آ
-
آسیب جسمی- حرکتی
مقایسۀ تاثیرات آموزش مهارتهای زندگی با و بدون آموزش ذهنآگاهی بر میزان تفکر منطقی- تجربی و افکار منفی جوانان دارای آسیب جسمی- حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 23-34]
-
آموزش مثبت
بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاسهای برخط [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 9-24]
ا
-
ابتدایی
نقش کارکردهای اجرایی در پیشبینی مهارت تحصیلی ریاضی دانشآموزان ابتدایی کمتوان ذهنی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 59-72]
-
ابزارسازی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ادراک دانشآموزان از یادگیری فعال مبتنی بر فناوری در هنرستانهای تربیت بدنی استان البرز [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 9-22]
-
ابزار وجود
تعیین اثربخشی آموزش تربیت مربی پیشدبستانی بر مولفههای خودکارآمدی شغلی و ابزار وجود شرکتکنندگان دورههای آموزش آزاد دانشگاه پیامنور [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 75-84]
-
احساس تعلق
تدوین مدل پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش از دور بر اساس درگیری تحصیلی والدین با نقش واسطهای ارزش تکلیف، احساس تعلق به دانشگاه و تلاش تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 73-84]
-
ارتقاء کیفی
بررسی برنامه درسی (اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی) نظام یادگیری الکترونیکی بر پایه دیدگاه سازاگرایی و ارائه الگوی مناسب در دانشگاه پیام نور [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 53-68]
-
ارزش تکلیف
تدوین مدل پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش از دور بر اساس درگیری تحصیلی والدین با نقش واسطهای ارزش تکلیف، احساس تعلق به دانشگاه و تلاش تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 73-84]
-
ارزش تکلیف
نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم و ارزش تکلیف در رابطه اشتیاق ادراکشده معلم با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 9-20]
-
ازخودبیگانگی تحصیلی
اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر میزان ازخودبیگانگی تحصیلی و بهبود مؤلفههای هویت تحصیلی در دانشآموزان دختر پایه هفتم شهرستان بندرترکمن [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 97-106]
-
اشتیاق ادراکشده معلم
نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم و ارزش تکلیف در رابطه اشتیاق ادراکشده معلم با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 9-20]
-
اشتیاق تحصیلی
رابطه ساختاری نیازهای بنیادین روانشناختی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهای کمالگرایی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 43-54]
-
اضطراب امتحان
تأثیر رنگآمیزی مندلا بر حافظة کاری و اضطراب امتحان دانشآموزان [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 31-42]
-
اعتباریابی
ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس خودگزارشدهی درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی بریف-ویراست دوم در دانشآموزان دوره متوسطه دوم [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 39-52]
-
افکار منفی
مقایسۀ تاثیرات آموزش مهارتهای زندگی با و بدون آموزش ذهنآگاهی بر میزان تفکر منطقی- تجربی و افکار منفی جوانان دارای آسیب جسمی- حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 23-34]
-
الگوی ARCS
ساخت برنامه طراحی انگیزشی بر اساس الگوی نقشهنگاری مداخله: اثربخشی آن بر سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و رفتارهای مقابلهای دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 25-44]
-
امید تحصیلی
اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر مهارت تمرکز و امید تحصیلی در دانشآموزان با انگیزش تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 55-70]
-
انگیزش تحصیلی
اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر مهارت تمرکز و امید تحصیلی در دانشآموزان با انگیزش تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 55-70]
-
اهمالکاری تحصیلی
رابطه ساختاری خودکنترلی و بیصداقتی تحصیلی: نقش واسطهای اهمالکاری تحصیلی [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 25-38]
-
اهمالکاری تحصیلی
نقش تبیینکنندگی باورهای معرفت شناختی و خودتعیینگری تحصیلی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان با میانجیگری هیجانهای تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 35-48]
ب
-
باورهای فراشناختی
نقش واسطهای راهبردهای مقابلهای در رابطه هیجانخواهی و باورهای فراشناختی با رفتارهای پرخطر در دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 85-96]
-
باورهای معرفتشناسی
نقش تبیینکنندگی باورهای معرفت شناختی و خودتعیینگری تحصیلی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان با میانجیگری هیجانهای تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 35-48]
-
برنامه درسی
بررسی برنامه درسی (اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی) نظام یادگیری الکترونیکی بر پایه دیدگاه سازاگرایی و ارائه الگوی مناسب در دانشگاه پیام نور [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 53-68]
