون نشریات وزارت عتف: نشریه "پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی" طبق نامه شماره 3/18/244709 مورخ 93/12/24 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شماره 4 مجوز علمی دریافت نمود و رتبه نشریه در آخرین ارزیابی وزارت علوم «الف» می باشد.
  • شماره و تاریخ مجوز هیات نظارت بر مطبوعات (وزارت ارشاد): 
  • شاپا (ISSN):  6497-3060

شاپای قبلی (شاپای چاپی: 6523- 2345 و شاپای الکترونیکی: 6531- 2345) بوده است. و به شاپای جدید 6497-3060 تغییر داده شده است. 

در صورت وجود هرگونه سوال، برای نشریه ایمیل ارسال فرمائید. به ایمیل شما در 48 ساعت کاری پاسخ داده خواهد شد.

بیانیه دسترسی آزاد:
نشریه "پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی" یک نشریه با دسترسی کامل است که به این معنی است که تمام مقالات بلافاصله پس از انتشار در اینترنت برای همه کاربران قابل دسترس هستند. "پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی" تحت شرایط مجوز Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC-BY 4.0).  فعالیت می کند.

هزینه‌های پردازش مقاله:
۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای پذیرش مقاله
۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای انتشار (هزینه کل شامل ۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای هر مقاله است)
اطلاعات کتاب شناختی
عنوان: تحقیقات در مدرسه و یادگیری مجازی
شاپا (ISSN): 3060-6497
شاپا (ISSN) قبلی (ISSN چاپی: 6523-2345 و ISSN الکترونیکی: 6531-2345) به ISSN جدید 3060-6497 تغییر یافته است.

 

 


 

 

انگیزش و یادگیری
پرسشنامه انگیزش ریاضی: ساختار عاملی و ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی

شکوفه موسوی؛ علی خدائی؛ امید شکری

دوره 12، شماره 2 ، آبان 1403، صفحه 9-20

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70729.4169

چکیده
  نتایج مطالعات مختلف از نقش حساس سازه انگیزش در تامین تجارب موفقیت‌آمیز یادگیرندگان در تمامی قلمروهای پیشرفت تحصیلی، حمایت کرده‌اند. بنابراین؛ این پژوهش با هدف مطالعه ساختار عاملی و ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی پرسش‌نامه انگیزش ریاضی در نوجوانان انجام شد. در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی، از جامعه آماری دختران متوسطه اول ...  بیشتر

فنون و روش‌های نوین آموزش و یادگیری
اثربخشی برنامه درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر شفقت به خود

ساجده مرادی؛ سیامک سامانی؛ محمد مظفری؛ بنفشه امیدوار

دوره 12، شماره 2 ، آبان 1403، صفحه 21-34

https://doi.org/10.30473/etl.2024.71155.4197

چکیده
  هدف: این مطالعه با هدف اثربخشی برنامه درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر شفقت به خود مادران دارای کودکان کم‌توان ذهنی انجام گرفت.روش: روش مطالعه نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون-پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی مادران 20 تا 50 ساله دارای کودک کم‌توان ذهنی تربیت‌پذیر مراجعه‌کننده به مراکز آموزش و توانبخشی کودکان ...  بیشتر

مبانی نظری و فلسفی آموزش و یادگیری
تدوین مدل علی کیفیت زندگی در مدرسه براساس حمایت تحصیلی و جو مدرسه با نقش میانجی نگرش تحصیلی

کبری عالی پور؛ محمد عباسی؛ عزت اله قدم پور

دوره 12، شماره 2 ، آبان 1403، صفحه 35-46

https://doi.org/10.30473/etl.2024.71205.4201

چکیده
  چکیدهکیفیت زندگی دانش‌آموزان در مدرسه سازه‌ای است چند بعدی که عوامل مختلفی بر افزایش آن تاثیرگذار است. هدف پژوهش حاضر تدوین مدل علی کیفیت زندگی در مدرسه بر اساس حمایت تحصیلی و جو مدرسه با نقش میانجی نگرش تحصیلی دانش‌آموزان بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر دوره‌ی دوم ابتدایی شهر خرم‌آباد بود. نمونه‌آماری پژوهش ...  بیشتر

جنبه‌های اخلاقی، ارزشی و اجتماعی مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
اثربخشی آموزش مبتنی بر برنامه ریزی چند بعدی بر اشتیاق وسرزندگی تحصیلی دانش آموزان پسر

عبدالجمیل قزل؛ معصومه باقرپور

دوره 12، شماره 2 ، آبان 1403، صفحه 47-56

https://doi.org/10.30473/etl.2024.71082.4191

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش مبتنی بر برنامه ریزی چند بعدی بر اشتیاق وسرزندگی تحصیلی دانش آموزان صورت گرفت.تحقیق نیمه آزمایشی با گروه گواه و آزمایش بود . جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر پایه هفتم بندرترکمن به تعداد 898 بود که با روش در دسترس بصورت تصادفی 25 نفر در گروه آزمایش و 2۵ نفر درگروه گواه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها شامل ...  بیشتر

انگیزش و یادگیری
مدل ساختاری انگیزه پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با نقش واسطه ای خودناتوان سازی تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب تحصیل دختر دوره دوم ابتدایی

فرنگیس دمهری؛ حدیثه ذوالفقاری عطاآبادی

دوره 12، شماره 2 ، آبان 1403، صفحه 57-66

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70932.4184

چکیده
  چکیده هدف از این پژوهش طراحی یک مدل ساختاری برای پیش‌بینی انگیزه پیشرفت بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با متغیر میانجی خودناتوان‌سازی تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اضطراب تحصیل دختر دوره دوم ابتدایی بود. روش این پژوهش از نظر هدف توصیفی از نظر نوع همبستگی بود. جامعه آماری دانش‌آموزان دختر پایه دوم ابتدایی دارای اضطراب تحصیل بودند. ...  بیشتر

فنون و روش‌های نوین آموزش و یادگیری
بررسی اثربخشی چندرسانه‌ای فلیپ‌بوک بر یادگیری مفاهیم زیست‌شناسی گیاهی علوم‌تجربی پایۀ نهم دانش‌آموزان دختر شهر قرچک

هاجر بابایی دامناب؛ سمیه کی پور؛ سپیده نوروزی

دوره 12، شماره 2 ، آبان 1403

https://doi.org/10.30473/etl.2024.69049.4080

چکیده
  فلیپ‌بوک یک محصول یادگیری نوآورانة چندرسانه‌ای است که با یکپارچه‌سازی منابع متنی، صوتی، انیمیشن، گرافیک و ویدئو امکان ارائه‌ای مؤثر را به وجود می‌آورد. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی چندرسانه‌ای فلیپ‌بوک بر یادگیری مفاهیم زیستی علوم تجربی در دانش‌آموزان دختر پایۀ نهم شهر قرچک بود. روش به‌کاررفته در این پژوهش، روش نیمه‌تجربی ...  بیشتر

انگیزش و یادگیری
بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عاطفه مثبت و منفی و هیجان پیشرفت در دانشجویان

سید موسی گلستانه؛ فریده سادات حسینی؛ صادق حکمتیان فرد؛ سهیلا علمداری

دوره 12، شماره 2 ، آبان 1403

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70746.4172

چکیده
  هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عاطفه مثبت و منفی و هیجان پیشرفت در دانشجویان بود. روش تحقیق حاضر آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانشجویان سال اول کارشناسی دانشگاه خلیج فارس در سال تحصیلی 99-98 بود. ابتدا 400 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای از بین دانشکده‌های ...  بیشتر

ابر واژگان