-
بسته طراحی انگیزشی
ساخت برنامه طراحی انگیزشی بر اساس الگوی نقشهنگاری مداخله: اثربخشی آن بر سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و رفتارهای مقابلهای دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 25-44]
-
بیصداقتی تحصیلی
رابطه ساختاری خودکنترلی و بیصداقتی تحصیلی: نقش واسطهای اهمالکاری تحصیلی [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 25-38]
-
بیصداقتی تحصیلی
پیشبینی بیصداقتی تحصیلی بر اساس محقپنداری تحصیلی و تکانشگری دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 71-80]
پ
-
پایستگی تحصیلی
مدلیابی روابط فرسودگی تحصیلی و سبکهای حل مسئله با نقش واسطهای پایستگی تحصیلی [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 61-74]
-
پیشرفت تحصیلی
تدوین مدل پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش از دور بر اساس درگیری تحصیلی والدین با نقش واسطهای ارزش تکلیف، احساس تعلق به دانشگاه و تلاش تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 73-84]
-
پلیس ایران
عوامل روانشناختی موثر در مهارت تیراندازی مراکز آموزش پلیس ایران(اولویت ها و راهبردها) [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 49-58]
ت
-
تیراندازی
عوامل روانشناختی موثر در مهارت تیراندازی مراکز آموزش پلیس ایران(اولویت ها و راهبردها) [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 49-58]
-
تربیت اقتصادی
تربیت اقتصادی به مثابه تکنولوژی دینی: چیستی و امکان تحقق [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 97-108]
-
تربیت بدنی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ادراک دانشآموزان از یادگیری فعال مبتنی بر فناوری در هنرستانهای تربیت بدنی استان البرز [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 9-22]
-
تربیت مربی پیشدبستانی
تعیین اثربخشی آموزش تربیت مربی پیشدبستانی بر مولفههای خودکارآمدی شغلی و ابزار وجود شرکتکنندگان دورههای آموزش آزاد دانشگاه پیامنور [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 75-84]
-
تصحیح خطا
بررسی استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی برای تشخیص و تصحیح خطاهای محتوای آموزشی در یادگیری الکترونیکی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 81-91]
-
تعللورزی
پیش بینی شکست تحصیلی براساس نشخوار فکری با نقش میانجی تعللورزی و دشواری تنظیم هیجان در بین دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهرکرمانشاه [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 83-96]
-
تفکر منطقی- تجربی
مقایسۀ تاثیرات آموزش مهارتهای زندگی با و بدون آموزش ذهنآگاهی بر میزان تفکر منطقی- تجربی و افکار منفی جوانان دارای آسیب جسمی- حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 23-34]
-
تکانشگری
پیشبینی بیصداقتی تحصیلی بر اساس محقپنداری تحصیلی و تکانشگری دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 71-80]
-
تلاش
تدوین مدل پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش از دور بر اساس درگیری تحصیلی والدین با نقش واسطهای ارزش تکلیف، احساس تعلق به دانشگاه و تلاش تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 73-84]
ح
-
حافظة کاری
تأثیر رنگآمیزی مندلا بر حافظة کاری و اضطراب امتحان دانشآموزان [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 31-42]
-
حضور اجتماعی
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر پیامد روانشناختی شبیهسازی آموزش حفاظت از محیط زیست در بین دانشآموزان (مورد مطالعه دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز) [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 45-60]
-
حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم
نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم و ارزش تکلیف در رابطه اشتیاق ادراکشده معلم با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 9-20]
خ
-
خطایابی
بررسی استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی برای تشخیص و تصحیح خطاهای محتوای آموزشی در یادگیری الکترونیکی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 81-91]
-
خود تعیینگری تحصیلی
نقش تبیینکنندگی باورهای معرفت شناختی و خودتعیینگری تحصیلی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان با میانجیگری هیجانهای تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 35-48]
-
خودکارآمدی
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر پیامد روانشناختی شبیهسازی آموزش حفاظت از محیط زیست در بین دانشآموزان (مورد مطالعه دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز) [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 45-60]
-
خودکارآمدی تدریس
بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاسهای برخط [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
خودکارآمدی تصمیمگیری شغلی
تعیین اثربخشی آموزش تربیت مربی پیشدبستانی بر مولفههای خودکارآمدی شغلی و ابزار وجود شرکتکنندگان دورههای آموزش آزاد دانشگاه پیامنور [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 75-84]
-
خودکنترلی
رابطه ساختاری خودکنترلی و بیصداقتی تحصیلی: نقش واسطهای اهمالکاری تحصیلی [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 25-38]
-
خودکنترلی
اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی بر مولفههای هیجان تحصیلی و خودکنترلی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 85-85]
د
-
دانشآموز
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ادراک دانشآموزان از یادگیری فعال مبتنی بر فناوری در هنرستانهای تربیت بدنی استان البرز [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 9-22]
-
دانشآموزان
نقش واسطهای راهبردهای مقابلهای در رابطه هیجانخواهی و باورهای فراشناختی با رفتارهای پرخطر در دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 85-96]
-
دانشآموزان
نقش کارکردهای اجرایی در پیشبینی مهارت تحصیلی ریاضی دانشآموزان ابتدایی کمتوان ذهنی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 59-72]
-
دانشآموزان
تأثیر رنگآمیزی مندلا بر حافظة کاری و اضطراب امتحان دانشآموزان [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 31-42]
-
دانشآموزان
پیشبینی بیصداقتی تحصیلی بر اساس محقپنداری تحصیلی و تکانشگری دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 71-80]
-
دانشآموزان
رابطه ساختاری نیازهای بنیادین روانشناختی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهای کمالگرایی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 43-54]
-
دانشآموزان دوره متوسطه
ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس خودگزارشدهی درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی بریف-ویراست دوم در دانشآموزان دوره متوسطه دوم [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 39-52]
-
درگیری تحصیلی والدین
تدوین مدل پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش از دور بر اساس درگیری تحصیلی والدین با نقش واسطهای ارزش تکلیف، احساس تعلق به دانشگاه و تلاش تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 73-84]
-
درگیری زیست محیطی
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر پیامد روانشناختی شبیهسازی آموزش حفاظت از محیط زیست در بین دانشآموزان (مورد مطالعه دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز) [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 45-60]
-
درگیری معلمان
بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاسهای برخط [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
دشواری تنظیم هیجان
پیش بینی شکست تحصیلی براساس نشخوار فکری با نقش میانجی تعللورزی و دشواری تنظیم هیجان در بین دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهرکرمانشاه [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 83-96]
ذ
-
ذهنآگاهی
مقایسۀ تاثیرات آموزش مهارتهای زندگی با و بدون آموزش ذهنآگاهی بر میزان تفکر منطقی- تجربی و افکار منفی جوانان دارای آسیب جسمی- حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 23-34]
ر
-
راهبردهای مقابلهای
نقش واسطهای راهبردهای مقابلهای در رابطه هیجانخواهی و باورهای فراشناختی با رفتارهای پرخطر در دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 85-96]
-
رفتاردرمانی دیالکتیکی
اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی بر مولفههای هیجان تحصیلی و خودکنترلی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 85-85]
-
رفتارهای پرخطر
نقش واسطهای راهبردهای مقابلهای در رابطه هیجانخواهی و باورهای فراشناختی با رفتارهای پرخطر در دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 85-96]
-
رفتارهای مقابله تحصیلی
ساخت برنامه طراحی انگیزشی بر اساس الگوی نقشهنگاری مداخله: اثربخشی آن بر سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و رفتارهای مقابلهای دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 25-44]
-
رنگآمیزی مندلا
تأثیر رنگآمیزی مندلا بر حافظة کاری و اضطراب امتحان دانشآموزان [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 31-42]
س
-
سازاگرایی
بررسی برنامه درسی (اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی) نظام یادگیری الکترونیکی بر پایه دیدگاه سازاگرایی و ارائه الگوی مناسب در دانشگاه پیام نور [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 53-68]
-
سازگاری
نقش واسطهای عزت نفس و شفقت به خود در رابطۀ بین سبک اسناد و سازگاری [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 69-82]
-
سبک اسناد
نقش واسطهای عزت نفس و شفقت به خود در رابطۀ بین سبک اسناد و سازگاری [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 69-82]
-
سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور
ساخت برنامه طراحی انگیزشی بر اساس الگوی نقشهنگاری مداخله: اثربخشی آن بر سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و رفتارهای مقابلهای دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 25-44]
-
سبکهای حل مسئله
مدلیابی روابط فرسودگی تحصیلی و سبکهای حل مسئله با نقش واسطهای پایستگی تحصیلی [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 61-74]
-
سطح چالشانگیزی
رابطه راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان، ادراک مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی کلاس و کیفیت تدریس معلم با هیجانات پیشرفت در دانش آموزان پایه نهم: یک تحلیل چندسطحی [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
تربیت اقتصادی به مثابه تکنولوژی دینی: چیستی و امکان تحقق [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 97-108]
ش
-
شایستگی هیجانی و اجتماعی
رابطه شیوههای فرزندپروری مثبت و شایستگی هیجانی و اجتماعی در دانشآموزان: نقش میانجی کارکردهای اجرایی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 21-30]
-
شبیهسازی آموزش
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر پیامد روانشناختی شبیهسازی آموزش حفاظت از محیط زیست در بین دانشآموزان (مورد مطالعه دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز) [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 45-60]
-
شفقت به خود
نقش واسطهای عزت نفس و شفقت به خود در رابطۀ بین سبک اسناد و سازگاری [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 69-82]
-
شکست تحصیلی
پیش بینی شکست تحصیلی براساس نشخوار فکری با نقش میانجی تعللورزی و دشواری تنظیم هیجان در بین دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهرکرمانشاه [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 83-96]
ع
-
عزت نفس
نقش واسطهای عزت نفس و شفقت به خود در رابطۀ بین سبک اسناد و سازگاری [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 69-82]
-
عقلانیت نقاد
تربیت اقتصادی به مثابه تکنولوژی دینی: چیستی و امکان تحقق [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 97-108]
-
عوامل روانشناختی
عوامل روانشناختی موثر در مهارت تیراندازی مراکز آموزش پلیس ایران(اولویت ها و راهبردها) [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 49-58]
ف
-
فراشناخت
اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر مهارت تمرکز و امید تحصیلی در دانشآموزان با انگیزش تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 55-70]
-
فرزندپروری مثبت
رابطه شیوههای فرزندپروری مثبت و شایستگی هیجانی و اجتماعی در دانشآموزان: نقش میانجی کارکردهای اجرایی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 21-30]
-
فرسودگی تحصیلی
مدلیابی روابط فرسودگی تحصیلی و سبکهای حل مسئله با نقش واسطهای پایستگی تحصیلی [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 61-74]
-
فرسودگی تحصیلی ریاضی
نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم و ارزش تکلیف در رابطه اشتیاق ادراکشده معلم با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 9-20]
-
فناوری نرم
تربیت اقتصادی به مثابه تکنولوژی دینی: چیستی و امکان تحقق [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 97-108]
ک
-
کارکردهای اجرایی
ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس خودگزارشدهی درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی بریف-ویراست دوم در دانشآموزان دوره متوسطه دوم [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 39-52]
-
کارکردهای اجرایی
نقش کارکردهای اجرایی در پیشبینی مهارت تحصیلی ریاضی دانشآموزان ابتدایی کمتوان ذهنی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 59-72]
-
کارکردهای اجرایی
رابطه شیوههای فرزندپروری مثبت و شایستگی هیجانی و اجتماعی در دانشآموزان: نقش میانجی کارکردهای اجرایی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 21-30]
-
کیفیت تدریس
رابطه راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان، ادراک مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی کلاس و کیفیت تدریس معلم با هیجانات پیشرفت در دانش آموزان پایه نهم: یک تحلیل چندسطحی [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
کلاسهای برخط
بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاسهای برخط [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
کمالگرایی
رابطه ساختاری نیازهای بنیادین روانشناختی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهای کمالگرایی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 43-54]
-
کمتوان ذهنی
نقش کارکردهای اجرایی در پیشبینی مهارت تحصیلی ریاضی دانشآموزان ابتدایی کمتوان ذهنی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 59-72]
م
-
محتوای الکترونیک
بررسی استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی برای تشخیص و تصحیح خطاهای محتوای آموزشی در یادگیری الکترونیکی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 81-91]
-
محقپنداری تحصیلی
پیشبینی بیصداقتی تحصیلی بر اساس محقپنداری تحصیلی و تکانشگری دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 71-80]
-
مدل پرما
بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاسهای برخط [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
معنویت
اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر میزان ازخودبیگانگی تحصیلی و بهبود مؤلفههای هویت تحصیلی در دانشآموزان دختر پایه هفتم شهرستان بندرترکمن [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 97-106]
-
مقیاس خودگزارشدهی بریف
ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس خودگزارشدهی درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی بریف-ویراست دوم در دانشآموزان دوره متوسطه دوم [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 39-52]
-
مهارت تمرکز
اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر مهارت تمرکز و امید تحصیلی در دانشآموزان با انگیزش تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 55-70]
-
مهارتهای تحصیلی
نقش کارکردهای اجرایی در پیشبینی مهارت تحصیلی ریاضی دانشآموزان ابتدایی کمتوان ذهنی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 59-72]
-
مهارتهای تشخیصی
رابطه راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان، ادراک مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی کلاس و کیفیت تدریس معلم با هیجانات پیشرفت در دانش آموزان پایه نهم: یک تحلیل چندسطحی [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
مهارتهای زندگی
مقایسۀ تاثیرات آموزش مهارتهای زندگی با و بدون آموزش ذهنآگاهی بر میزان تفکر منطقی- تجربی و افکار منفی جوانان دارای آسیب جسمی- حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 23-34]
ن
-
نارسایی توجه/ بیشفعالی
اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی بر مولفههای هیجان تحصیلی و خودکنترلی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 85-85]
-
نیاز به شناخت
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر پیامد روانشناختی شبیهسازی آموزش حفاظت از محیط زیست در بین دانشآموزان (مورد مطالعه دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز) [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 45-60]
-
نیازهای بنیادین روانشناختی
رابطه ساختاری نیازهای بنیادین روانشناختی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهای کمالگرایی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 43-54]
-
نشخوار فکری
پیش بینی شکست تحصیلی براساس نشخوار فکری با نقش میانجی تعللورزی و دشواری تنظیم هیجان در بین دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهرکرمانشاه [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 83-96]
-
نظام یادگیری الکترونیکی
بررسی برنامه درسی (اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی) نظام یادگیری الکترونیکی بر پایه دیدگاه سازاگرایی و ارائه الگوی مناسب در دانشگاه پیام نور [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 53-68]
-
نظمبخشی شناختی هیجان
رابطه راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان، ادراک مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی کلاس و کیفیت تدریس معلم با هیجانات پیشرفت در دانش آموزان پایه نهم: یک تحلیل چندسطحی [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 9-24]
-
نقشهنگاری مداخله
ساخت برنامه طراحی انگیزشی بر اساس الگوی نقشهنگاری مداخله: اثربخشی آن بر سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و رفتارهای مقابلهای دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 25-44]
و
-
ویژگیهای روانسنجی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ادراک دانشآموزان از یادگیری فعال مبتنی بر فناوری در هنرستانهای تربیت بدنی استان البرز [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 9-22]
ه
-
هیجان تحصیلی
اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی بر مولفههای هیجان تحصیلی و خودکنترلی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 85-85]
-
هیجانخواهی
نقش واسطهای راهبردهای مقابلهای در رابطه هیجانخواهی و باورهای فراشناختی با رفتارهای پرخطر در دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1402 -1403، صفحه 85-96]
-
هیجانهای تحصیلی
نقش تبیینکنندگی باورهای معرفت شناختی و خودتعیینگری تحصیلی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان با میانجیگری هیجانهای تحصیلی [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 35-48]
-
هویت تحصیلی
اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر میزان ازخودبیگانگی تحصیلی و بهبود مؤلفههای هویت تحصیلی در دانشآموزان دختر پایه هفتم شهرستان بندرترکمن [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 97-106]
-
هوش مصنوعی
بررسی استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی برای تشخیص و تصحیح خطاهای محتوای آموزشی در یادگیری الکترونیکی [دوره 11، شماره 4، 1402 -1403، صفحه 81-91]
ی
-
یادگیری الکترونیکی
بررسی برنامه درسی (اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی) نظام یادگیری الکترونیکی بر پایه دیدگاه سازاگرایی و ارائه الگوی مناسب در دانشگاه پیام نور [دوره 11، شماره 1، 1402 -1403، صفحه 53-68]
-
یادگیری فعال
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ادراک دانشآموزان از یادگیری فعال مبتنی بر فناوری در هنرستانهای تربیت بدنی استان البرز [دوره 11، شماره 3، 1402 -1403، صفحه 9-22]